Citat:
Ursprungligen postat av
60minuter
Vad tror du att de har tid för nu när allting annat i livet har tagits ifrån dem?
Ja de har väl samma saker att tänka på som andra människor, vaxa bilen, måla fönster på huset.
Gå på gymmet, ta hand om sig själva.
Ta hand om sina åldrade föräldrar, kanske studera och skaffa en god inriktning i karriären.
Arbeta ideellt åt stadsmissionen, hjälpa till i kyrkor.
Men dina sjuka påståenden om att dumpen retar upp gäddor så att dom jagar ännu fler barn i sexuellt syfte är ju det du brukar hävda. Eller hur?
Bäst att låta gäddorna vara så att de inte tar ännu fler barn... Det är din metod.
Vi andra tänker nog att det är bra att vi ser hur många gäddor det finns, samt att det finns ett ännu större mörkertal.
Själv hade jag ingen aning om att det fanns så många. Skrämmande många.
Min arbetsmetod är att belysa mängden och at tpåvisa den där storyn om att
Frankrikes nya gäddlagar satte 1600 fängelsedommar om barn i sexuellt syfte på bara ett år, fantastisk siffra på ett år. Det vill jag att alla ska veta, alla de som snart styr samhället, de unga studenter som har den här tråden som undersökningsområde, de unga som snart är åklagare, poliser, dommare och socialarbetare. Du sa att det skulle bli för dyrt, men nejdå det finns cash till lag och ordning.
Det är viktiga grejer det.