Citat:
Ursprungligen postat av
Bavaro
Såg en snutt på ca par minuter repris och in kom en soyamjölktjej som skulle förklara sin låt och då kom klimatkrisen upp, om alla förnekare till den, tom i sådant program får SVT in sin agenda, poff hade man bytt kanal.
Haha, jag började med att kolla det tredje avsnittet på SVT Play och blev förvånad över vilken hög klass det var på låtarna och låtskrivarna. Det kändes riktigt proffsigt liksom.
Så kom jag till andra avsnittet och den barnsliga, lillgamla tjejen som du beskriver och skämskudden åkte fram. Hon må vara 19 men känns som 12.
I övrigt så kan man konstatera i avsnitt 3 att Titiyo slaktade den valda låten. Den var mycket bättre med låtskrivaren. Det är inte bara bristen på kvalitet i rösten som gör det utan även Titiyos sätt att betona orden etc. som sabbar den.
Men Hildurs låt som kom på en "andraplats" har satt sig i huvudet på mig. "Ensammast i Stockholm, kanske världen ..... är du" är en så jävla klockren rad som jag tror att många känner igen sig i. Känns som att den raden och den låten i allmänhet har potential att bli någon slags melankolisk storstads-anthem. Sjukt bra låt hur som helst
/#LOUDmouth#