Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Jag håller mig till trådens ämne som är EU-lagen om förbränningsmotorer efter 2035. Den har inte bilindustrin eller köparna drivit fram. Det är politikernas verk som sedan bilindustrin, med örat mot rälsen, förhållit och förhåller sig till.
Har aldrig påstått något annat. Läs om läs rätt.
Tvärt om; Jag har precis hela tiden (i säkert 10 olika inlägg för dig) förklarar att det är våra folkvalda och EU som satt upp kraven på att bilarna skall ha inga eller extremt låga utsläpp.
Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Din uppfattning i tråden är att du försöker diskutera om elbilar, vilket jag inte gjort.
Inte alls! Återigen en ren och skär lögn från din sida.
Jag bara kommenterar att den missuppfattning som finns av många i tråden (inte specifikt från din sida) att det är politikerna som gjort teknikvalet att man skall gå för BEV är felaktigt.
Politikerna är som sagt tekninkneutrala här. Min absoluta poäng är att de har absolut
inte begränsat det till elbilar. Det är fritt fram för just alla andra tekniker som bräncelsellsbilar, vätgas-ICE, och även nu med senaste förslaget bensin/diesel-ICE med syntetiska bränslen.
[ snip på klimatteorier - som jag själv inte är intresserad av]
Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Jag håller mig till trådens ämne som är EU-lagen om förbränningsmotorer efter 2035.
Det var nyheter, men OK.
Du får gärna skönmåla dig, om du mår bättre av det.
Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Du har alltså timpris, vilket väldigt få har och de bli färre.
Detta är väl ändå helt utanför trådens ämne?