2023-04-01, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virktant1
Absolut ingenting! Förutom att vilja skiljas. Han är en svag "man" som inte klarar av att bli dumpad

<3<3<3 Gör mig så ont om dig som mamma och din dotter!
Citera
2023-04-01, 00:23
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Jag är också emot dödsstraff, men eftersom jag är mamma till barnen han mördade/försökte mörda skulle jag kunna tänka mig ett undantag bara i detta fall

Lyssnade på podavsnittet idag som i inledningen utlovade att det inte skulle bli något program om urskuldande och bortförklaringar.
Jag kanske fattar trögt men var det inte ett ömkande mest genom hela intervjun??
Alltså betvivlar inte att han hade en tuff barndom men hade det verkligen med dådet att göra?
Hur ser Du på det?
Var han i så dåligt skick?
Blev han ombedd typ 10 år tidigare att ta hjälp av psykologbehandling?
Fanns det någon form av missbruk i bilden?

Slutligen hoppas att Du har haft någon möjlighet att komma vidare i livet även om såren naturligtvis aldrig läker!
Citera
2023-04-01, 00:32
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Absolut ingenting! Förutom att vilja skiljas. Han är en svag "man" som inte klarar av att bli dumpad

När jag läst vad han gjort och framförallt intervjun som gjordes med dig 2015.
Jag blev så starkt berörd och så tagen av det hela att det var inte långt ifrån att jag började
gråta för jag trodde det fanns gränser för den ren ondska och hur otroligt illa en person
kan göra andra. Tydligt finns det inga gränser för det i vissa fall, han är ett ypperligt bevis/skolboksexempel på det.

Jag skulle vilja placera honom på "topplistan" över en av de mest ondskefulla och illasinnade
gärningar som någonsin genomförs i Sverige.
Citera
2023-04-01, 00:40
Medlem
Poesidamens avatar
Ja alltså det är det vidrigaste jag läst om.. klarar inte ens av att läsa FUP.. Jag blir så enormt hatisk, han borde inte få leva!! Sjuka jävla avskum till människa…
Citera
2023-04-01, 00:53
Medlem
Poesidamens avatar
Citat:
Jag är också emot dödsstraff, men eftersom jag är mamma till barnen han mördade/försökte mörda skulle jag kunna tänka mig ett undantag bara i detta fall

Hur mår du och din dotter idag? Om du orkar berätta… ♥️
Citera
2023-04-01, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Lyssnade på podavsnittet idag som i inledningen utlovade att det inte skulle bli något program om urskuldande och bortförklaringar.
Jag kanske fattar trögt men var det inte ett ömkande mest genom hela intervjun??
Alltså betvivlar inte att han hade en tuff barndom men hade det verkligen med dådet att göra?
Hur ser Du på det?
Var han i så dåligt skick?
Blev han ombedd typ 10 år tidigare att ta hjälp av psykologbehandling?
Fanns det någon form av missbruk i bilden?

Slutligen hoppas att Du har haft någon möjlighet att komma vidare i livet även om såren naturligtvis aldrig läker!

Fruktansvärd intervju! Han bara beklagade sig hela tiden. Han var i dåligt skick, men ingen förstod hur illa det var. Jag hade bett honom söka hjälp många år tidigare, men han vägrade. Inget missbruk
Citera
2023-04-01, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poesidamen
Hur mår du och din dotter idag? Om du orkar berätta… ♥️

Pratar inte om min dotter av hänsyn till henne, men livet är tufft kan jag ju säga
Citera
2023-04-01, 01:16
Medlem
Poesidamens avatar
Citat:
Pratar inte om min dotter av hänsyn till henne, men livet är tufft kan jag ju säga

Jag förstår. Jag hoppas hoppas hoppas att han aldrig kommer ut…..
Citera
2023-04-01, 04:29
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:

Artikeln i Expressen var inte låst (tack till dig som tipsade om den!), åtminstone inte när jag läste den.

Så förutom att beklaga helvetet denna ursäkt till man utsatt dig för (känns som att ord blir för futtiga i detta sammanhanget) så undrar jag över det han nu nämner i intervjun ang branden.

Nämligen detta, att han ”som den perfektionist” han är kände sig ”tvingad att köra tillbaka och fjutta på igen när branden inte tog sig första gången”..

Eller är det något ni anhöriga har vetat tidigare?

Det måste ju vara något av det grymmaste jag läst, han verkar dessutom totalt likgiltig inför det.
Citera
2023-04-01, 06:51
Medlem
Citat:
Fick samtal från Krininalvården häromdagen. Jonas flyttas tillbaka till Johannesbergsanstalten.

Sitter aset kvar där?
Citera
2023-04-01, 08:04
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Fick samtal från Krininalvården häromdagen. Jonas flyttas tillbaka till Johannesbergsanstalten.

Kriminalvården borde fråga dig vart han borde sista någonstans
Citera
2023-04-01, 08:17
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karin.Lollo.81
Skriv till supporten så lär de hämta in FUPen om vi inte får tag i den https://www.krimfup.se/
Jag lade ju ut den igår?

(FB) Grov mordbrand Dalarö, två barn döda, 2013-09-29
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in