2023-04-02, 12:11
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Kan ni gubbar sluta deppa över er ålder och "förfall"? Försök acceptera åldern och att varje ålder har sin charm. Allt i livet handlar inte om att vara purung och skitsnygg.

Kvinnor uppskattar andra saker än det där. Stabilitet, mognad, kompetens och livserfarenhet är inget att deppa över. Tvärtom.

Min farsa fick två nya barn och ung och snygg fru när han var 50. Sluta negga nu!
Senast redigerad av Schicklgrubblare 2023-04-02 kl. 12:14.
Citera
2023-04-02, 12:28
Medlem
Schicklgrubblares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Man talar om de grå tinningarnas charm.

Precis. Silverräv är ett vedertaget uttryck för attraktiva medelålders män. Äldre män är stabilare i psyket och kan hantera problem på ett mycket bättre sätt än vad yngre män kan.
Citera
2023-04-02, 12:45
Medlem
snooper123s avatar
Efter 50 år så är det väldigt svårt
Citera
2023-04-02, 12:49
Medlem
Runt 50
Citera
2023-04-02, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HandgnuggarOligark
Ni som är "gamla", när anser ni att er kropp började förfalla på allvar med allt fler krämpor, utseendet blev plötsligt förfulat på kort tid och ni tappade er potens etc? Vilken ålder är den magiska åldern för detta förfall enligt er?

Jag såg Marchus Schenkenberg som hastigast på något program på TV idag och han såg för jävlig ut. Kan ju inte vara 55 ens. Men det är klart, 55 är ju gammalt som fan.

Individuellt.
Det är en blandning mellan gener och hur man lever.

Har man bra gener och dessutom äter sunt, sover bra, tränar och lever ett rätt harmoniskt liv. Så kan man hålla sig fräsch en bit över 50. Men åldrandet kommer ändå synas och framförallt märkas, eftersom det krävs större ansträngningar att nå samma resultat som man lätt nådde vid 20 års ålder. Men efter 50, så dalar det även för de med bra gener och som sköter sig.

Men för viss börjar det ju redan vid 30.
Citera
2023-04-02, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proton83
Han snickaren i inlägg 3 hans yrke ger honom en smidig och välbevarad kropp och förmodligen väldigt nöjd med det för hans kropp tvingas till helt nya muskelvarianter hela dagarna.

Extremidrottarna tror man ju kommer att leva i minst 100 år. Knappast: Om dom inte dör av leda för sin tråkiga och enahanda tortyr innan 50-60:årsåldern. Kvinnliga plattbröstade extremidrottare har tränat och tävlat bort kvinnliga attributen som dom är födda med för att locka män med manligt attribut.
Mensen har manhaftigheten gjort slut på som tar bort kvinnliga könshormonet Östrogen, kvar är manliga könshormonet testosteronet.

Männen och kärlekspartners i sina liv dom har flytt, för vem vill vara ihop med partners som bara tänker på träning dygnet runt och som ser ut som bengetter.

På ålderns höst vid (50-60) hankar dom sig fram med rullator efter alla utslitna muskelfästen som ensamma enstöringar.
Lite så..(snickarn här ) att min kropp har fått jobba 8 tim om dan sen 15 års ålder har jag gott av nu..man är igång hela dagen å inte bara några tim i veckan...undra om inte människans kropp är gjord för det helt enkelt...förutsatt man klarar sig från skador..som jag själv gjort...men då handlar det om olyckor ju..
Citera
2023-04-02, 13:03
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Väldigt individuellt..
Männen har väl fetma och håravfall som sina största fiender.
Detta brukar ju börja någon gång vid 30.
Jag tror att korta män ligger mest illa till, på dom kan magen växa snabbt.
Särskilt om de har bil!

Bilen är boven, kvittar om den så skulle gå på luft, folk blir inte mindre feta för det.
Du har rätt i det du skriver om bilen. Det äcklar mig att se överviktiga människor som tar bilen för korta sträckor. Ta cykeln eller promenera för i helvete!

Sedan har förstås bilen också en viktig funktion när den används rätt. Men många är lata och "missbrukar" sina bilar.
Citera
2023-04-02, 13:03
Medlem
Träning,rökning etc hit o dit, det handlar om G-ordet. Genetik. Har man bra gener är livet en lek från början till slut. Ju sämre gener ju sämre liv. Livet är inte rättvist om någon trodde det.

Ballalaila
Citera
2023-04-02, 13:12
Medlem
Hos de flesta kvinnor så tycker de oftast män mellan åldern 35-50 ser som snyggaste ut, föresatt att dom har hand om sig nogelunda.

Då män i åldern 18-30 tycker många kvinnor är som pojkar. Tror det ligger lite i det då män åldras långsammare men utvecklas långsammare också i form av utseende.

Så, jag skulle säga om man tar hand om sig nogelunda så skulle jag säga efter 50-55 åldern.

Skiter man i allt och bara kör på så skulle jag säga att det går nerför efter 30 års åldern, runt samma ålder som de flesta kvinnor.
Citera
2023-04-02, 13:24
Avslutad
Många män kan vara attraktiva ända upp i 70-årsåldern om de är vältränade, sköter utseendet och är välklädda.

Stötte på en affärsman i Italien för några år sedan på en cocktail bar. Han var närmare 70 och var faktiskt väldigt populär bland damerna. Han var vältränad, hade bra mode, pengar, grått bakåtkammat hår, ansatt grått skägg och brunbränd.

Enligt honom själv var han inte alls populär när han var yngre och har alltid haft problem att dejta kvinnor.

Det var först efter 60 när han började klä sig finare, hade mer erfarenhet och självförtroende och var mer välklädd. Han hade liksom byggt upp en pondus och karaktär. Han dejtade kvinnor ända ner i 25-årsåldern enligt honom själv.

Låter ganska osannolikt, men det kändes helt naturligt när han var i vimlet och han verkade väldigt eftertraktad.

Även om det exemplet är lite extremt tror jag ändå många yngre kvinnor längtar efter riktiga män som är självsäkra, väletablerade och har erfarenhet. Det är en slags trygghet.

Många är väl trötta på barnsliga idioter utan livserfarenhet med tatueringar som konstant kräver uppmärksamhet.
Citera
2023-04-02, 13:26
Medlem
Proton83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Lite så..(snickarn här ) att min kropp har fått jobba 8 tim om dan sen 15 års ålder har jag gott av nu..man är igång hela dagen å inte bara några tim i veckan...undra om inte människans kropp är gjord för det helt enkelt...förutsatt man klarar sig från skador..som jag själv gjort...men då handlar det om olyckor ju..

Tack Snickar:n.

Nu spelar det ingen roll hur man gör, men att välja rätt föräldrar med rätt gener hjälper nog en del.

Man vet ju inte vad man gått miste om förrän i 90:års åldern, då man kan summera livet. Dom äldsta Skåningar och Kirunabor som aldrig varit utanför hemorterna dom vet inte vad dom missat. Jag är i alla fall nöjd.
Citera
2023-04-02, 13:33
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Många män kan vara attraktiva ända upp i 70-årsåldern om de är vältränade, sköter utseendet och är välklädda.

Stötte på en affärsman i Italien för några år sedan på en cocktail bar. Han var närmare 70 och var faktiskt väldigt populär bland damerna. Han var vältränad, hade bra mode, pengar, grått bakåtkammat hår, ansatt grått skägg och brunbränd.

Enligt honom själv var han inte alls populär när han var yngre och har alltid haft problem att dejta kvinnor.

Det var först efter 60 när han började klä sig finare, hade mer erfarenhet och självförtroende och var mer välklädd. Han hade liksom byggt upp en pondus och karaktär. Han dejtade kvinnor ända ner i 25-årsåldern enligt honom själv.

Låter ganska osannolikt, men det kändes helt naturligt när han var i vimlet och han verkade väldigt eftertraktad.

Även om det exemplet är lite extremt tror jag ändå många yngre kvinnor längtar efter riktiga män som är självsäkra, väletablerade och har erfarenhet. Det är en slags trygghet.

Många är väl trötta på barnsliga idioter utan livserfarenhet med tatueringar som konstant kräver uppmärksamhet.

Finns såna , jag är 48 o får ofta legga på bolag ,lever hälsosamt med sömn,gym,vodka o så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in