2023-04-02, 08:11
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sir.sergeant
japp, se på bilderna jag tog och länka
100% svensk kött, och tillverkade i sverige, förbannad goda.
Ni blir ej besvikna, och priset var bra det vet jag, därför jag tog dom och chansade.
Aldrig sett märket förr heller.
Blev riktigt glad nu, äntligen finns det riktigt goda färdiga köttbullar,
Det är så jävla jobbigt rulla egna en stressig vardag, och dom andra är inte värdiga ätas ofta.
Men dom här kommer jag handla ofta nu, det blir laga ofta köttbullar nu på vardagarna
tack vare dessa underbara godingar. Så lätt , och väldigt prisvärt med.

Återkommer om exakt pris senast imorgon.

Om köttet är svenskt eller inte spelar väl ingen större roll? Ja, åtminstone jag pratar väldigt sällan med mina köttbullar...
Citera
2023-04-02, 09:31
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PartyPittochPung
Lidls stora framgång bygger på ett obarmhärtigt högt tempo. Det har stått medel om att anställda som protesterar mot taskiga förhållanden utsätts för iscensatta uppsägningsskäl. En aggressiv upphandling av mark och butikslokaler. Fy fan vad taskigt det ser ut i somliga småstäder där LIDL-butiker lagt ner och betongkomplexet står kvar som en minne av lyckliga tider och en europeisk gemenskap. Det finns inga muggar på någon butik i hela Sverige, vill man göra sitt tarv lär man gå till Willys.

MEN NU SÄNKER DON PRISERNA!!!! DEN TYSKA JÄTTEN BLIR DEN TYSKA HJÄLTEN!!! Wounderbar!!!
Nu är de där prissänkta varorna en aning svåra att få tag i.
Citera
2023-04-02, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sir.sergeant
Kan vara så att Lidl köpt upp dessa av Enebackens

Enebacken är väl Lids egna märke?
Citera
2023-04-02, 10:17
Avslutad
Bra tips! Letade röven av mig i flera lidlbutiker inför Julen. Hittade inte Enebackens som jag kört med tidigare. Fick nöja med en vidrig variant av Scan. Fan va gott att dom är tillbaka då
Citera
2023-04-02, 10:32
Medlem
Dranghoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Är inte alla mejeriprodukter svenska?
Inte kaffegrädden. Kanske inte sprejgrädden heller. Och viss fruktyoghurt är tysk.
Citera
2023-04-02, 12:48
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Är inte alla mejeriprodukter svenska?

Deras märke Milbona är tillverkade av bla Arla och andra svenska mejerier

Tror det bara är deras mjölk med med lång hållbarhet som är tysk
Citera
2023-04-02, 13:05
Bannlyst
Färdiga köttbullar MATRIKET. 91% kött, nästan som Hemrullade. Ej frysta. Galet goda

Eventuelt är det samma som såldes under märket Enebacken delikatess innan.
Men ingen vet 100% säkert

I varjefall rekommenderas Lidls färdiga delikatessköttbullar MATRIKET, ej frysta
91% Svensk kött, bra pris

Här finns en tråd med diskussion om just detta nya märke
(FB) Färdiga köttbullar MATRIKET. 91% kött, nästan som Hemrullade. Ej frysta. Galet goda

Nästan inte lönt rulla själv längre. Ni bör testa dessa nu
Citera
2023-04-02, 13:28
Bannlyst
Lidl 500g EKOLOGISK blandfärs/nötfärs ~50-60:-

1 lök ~5:-

6 Lidl eko ägg ~22:-

= +500g (~700g) hemgjorda ekologiska köttbullar.

Idiotiskt att köpa oekologiskt fabriks skit - när d är hur enkelt som helst att göra egna köttbullar för halva priset.

Vill man vara nyttig kan man skippa ströbröd(gluten) + ha i 1 pkt helbladspenat (höjer ph) i färsen.

Lidl har även frysta eko lingon (17:-) man kan ha till köttbullarna (inget socker)

Lidl har även billig potatis.

1,5 L Eko mjölk ~20:-

Perfekt exempel på en middag för 5-7 personer för ~150:-

Ica kan dra åt helvete.

Ica kör dessutom live feed från deras 4k kameror till en AI-tjänst som läser bild>vektor (därför d fick ok av datainspektionen) deras AI företag de jobbar med (USA) pingar avvikelserörelser/avvikelsemönster på besökare.

Heter att de "förbättrar butiksmiljön efter kundernas rörelse".
Icas butiker åker du in som en 3D gubbe in på servrar som sparas forever och analyseras.

Tror ICA + åhlens? är de enda som kör d systemet. Endast mindre "notis" i dagens industri för ngra år sen, de vill väl inte väcka uppmärksamhet, sen fattar folk inte.... "är väl bra".
Senast redigerad av snuttis 2023-04-02 kl. 13:45.
Citera
2023-04-02, 14:23
Medlem
Sababas avatar
Matriket är Lidls egna märke. Det ska ersätta Enebacken och vad nu mejeri hade för varumärke.

Tidigare hette dessa Enebackens delikatesse och har varit borta ur sortimentet ett tag.

Det intressanta är vem som gör Enebacken / Matrikets köttprodukter? Mejeri är väl Skånemejerier eller Falköpings mejeri.

Vore humor om det är Scan som gör bättre och billigare produkter än deras egna sortiment.

Edit: en googling säger Daggårds om köttbullarna. Korven då?
Senast redigerad av Sababa 2023-04-02 kl. 14:27.
Citera
2023-04-02, 14:25
Medlem
Vad är det för jävla pissköttbullar ni äter med bara 91% kött - påminner om fiskbullar där
endast en begränsad del är fisk.

Man äter så klart riktigt kött o riktig fisk o inte jävla fuskmatprodukter
Citera
2023-04-02, 14:30
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Vad är det för jävla pissköttbullar ni äter med bara 91% kött - påminner om fiskbullar där
endast en begränsad del är fisk.

Man äter så klart riktigt kött o riktig fisk o inte jävla fuskmatprodukter

Det är inte alltid man orkar rulla egna. Jag har ett paket färdiga hemma för de dagar efter jobbet jag enkom orkar steka dessa och koka makaroner åt barnen.

Äter inte färdiga själv. Fast 91% får ändå anses vara hyfsat bra. Det duger åt mig.
Citera
2023-04-02, 14:32
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
Matriket är Lidls egna märke. Det ska ersätta Enebacken och vad nu mejeri hade för varumärke.

Tidigare hette dessa Enebackens delikatesse och har varit borta ur sortimentet ett tag.

Det intressanta är vem som gör Enebacken / Matrikets köttprodukter? Mejeri är väl Skånemejerier eller Falköpings mejeri.

Vore humor om det är Scan som gör bättre och billigare produkter än deras egna sortiment.

Edit: en googling säger Daggårds om köttbullarna. Korven då?
Har för mig att det var en fabrik i Halmstad, när jag tittat på förpackningarnas nummer. Möjligen "Charkuterifabriken Sverige AB".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in