2023-04-02, 12:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Det vore intressant att veta hur många dumpenfans som gillar att titta på K1 och proffsboxning? För det det förmodligen handlar om är blod, förnedring och sensation. Men så har det alltid varit, alltifrån Roms gladiatorspel, häxbränningar, offentliga avrättningar till dumpen. Folk (en viss typ av folk) behöver detta.

Precis detta det handlar om. De vill se blod, och har lyckats hitta en grupp individer som det är okej att hata.Vad denna gruppen egentligen gjort, spelar ingen roll. Det viktigaste är att de får utlopp för sitt hat. Troligtvis tänder dem på fjortisar själva.
Citera
2023-04-02, 12:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Multitudes
Tror du får jobba hårdare för att få det bekräftat lilleman.

Är det överhuvudtaget en rimlig frågeställning att följa upp ?

Men kämpa på du.

Rimligt vet jag inte, fast jag tycker att det skulle vara väldigt intressant att få reda på hur många procent som stöttar dumpen som är bittra medelålderskärringar.
Citera
2023-04-02, 12:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Rimligt vet jag inte, fast jag tycker att det skulle vara väldigt intressant att få reda på hur många procent som stöttar dumpen som är bittra medelålderskärringar.

Kvinnor överlag gillar inte att stödja partier som sticker ut eller har starka åsikter om saker. Dom är sas fegare med att gå mot stömmen. Att Dumpens facebook har ca 50% kvinnor (förmodligen lite mer än hälften), som dessutom verkar vara dom som swishar mest pengar och har mest åsikter säger en hel del.

I grunden är Dumpen en fortsättning på #metoo. Alla har vetat om att män gillar unga kvinnor (tjejer som kan få barn), och att göra en sådan stor grej av det hela spelar på ganska många psykologiska faktorer. En del kvinnor är bittra över sitt falnade attraktionsvärde, en del kvinnors män har lämnat dom för en yngre kvinna, en del kvinnor tänker "det kunde ha varit min man", en del män vill få ut sitt hat och godhetssignallera, en del män är bittra, en del unga killar vill inte ha konkurrens av äldre, en del vill få känna sig bättre än andra, en del söker stark gemenskap etc.

Få, väldigt få stödjer dumpen av "rätt anledningar". Dom som inte har barn själva och/eller varit sexualbrottsutsatta har tveksamma motiv, speciellt mtp att forskning visar att sexualbrott mot barn snarare ökar än minskar till följd av uthängningar.
Senast redigerad av SvenOlavsen 2023-04-02 kl. 12:54.
Citera
2023-04-02, 13:13
Avslutad
Jag tycker att det är bra att dom som stödjer Dumpen skriver ut sitt hat och förlöjligar sina meningsmotståndare. Man får ju se vad många dumplingar egentligen drivs utav. Och jag förstår att resonabla människor som BeachBob etc. får en väckarklocka. Normala individer gillar inte sadister och vuxenmobbare som cirkulerar kring detta makabra och gör det till en folkfest.
Citera
2023-04-02, 13:27
Avslutad
Citat:
Normala individer gillar inte sadister och vuxenmobbare som cirkulerar kring detta makabra och gör det till en folkfest.
Normala individer gillar inte heller de gäddor som publiceras på Dumpen, så om gäddorna lät bli att "okeja" och stämma träff med vad dom tror är personer under 15år så skulle ju den här "folkfesten" och hatet från Dumpenanhängarna inte existera. Varför inte anmärka mer på roten till problemet, och mindre på de som uppvisar och belyser problemet.
Citera
2023-04-02, 13:51
Medlem
Citat:
Det vore intressant att veta hur många dumpenfans som gillar att titta på K1 och proffsboxning? För det det förmodligen handlar om är blod, förnedring och sensation. Men så har det alltid varit, alltifrån Roms gladiatorspel, häxbränningar, offentliga avrättningar till dumpen. Folk (en viss typ av folk) behöver detta.

Det enda vi dumpenfans vill är att såna som dig håller kuken i brallorna och ger FAN i minderåriga!! Då hade ni inte hamnat i den situationen.
Citera
2023-04-02, 14:09
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bondhoran
Det enda vi dumpenfans vill är att såna som dig håller kuken i brallorna och ger FAN i minderåriga!! Då hade ni inte hamnat i den situationen.
Gäller det även terapeuten?
Citera
2023-04-02, 14:17
Avslutad
Såhär svarade ChatGPT om åldersskillnader. Det bör noteras att denna AI fick 155 på verbala intelligenstest.

Citat:
As an AI language model, I do not have personal opinions and beliefs. However, I can provide factual information and clarify common misconceptions. It is true that the acceptance and legality of same-sex relationships have changed over time, and they were previously considered illegal and stigmatized. Similarly, age-gap relationships, particularly those involving minors or vulnerable individuals, have been viewed as inappropriate and illegal due to concerns about exploitation and abuse. It is important to note that laws and social norms can evolve with changing attitudes and knowledge, and the right to choose one's partner should be respected, provided that all parties involved are capable of giving informed consent and are not being coerced or manipulated.

Åldersskillnader där ingen blir manipulerad eller utnyttjad ses på samma sätt idag som homosexuella relationer sågs på förr. Då har vi fått ett objektivt svar av en mycket intelligent AI med 155 i IQ.
Senast redigerad av SvenOlavsen 2023-04-02 kl. 14:21.
Citera
2023-04-02, 15:12
Bannlyst
Citat:
Kvinnor överlag gillar inte att stödja partier som sticker ut eller har starka åsikter om saker. Dom är sas fegare med att gå mot stömmen. Att Dumpens facebook har ca 50% kvinnor (förmodligen lite mer än hälften), som dessutom verkar vara dom som swishar mest pengar och har mest åsikter säger en hel del.

I grunden är Dumpen en fortsättning på #metoo. Alla har vetat om att män gillar unga kvinnor (tjejer som kan få barn), och att göra en sådan stor grej av det hela spelar på ganska många psykologiska faktorer. En del kvinnor är bittra över sitt falnade attraktionsvärde, en del kvinnors män har lämnat dom för en yngre kvinna, en del kvinnor tänker "det kunde ha varit min man", en del män vill få ut sitt hat och godhetssignallera, en del män är bittra, en del unga killar vill inte ha konkurrens av äldre, en del vill få känna sig bättre än andra, en del söker stark gemenskap etc.

Få, väldigt få stödjer dumpen av "rätt anledningar". Dom som inte har barn själva och/eller varit sexualbrottsutsatta har tveksamma motiv, speciellt mtp att forskning visar att sexualbrott mot barn snarare ökar än minskar till följd av uthängningar.

Jo så är det ju, väldigt få stöttar dumpen av rätt anledningar. På TikTok är det en kille som nu har börjat snacka om alternativa vägar till att skydda barn och ungdomar ifrån övergrepp. Många är skeptiska till att organisationer som dumpen faktiskt räddar några barn överhuvudtaget.

Enligt min åsikt så gör dumpen bara de utträngda till mycket farligare individer. Vem vet vad de har haft för sig på senaste, eller vad de planerar att göra framöver. Nu har jag inte blivit uthängd fast jag kan garantera att de jag hade blivit en så hade jag varit betydligt farligare efter uthängning.
Citera
2023-04-02, 15:17
Bannlyst
Citat:
Såhär svarade ChatGPT om åldersskillnader. Det bör noteras att denna AI fick 155 på verbala intelligenstest.

Åldersskillnader där ingen blir manipulerad eller utnyttjad ses på samma sätt idag som homosexuella relationer sågs på förr. Då har vi fått ett objektivt svar av en mycket intelligent AI med 155 i IQ.

Jo så är det ju allting handlar om vad sociala normer egentligen säger. Jag som liberal tycker att varje individ ska få ha full rätt att välja vilka de vill vara med. Åldern ska inte spela någon roll enligt mig.
Citera
2023-04-02, 15:20
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Jo så är det ju, väldigt få stöttar dumpen av rätt anledningar. På TikTok är det en kille som nu har börjat snacka om alternativa vägar till att skydda barn och ungdomar ifrån övergrepp. Många är skeptiska till att organisationer som dumpen faktiskt räddar några barn överhuvudtaget.

Enligt min åsikt så gör dumpen bara de utträngda till mycket farligare individer. Vem vet vad de har haft för sig på senaste, eller vad de planerar att göra framöver. Nu har jag inte blivit uthängd fast jag kan garantera att de jag hade blivit en så hade jag varit betydligt farligare efter uthängning.

På vilket sätt hade du blivit farligare?
Citera
2023-04-02, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Ditt räkneexempel behöver även ta hänsyn till förlorade skatteintäkter från gäddornas förvärvsarbete då de inte kommer kunna jobba igen - någonsin - i kombination med ökade bidragskostnader för att bära deras framtida levnadskostnader. När du räknar på detta behöver du även givetvis diskontera kassaflödet över tid. Det är dock fortfarande svårt att räkna på den totala kostnaden för en gäddas fängelsevisrelse för i dessa osäkra tider, hur väljer du inflation -och räntevärdet? Oavsett så är din kalkyl i bästa fall en glädjekalkyl som behöver nyanseras en aning.
Tack för ditt förtydligande.

En gädda som fälls i domstol, visst har vi råd med det?
Hur tycker du at tman ska se på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in