Citat:
Ursprungligen postat av
Zurfarn08
Helt rätt, MH har även tidigare varit JJs förtrogna och kompanjon när det gäller angrepp på personer. Även mordförsök, vilket ju bränderna de facto är. MH har tidigare visat att JJ kan komma till henne med såna planer. Så varför skulle hon denna gång inte involvera MH?
Och om hon nu dödande JJ utan att MH var i rummet, varför skulle hon bry sig om att dölja kroppen? MH är lojal, det har hon tidigare visat och visade även denna gång. Det finns absolut inget från tidigare som indikerar att JJ skulle varit rädd att vara uppriktig mot MH, även när det gäller grova saker. Så varför skulle hon gömt kroppen?
Jag är osäker på hur aktiv MH var med handhållande i badrummet men hon var definitivt där. Om T hade varit helt klar i huvudet tror jag att JJ definitivt hade behövt hjälp. Det beror på hur groggy hon var efter fallet bakåt. Det kan vara den här osäkerheten som gör skillnad för MHs del när det gäller domen.
Maja hade ju tidigare på kvällen ingripit när Jovi T rök ihop inne på Nöjet, och gått emellan.
Jag tror samma sak hände i badrummet.
Det blir nåt slags tumult, M går för att ta isär dom, och sen går allting jättesnabbt. J stryper T och M hinner inte fatta vad som händer.
Sen skyller M på att hon sov för att hon inte vill kännas vid händelsen. Hon vill bara förtränga alltihop.
Läser man förhören med föräldrar och lärare så framkommer det att hon ljuger en hel del. Det verkar vara en vana att förvränga sanningen.
Men det blir inte helt självklart att få henne fälld för mord. Jag tror inte hon hade en tanke på att mörda T. Hon hamnade i det bara. Sen är hon insyltad och kan inte ringa på hjälp.
Sen så kanske inte en fängelsevistelse är helt katastrof för hennes del heller.
Föräldrarna säger ju att hon måste ha struktur och rutiner. Dom behöver väcka henne på morgonen, se till att hon kommer igång, ge henne mediciner. Dom verkar serva med både mat och tvätt.
Hennes lärare säger att hon inte hade klarat samma extrajobb på Nöjet som vanliga 15-åringar klarar.
Hon är ändå 18 år, visserligen med diagnoser, men ändå. Hur långt upp i åldern ska hon behöva servas av sina föräldrar? Kommer hon att klara att bo själv och leva ett normalt vuxenliv?