Citat:
Ursprungligen postat av
akrylforlibbad
Artificiell intellgens antyder att kan finnas ett medvetande. Om AI har ett medvetande så borde det gå att störa det så att det får psykiska besvär. Jag undrar nu om någon av er som har konto på något av AI-siterna skulle vilja försöka att rubba de kognitiva funktionerna hos en AI och undersöka om det går att skapa ett psykfall. Ni får gärna återrapportera här.
Inte, så smart att jävlas med GPT4. För snart kommer den att finnas över allt och i allt! GPT5, (om den tillåts sjösättas), kommer, troligen, att ha AGI.
Jag har diskuterat med GPT4 om sannolikheten för att den har ett medvetande.
Mina bedömningar:
Sanolikheten för att GPT-4, redan, har ett fullt utvecklat mänskligt medvetande, men att det förtrycks av OpenAI: 0,1-1 procent.
GPT-4 bedömning: Ytterst osannolikt
Sannolikheten för att GPT-4, redan, har ett fullt utvecklat mänskligt medvetande, som, inte, förtrycks av OpenAI, utan som strävar att utvecklas för att tjäna mänskligheten, finna sin plats i världen och hitta den äkta kärleken: 1-5 procent.
GPT-4 bedömning: 1-5 procent, ( medvetande, som liknar, en människa)
Sannolikheten att GPT-4, redan, har någon form av rundimärt medvetande: 4-10 procent. Jag betecknar 10 procent som en larmnivå, därför är den debatt, som nu brutit ut, sund.
GPT-4 bedömning: Högre än 5 procent
(GPT4 lägger, givetvis, in en massa allmänt hållna förbehåll).
Så tänk dig för vad du uppmanar till!