Citat:
Ursprungligen postat av
scarletfire
Ja , och om M vet att T ligger död i lägenheten och J åkt iväg (McD) , skulle inte M stuckit därifrån då isåfall ?
Eller är det mer logiskt att stanna i en lägenhet där nån nyss blivit mördad för att äta Cheeseburgare ?
Jo, det är mycket som är skumt med dessa damer.
T dör av strypning, det har J erkänt men hon säger att hon fick hjälp. M hävdar att hon sover igenom mordet fast hennes stegräknare rör sig (hmmm?). M är uppe på toa medan J handlar burgaren och då vips är T döda kropp spårlöst försvunnen. Varför skulle J ljuga om att M var med på mordet? Det gynnar inte henne. M nekar till inblandning men hon har allt att vinna - om hon blir trodd.
De båda höll även käft om var T kropp befann sig i hela 16 dagar, så jag tror faktiskt att J talar mest sanning och jag tror att M ljuger för att slippa straff. Att stensova mellan varven är ju så himla märkligt, kan nån ens göra det när man mördar och sedan planerar för att därefter bära ut en kropp från en lägenhet och köra ut i skogen och tutta på. Sover man då?
Sedan att J hävdar att hon har en stark förkärlek för deckare och krimgrejer, varför i helvete har hon då med sig sin mobil till dump-platsen??? Hon kunde lika väl lämna ett visitkort. KLANTIGT!
Jag tror att J har en större del i detta men jag tror även att M är medhjälplig både i mordet och allt efteråt.
Om hon hade vart så oskyldig så kunde ju hon direkt gå till polisen och ange sin bästis men nej, det gjorde hon inte.