Citat:
Ursprungligen postat av
60minuter
Rimligt vet jag inte, fast jag tycker att det skulle vara väldigt intressant att få reda på hur många procent som stöttar dumpen som är bittra medelålderskärringar.
Kvinnor överlag gillar inte att stödja partier som sticker ut eller har starka åsikter om saker. Dom är sas fegare med att gå mot stömmen. Att Dumpens facebook har ca 50% kvinnor (förmodligen lite mer än hälften), som dessutom verkar vara dom som swishar mest pengar och har mest åsikter säger en hel del.
I grunden är Dumpen en fortsättning på #metoo. Alla har vetat om att män gillar unga kvinnor (tjejer som kan få barn), och att göra en sådan stor grej av det hela spelar på ganska många psykologiska faktorer. En del kvinnor är bittra över sitt falnade attraktionsvärde, en del kvinnors män har lämnat dom för en yngre kvinna, en del kvinnor tänker "det kunde ha varit min man", en del män vill få ut sitt hat och godhetssignallera, en del män är bittra, en del unga killar vill inte ha konkurrens av äldre, en del vill få känna sig bättre än andra, en del söker stark gemenskap etc.
Få, väldigt få stödjer dumpen av "rätt anledningar". Dom som inte har barn själva och/eller varit sexualbrottsutsatta har tveksamma motiv, speciellt mtp att forskning visar att sexualbrott mot barn snarare ökar än minskar till följd av uthängningar.