2023-04-02, 04:37
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jepp, instämmer till 100% från början till slut.

Det är också därför som MH är den intressanta i detta.

JJ är redan genomskådad från början till slut.

Jag lutar mer och mer åt att MH inte var aktiv. Som någon annan skrev så är frågan om MH hade fixat att hålla fast TT under tiden JJ tog livet av henne. Tveksamt.
OM M satt på Ts ben med ryggen mot J så kanske, men jag är ändå tveksam.
Citera
2023-04-02, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det känns som att T inte hade ben och armar fria

5-10 sparkar i väggen talar emot det.
Sen kan hon iof kommit loss en stund.

Vette tusan alltså, det är inte solklart som i andra fall
Citera
2023-04-02, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice.Hackerz
5-10 sparkar i väggen talar emot det.
Sen kan hon iof kommit loss en stund.

Vette tusan alltså, det är inte solklart som i andra fall
Det kanske va så att hon hade fria ben då hon sparka men sen kanske satte sig M på dem?
Håller med ett svårt fall
Citera
2023-04-02, 05:39
Medlem
Citat:
Det kanske va så att hon hade fria ben då hon sparka men sen kanske satte sig M på dem?
Håller med ett svårt fall

Nä det är sjukt svårt att utreda även efter protokollet och rättegången.
Men jag har fortfarande väldigt svårt att tro att MH döms. Skyldig eller ej
Citera
2023-04-02, 06:02
Medlem
Citat:
Det känns som att T inte hade ben och armar fria

Undrar om det fanns märken på Toves ben. Och hur kan de i sa fall ha kommit dit?

Jag har inte laddat ner FUP
Senast redigerad av Braskamin58 2023-04-02 kl. 06:06.
Citera
2023-04-02, 06:05
Medlem
Citat:
Ja, det där är en märklig detalj.

Den skulle kunna förklaras av att MH inte visste vad som skett.

JJ kan ha känt sig någorlunda trygg med att lämna en lägenhet med en död Tove och en ovetandes sovande MH.

Det skulle också förklara JJs behov av att stå i kontakt med MH. Att få en form av bekräftelse på att allt var i sin ordning i lägenheten. Att MH inte upptäckt något.

Ja , och om M vet att T ligger död i lägenheten och J åkt iväg (McD) , skulle inte M stuckit därifrån då isåfall ?
Eller är det mer logiskt att stanna i en lägenhet där nån nyss blivit mördad för att äta Cheeseburgare ?
Citera
2023-04-02, 06:32
Avstängd
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scarletfire
Ja , och om M vet att T ligger död i lägenheten och J åkt iväg (McD) , skulle inte M stuckit därifrån då isåfall ?
Eller är det mer logiskt att stanna i en lägenhet där nån nyss blivit mördad för att äta Cheeseburgare ?

Jo, det är mycket som är skumt med dessa damer.
T dör av strypning, det har J erkänt men hon säger att hon fick hjälp. M hävdar att hon sover igenom mordet fast hennes stegräknare rör sig (hmmm?). M är uppe på toa medan J handlar burgaren och då vips är T döda kropp spårlöst försvunnen. Varför skulle J ljuga om att M var med på mordet? Det gynnar inte henne. M nekar till inblandning men hon har allt att vinna - om hon blir trodd.
De båda höll även käft om var T kropp befann sig i hela 16 dagar, så jag tror faktiskt att J talar mest sanning och jag tror att M ljuger för att slippa straff. Att stensova mellan varven är ju så himla märkligt, kan nån ens göra det när man mördar och sedan planerar för att därefter bära ut en kropp från en lägenhet och köra ut i skogen och tutta på. Sover man då?

Sedan att J hävdar att hon har en stark förkärlek för deckare och krimgrejer, varför i helvete har hon då med sig sin mobil till dump-platsen??? Hon kunde lika väl lämna ett visitkort. KLANTIGT!

Jag tror att J har en större del i detta men jag tror även att M är medhjälplig både i mordet och allt efteråt.

Om hon hade vart så oskyldig så kunde ju hon direkt gå till polisen och ange sin bästis men nej, det gjorde hon inte.
Citera
2023-04-02, 06:40
Medlem
Vad var motivet till mordet?
Citera
2023-04-02, 07:16
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
18-åringens advokat Mikael Svegfors frågar om de skador som rättsläkaren hittat på Toves armar. 20-åringen har ju sagt att 18-åringen höll i Toves händer medan hon själv tog strypgrepp på Tove.
Advokaten säger att han själv har svårt att se hur Tove skulle ha kunnat få skador på armbågarna, om hon blev fasthållen på det sätt som 20-åringen beskrivit.
"Sannolikheten för det är liten", säger rättsläkaren.

18-åringens advokat Mikael Svegfors frågar också om skadorna kan ha uppstått om 20-åringen själv klämt fast Toves armar med benen, när hon satt grensle över henne.

Det är möjligt, enligt rättsläkaren.

Rättsläkare brukar använda en skala -4 <-> +4 där +4 är helsäkert och -4 är helt omöjligt.
Vad står det om det i uttalandet från rättsläkarna. Har de överhuvudtaget tagit ställning till det.

Rättsläkarna brukar ju bara undersöka vad de får order om att undersöka så de kanske inte tagit ställning till det som försvarsadvokaten frågade om här.

Jag sätter värderingen så här:

MH hållit armarna: -2
JJ hållet armarna mot kroppen: +3
Citera
2023-04-02, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.o.a
Vad var motivet till mordet?

Svartsjuka, hat och avund verkar det som.
Citera
2023-04-02, 07:40
Medlem
Så grannens vittnesmål är osäkert nu?
Citera
2023-04-02, 07:52
Medlem
Citat:
Ja, det där är en märklig detalj.

Den skulle kunna förklaras av att MH inte visste vad som skett.

JJ kan ha känt sig någorlunda trygg med att lämna en lägenhet med en död Tove och en ovetandes sovande MH.

Det skulle också förklara JJs behov av att stå i kontakt med MH. Att få en form av bekräftelse på att allt var i sin ordning i lägenheten. Att MH inte upptäckt något.

Det förklaras enklast av att MH var med och mördade TT enligt plan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in