2023-04-01, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Exakt så. Den förslagna J är ute efter att mellan raderna förmedla att M aldrig sov i hennes säng den natten.
För att förekomma, för att stärka sin egen version om M:s delaktighet i mordet; att alltid ligga ett steg före är genomgående för sluga personlighetstyper.

Ja det kan t o m vara så att J erbjöd M att låna sängen just den natten för att hon ville att M skulle somna. Det går ju inte att veta
Senast redigerad av EsmeraldaFelicia 2023-04-01 kl. 19:46.
Citera
2023-04-01, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Enligt andra skribenter har M uttryckt i förhör att hon var bekant med Js inställning till sängockupanter.

Haha, denna J! T.o.m efter ett mord och likbränning blir hon arg för att någon ligger i hennes säng.
Citera
2023-04-01, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korinne
Funderar på om M verkligen var delaktig eller låg o sov...
Läs nedan o tyck till.

M säger att J sa till henne att Toves pojkvän A kommit och hämtat henne...
Varför säger man så? Varför säger man inte bara att T cyklat hem med sin cykel?
Kanske för att J ville förklara för M varför cykeln fortfarande står kvar ifall M skulle se den på vägen hem till sig, om hon nu skulle få för sig att gå hem.

Varför säger M i rätten att hon gick på toaletten efter att mordet skett?
Det blir ju konstigt då T då inte låg kvar på toaletten?
Varför säger man då inte bara att man gick till köket och tog ett glas vatten???

Kan det vara så att J gjorde det ensam och drog ut T till förrådet. Tänkte sen snabbt flytta cykeln så att inte M skulle se cykeln... Men blev avbruten av grannen och sen insåg att hon måste ha hjälp med att få bort kroppen... Därför väckte hon M.

Det är väldigt ovanligt att en tjej mördar en annan tjej.
Ännu mer ovanligt att två tjejer mördar en annan tjej.
Om M höll fast armarna... och inte är den drivande att döda... så är det lätt att rent instinktivt släppa taget när man ser att någon håller på och dör.
Vad tror ni?

Jag tänker att du kan ha rätt
Men att något skulle ske med Tove var M med på
Med tanke på hur hon enl tråden agerat på Nöjet under kvällen

Kanske hon ”bara” var införstådd med att de skulle misshandla Tove på vägen hem ;hur skulle de kommit undan med det ?)

Om det nu var så att M inte deltog i mordet hemma hos JJ, så får jag inte riktigt ihop att JJ säger det.

Visst hon kan vilja det för att dra in M oxå.

Men hon förvärrar ju som egen roll genom detta kan jag tänka
För om det behövdes någon (M) som höll fast Tove medan JJ ströp henne så talar det ju mindre för olyckshändelse …..
Citera
2023-04-01, 19:45
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Enligt andra skribenter har M uttryckt i förhör att hon var bekant med Js inställning till sängockupanter.

Det har gått mig förbi. Vore intressant om någon kunde hänvisa till vilket förhör hon nämnde det.
Det jag läst hänförde sig till händelsen på natten då JJ uttryckte sin inställning.

Men om det var så att MH kände till detta sedan innan. Då är det ju som jag nämnde ännu mer tydligt att MH inte var alls särskilt psykiskt närvarande under den här natten. Då har hon vid minst ett, och eventuellt flera, tillfällen lagt sig i JJs säng trots att hon visste att hon inte fick.

Med tanke på hierarkin i deras relation och JJs personlighet, som väl ändå de flesta i tråden är någorlunda överens om, så skulle ju MH aldrig få för sig att gå emot JJ och än mindre gå så långt som att ockupera JJs säng.

Ändå gjorde hon just precis det.
Citera
2023-04-01, 19:48
Medlem
Citat:
Läs nedan o tyck till.

Kanske för att J ville förklara för M varför cykeln fortfarande står kvar ifall M skulle se den på vägen hem till sig, om hon nu skulle få för sig att gå hem.

Varför säger man då inte bara att man gick till köket och tog ett glas vatten???

Kan det vara så att J gjorde det ensam och drog ut T till förrådet. Tänkte sen snabbt flytta cykeln så att inte M skulle se cykeln... Men blev avbruten av grannen och sen insåg att hon måste ha hjälp med att få bort kroppen... Därför väckte hon M.

Om M höll fast armarna... och inte är den drivande att döda... så är det lätt att rent instinktivt släppa taget när man ser att någon håller på och dör.
Vad tror ni?

Om J mördat T utan M s vetskap kan man fråga sig varför hon inte flyttade cykeln och körde hem M. Så hon i lugn och ro kunde gömma kroppen. Det är ju en jäkla risk att blanda in en annan helt ovetandes person i detta läge.

Eller kan det vara så att J upptäcker, shit det här var tungt, jag måste ha hjälp av M?

Med tanke på vilken doer J är, och vad hon är kapabel till skulle jag hellre tro att hon skulle ge sig på en transportstyckning, istället för att riskera att blanda in ett oskyldigt vittne.
Citera
2023-04-01, 19:48
Medlem
Citat:
Läs nedan o tyck till.

Vad tror ni?

Den där dörren, som många här i tråden kallar "förråd" är i själva verket bara en trappa upp till taket. Skulle det ens få plats en kropp där, det undrar jag.
Så jag har svårt att tänka mig att TTs kropp släpades dit för att JJ ville förvilla MH...

Antingen var MH så zonkad att hon inte märkte eller brydde sig att det låg en kropp i hallen. Eller så sov hon och var inte på toaletten alls.
Citera
2023-04-01, 19:50
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Ja men nu pratar jag om M s historia som inte stämmer alls.

T.ex så påstår hon att J sagt att Albin kört T hem. Det är klart att hon inte har sagt så. Det är ju en lögn som M och alla andra för den delen hade upptäck iså fall dagen efter.

Hur mycket man än pusslar och försöker få M till en oskyldigt ovetandes narkoleptiker, så gå det inte ihop!

Det fetade, hur kan du vara såå sääääker på att JJ talade sanning här då, plötsligt?? JJ har ju inte varit sanningsenlig tidigare heller.....

När MH får frågan om MH vet var TT är från Albin på text på söndagseftermiddagen, så sms;ar ju MH JJ först och frågar vad hon ska svara Albin.... finns i förhöret med MH.

Hon förstod ju i alla fall då att Albin inte hämtat Tt som Jj påstod på natten......
Citera
2023-04-01, 19:53
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Men om mordet sker lite tidigare än 02.30 var ju M i rörelse och vaken.
Då måste M hört och vetat om mordet, kanske som åkl. Rull*man hävdar också deltagit och hållit fast T.
Kl 02:19 ---------------- visar Majas mobil 33 steg
Kl 02:43-----------------Majas mobil 48 steg

Vid 02.45 var T sannolikt död när J tog hennes mobil.
Kl 02:45-----------------börjar Toves mobil röra på sig ( JJ tar upp den för att åka till McD?)
KL 02:59----------------JJ sms:ar Maja, som svarar inom några sekunder

Det stämmer helt enkelt inte med tidsangivelserna att M skulle sovit djupt när T dödades.

Inte heller särskilt troligt att grannarnas vitrinskåpsrutor skallrar och de rusar upp, men att M inte uppfattat någonting. Hon vaknade ju av sms-signalen mindre än en halvtimme senare.

Lika osannolikt som det är att M plötsligt skulle blivit hungrig och J därför skulle åkt och handlat mat åt henne. Det där med att M skulle varit hungrig på en minimal hamburgare och inget mer, är mest troligt en efterhandskonstruktions de båda kommit överens om att säga för att förklara Js McD utflykt.
Därför håller M fortfarande fast vid uppgiften.

Jag tror inte att M inte hade kännedom om att T ströps ihjäl när det hände. M kanske till och med deltog.

Men J har väl sagt hon skulle iväg med T;s telefon och cykel när hon var på väg ned och mötte grannen ?

Men enligt M så skulle J köpa mat för hon var hungrig ?

Mycket saker som skall in på några minuters marginal ?

Dessutom sover hon hela tiden och varken ser eller hör ett skit, men hon lyckas hålla sig vaken from J åker till donken t o r ?

Hon som var så himla trött och onykter ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Om J mördat T utan M s vetskap kan man fråga sig varför hon inte flyttade cykeln och körde hem M. Så hon i lugn och ro kunde gömma kroppen. Det är ju en jäkla risk att blanda in en annan helt ovetandes person i detta läge.

Eller kan det vara så att J upptäcker, shit det här var tungt, jag måste ha hjälp av M?

Med tanke på vilken doer J är, och vad hon är kapabel till skulle jag hellre tro att hon skulle ge sig på en transportstyckning, istället för att riskera att blanda in ett oskyldigt vittne.

Tror JJ behövde bärhjälp.

En transportstyckning blir kladdig, tar tid och kräver verktyg....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Jag tror att det är väldigt viktigt att komma ihåg att det enbart är Majas uppgifter om att J var lättad, glad och spelade musik efteråt.
Maja som till och med enligt föräldrarna många gånger ljuger. Maja som har väldigt stor anledning att framställa J som riktigt obehaglig, drivande och skyldig - till skillnad från hur Maja vill framställa sig själv.
Du glömmer bort en grej dock. Det är inte MH som försöker måla sig själv på ett oskyldigt sätt och JJ på ett dåligt sätt, tycker snarare hon säger flera ggr under sina förhör att människor gör sina egna val, och ville inte ens skylla på JJ speciellt i början, tills hon nog insåg hur sjukt beteende JJ egentligen haft.

Men det är alla vittnesmål, från alla vänner och folk som känt dem som målat upp denna bilden. Att JJ var farlig, drevs av bråk och hat, medan MH alltid var snäll mot alla, hade svårt att säga nej och var JJs ”lilla svans”. Ingen, inte en enda person beskriver de haft en konflikt enbart med Maja. Men nästan alla hade någon konflikt med JJ eller sett henne explodera över någon bagatell grej.
Det är många av deras vänner från Vetlanda som beskriver detta, hur relationen mellan JJ och MH var.
Jag är rätt säker på de som har spenderat tid, fester och många dagar med JJ och MH har koll på vad de säger.

Så det är inte pga MHs förhör att folk i denna tråd tycker JJ är drivande och MH bara följeslagaren. Utan det är pga all information folk omkring den har delgett. Även innan FUP sa folk från Vetlanda det, både vissa härinne men även i en podcast där vännerna och JJs ex pratade. Sedan att JJ har försökt bränna ihjäl människor i sina hus, googlat om hur man kan bränna inne på bästa sätt eller mörda diskret, vissa av hennes saker sparade på Pinterest osv. Det har bara byggt upp bilden hos många av att JJ hade uppsåt, JJ ville döda Tove och JJ mådde bra efter hon mördade henne. Även under rättegången tyckte jag inte märka av någon form av empati eller ånger hos henne från det vi gick rapporterat ”Pillade i håret och tittade upp i taket lite” medan alla, inklusive MH, grät när de pratade om Toves liv som släcktes alldeles för tidigt.
Citera
2023-04-01, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Den där dörren, som många här i tråden kallar "förråd" är i själva verket bara en trappa upp till taket. Skulle det ens få plats en kropp där, det undrar jag.
Så jag har svårt att tänka mig att TTs kropp släpades dit för att JJ ville förvilla MH...

Antingen var MH så zonkad att hon inte märkte eller brydde sig att det låg en kropp i hallen. Eller så sov hon och var inte på toaletten alls.

Nämnde inte M förråd… klädkammaren hade ju ingång från rummet och då hade J varit tvungen dra runt T i halva lägenheten
Citera
2023-04-01, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Det fetade, hur kan du vara såå sääääker på att JJ talade sanning här då, plötsligt?? JJ har ju inte varit sanningsenlig tidigare heller.....

När MH får frågan om MH vet var TT är från Albin på text på söndagseftermiddagen, så sms;ar ju MH JJ först och frågar vad hon ska svara Albin.... finns i förhöret med MH.

Hon förstod ju i alla fall då att Albin inte hämtat Tt som Jj påstod på natten......

Ja såklart MH var ju med och dumpade kroppen i skogen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in