Citat:
Ursprungligen postat av
argusmaximus
Problemet med MHs microsömn är att de är så korta, så många gånger, och korrelerar varje gång med svåra delar av händelseförloppet. Sömnen blir hennes flykt från ansvar.
Se tidslinjen och jämför med hennes sömn. Det är så regisserat att det blir löjligt.
Lägg därtill hennes beteende innan och efter dåd som inte signalerar oskuld, snarare tvärtom.
Hoppas verkligen TR lägger ner tid och ser detta och inte faller för "100% elaka JJ och 100% utnyttjade MH"-narrativet många verkar fallit för.
Nu vet jag givetvis inte om det är så, men en möjlighet är att M säger att hon sover för att hon inte har någon minnesbild, att det är en tom lucka.
Jag uppfattar M lite som en död fisk som bara flyter med strömmen. Hon gör vad hon blir tillsagd utan att reflektera och hon vill vad andra vill, om det inte bär henne väldigt starkt emot.
Förmågan till egna initiativ lyser tydligt med sin frånvaro och tittar endast fram då hon på något sätt känner starkt obehag.
Hon är naivt godtrogen och det är segt på hjärnkontoret, men jag ser inte henne som dum.