2023-03-24, 23:59
Medlem
Intressant koncept. Om det bara inte vore för mainstreamdumheten. För konnässörer tror jag inte det kan vara speciellt intressant.
Jag tycker att låtskrivande är en konst som måste ligga lite utanför den rena girigheten att alltid vara mainstream för att klara matkassen och hyran.
Jag kan tillägga att jag får spyan i halsen när jag hör Lush Life med hon som pillade i rumpan.
Fler synpunkter?
Citera
2023-03-25, 00:17
Medlem
HerrGickhans avatar
Julia Viktorias låt var som en direkt kopia av Hanna Ferm. Lyssnade på den i YT där texten var tvärtom mot den som framfördes i programmet. I programmet sades det att »sluta ta dig själv på stort allvar«. På YT däremot »du måste ta dig själv på lite allvar«.
Senast redigerad av HerrGickhan 2023-03-25 kl. 00:22.
Citera
2023-03-25, 05:52
Medlem
Jag failade att se hela, slocknade i soffan. Kanske beror på hur det lät och att jag inte är någon fan av den sortens popmusik.
Citera
2023-03-25, 08:10
Avslutad
Fanns väl ingen likhet med den låt som presenterades och den Oscar Zia sen spelade in?
Citera
2023-03-25, 17:09
Medlem
Varför heter det inte Sångland?
Citera
2023-03-26, 03:59
Medlem
Supportens avatar
Lovisa gjorde sin låt "Golvet i hallen" betydligt bättre än Oscar Zia. Hon berörde, vilket inte Oscar gjorde med sin grötiga sång.
Senast redigerad av Supporten 2023-03-26 kl. 04:12.
Citera
2023-03-26, 05:12
Medlem
Supportens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opuskrokus
Varför heter det inte Sångland?
För att "Song" betyder "Låt" på svenska. :-)
Citera
2023-03-26, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supporten
Lovisa gjorde sin låt "Golvet i hallen" betydligt bättre än Oscar Zia. Hon berörde, vilket inte Oscar gjorde med sin grötiga sång.
Håller med. Oscar förstörde bara låten. Han borde ge ut den med henne som sångare istället för att stjäla låten av henne och försämra den.
Citera
2023-04-02, 08:20
Medlem
Bavaros avatar
Såg en snutt på ca par minuter repris och in kom en soyamjölktjej som skulle förklara sin låt och då kom klimatkrisen upp, om alla förnekare till den, tom i sådant program får SVT in sin agenda, poff hade man bytt kanal.
Citera
2023-04-07, 21:36
Medlem
Jag kollade lite på första avsnittet, men gav upp efter ca 5-10 minuter. Flera av de medverkande kändes väldigt konstiga/kufiska och stämningen i programmet kändes obekväm och krystad.
Kollade lite nyss igen och fick samma intryck. En av de konstiga medverkande hade nu jättekonstiga gigantiska skor(?) på sig och gav ett allmänt ointressant intryck.

Lite synd då jag är intresserad av låtskrivande och hur låtar kommer till och utvecklas. Men den här samlingen medverkande gör programmet ointressant.
Citera
2023-04-07, 22:18
Medlem
Är det någon som vet vad den första tjejen heter? Hon sjöng ngt om "We never hold hands when we are sober" sjukt bra låt, vill höra den igen. Tacksam för svar.
Citera
2023-04-08, 08:38
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bavaro
Såg en snutt på ca par minuter repris och in kom en soyamjölktjej som skulle förklara sin låt och då kom klimatkrisen upp, om alla förnekare till den, tom i sådant program får SVT in sin agenda, poff hade man bytt kanal.

Haha, jag började med att kolla det tredje avsnittet på SVT Play och blev förvånad över vilken hög klass det var på låtarna och låtskrivarna. Det kändes riktigt proffsigt liksom.

Så kom jag till andra avsnittet och den barnsliga, lillgamla tjejen som du beskriver och skämskudden åkte fram. Hon må vara 19 men känns som 12.

I övrigt så kan man konstatera i avsnitt 3 att Titiyo slaktade den valda låten. Den var mycket bättre med låtskrivaren. Det är inte bara bristen på kvalitet i rösten som gör det utan även Titiyos sätt att betona orden etc. som sabbar den.

Men Hildurs låt som kom på en "andraplats" har satt sig i huvudet på mig. "Ensammast i Stockholm, kanske världen ..... är du" är en så jävla klockren rad som jag tror att många känner igen sig i. Känns som att den raden och den låten i allmänhet har potential att bli någon slags melankolisk storstads-anthem. Sjukt bra låt hur som helst

/#LOUDmouth#
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in