Citat:
Ursprungligen postat av
Heretic77
Att många har svårt att tänka sig att M var delaktig i mordet kan ha sin förklaring i att hon väldigt tidigt i tråden beskrevs som snäll och omtänksam. Att hon dessutom har ett begåvningshandikapp gör att man ömmar lite extra. Man vill inte att hon att hon ska vara skyldig! Det vill inte jag heller såklart.
För egen del faller nästan allt på plats om M faktiskt var med i badrummet och hjälpte till. Hennes beteende före och efter mordet förklaras också enklast med att hon var med.
När man försöker få ihop M s historia så finns det mängder av indicier som måste förklaras på ganska orimliga sätt enligt mig. Det blir lite väl många för att helheten ska bli trovärdig.
Och jag är ganska säker på att rätten inte finner nån tilltro till M s historia.
Så tillskrivs en grupp av många människor återigen en tro som få, för att inte säga ingen, har gett uttryck för.
Jag har inte sett någon som sagt att den har svårt att tänka sig att M skulle kunna varit delaktig.
Jag tex har inte svårt att tänka mig det. Jag ser bara inte att det finns ovedersägeliga bevis för saken. Vilket krävs för fällande dom.
Vilka är alla dessa, "många" som har påstått det?
Eller är det bara hittepå och lögn?
Det är tydligt att en del hittar på precis vad som helst bara för att sätta dit MH.