2023-03-31, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Du kan inte tänka dig citera lite så vi som inte prenumererar på Aftonbladet också kan se vad som skrivits och på så vis kunna hänga med i diskussionen?

Står en lång artikel om Jonas
idag i expressen kanske nästintill
lika som premium artikeln i AF?

”I ”Bakom galler” ger mannen en delvis ny version av mordnatten.

– Jag ljög inte i rättegången, men jag sa inte hela sanningen.

Han tände eld på huset två gånger, säger han i podcasten.”

https://www.expressen.se/nyheter/jonas-olsson-brande-ihjal-sina-tva-soner/

Citat:
Ursprungligen postat av Virktant1
Jag har screenshots av hela artikeln, men fattar inte hur jag skickar dem hit. Nån vänlig själ som kan förklara hur jag gör?

Det är bättre att citera några rader ur artikeln
inte hela, då det bryter mot FB regler.
Senast redigerad av Doiten 2023-03-31 kl. 21:03.
Citera
2023-03-31, 20:39
Medlem
Dags att skaffa helautomatiserade fängelsen med robotar och AI som kontrollerar allt. Håll dom isolerade, ge dom lite mat, erbjud dödshjälp om de inte vill mer. Men släpp aldrig ut dom. Ingen personalkostnad, bara teknik mat och utrymme. Låt dom ge sin anledning en gång per årtionde, dvs låt oss se om det finns någon bevisning som inte stämde. Därför jag är emot dödsstraff för att jag inte litar på staten eller människan. Bättre att låsa in dom billigt för alltid. Däremot är jag för aktiv dödshjälp för livstidsfångar.
Citera
2023-03-31, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neix
Dags att skaffa helautomatiserade fängelsen med robotar och AI som kontrollerar allt. Håll dom isolerade, ge dom lite mat, erbjud dödshjälp om de inte vill mer. Men släpp aldrig ut dom. Ingen personalkostnad, bara teknik mat och utrymme. Låt dom ge sin anledning en gång per årtionde, dvs låt oss se om det finns någon bevisning som inte stämde. Därför jag är emot dödsstraff för att jag inte litar på staten eller människan. Bättre att låsa in dom billigt för alltid. Däremot är jag för aktiv dödshjälp för livstidsfångar.

Jag är också emot dödsstraff, men eftersom jag är mamma till barnen han mördade/försökte mörda skulle jag kunna tänka mig ett undantag bara i detta fall
Citera
2023-03-31, 22:01
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Jag är också emot dödsstraff, men eftersom jag är mamma till barnen han mördade/försökte mörda skulle jag kunna tänka mig ett undantag bara i detta fall
Vi förstår dej till fullo kära du!!
Eftersom vi inte har dödsstraff här så tycker jag att livstids fängelse ibland ska vara livet ut.
Alltså att man sitter inlåst resten av sitt liv. Det borde detta monster göra.
Citera
2023-03-31, 22:05
Medlem
Vad hade x frun gjort för att få honom att tända eld på sina ungar? Inte insatt i fallet. Svenska straff är för milda…
Citera
2023-03-31, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damnist2
Vad hade x frun gjort för att få honom att tända eld på sina ungar? Inte insatt i fallet. Svenska straff är för milda…

Absolut ingenting! Förutom att vilja skiljas. Han är en svag "man" som inte klarar av att bli dumpad
Citera
2023-03-31, 22:41
Medlem
Citat:

Förstår dig helt, hade nog fått sitta livstid själv om det gällde att någon gjort något sådant mot mina barn. Beklagar din sorg, var stark för din dotter <3
Citera
2023-03-31, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AllWeKnow
Finns det fungerande fup?
Skriv till supporten så lär de hämta in FUPen om vi inte får tag i den https://www.krimfup.se/
Citera
2023-03-31, 23:44
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madeinflen
Finns inte diagnoser nog för så ren ondska.

Jag kunde inte att formulerat det bättre själv. Det han gjorde är ett jättetydligt och bra
exempel på vad som är en av de mest ondskefulla brott som förekommit i Sverige.
Citera
2023-03-31, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Står en lång artikel om Jonas
idag i expressen kanske nästintill
lika som premium artikeln i AF?

”I ”Bakom galler” ger mannen en delvis ny version av mordnatten.

– Jag ljög inte i rättegången, men jag sa inte hela sanningen.

Han tände eld på huset två gånger, säger han i podcasten.”

https://www.expressen.se/nyheter/jonas-olsson-brande-ihjal-sina-tva-soner/

Det är bättre att citera några rader ur artikeln
inte hela, då det bryter mot FB regler.
Riktigt sjukt ärende/fall…extremt…honom släpper de aldrig ut…Rättspsykiatrisk vård med särskild utskrivningsprövning🤔
Citera
2023-04-01, 00:00
Medlem
Citat:
Absolut ingenting! Förutom att vilja skiljas. Han är en svag "man" som inte klarar av att bli dumpad
Livstid är minst 23 år, ibland mer, numera. Fick jag önska skulle jag gärna lägga på 25 år på den tiden. En andra chans kan han glömma.
Citera
2023-04-01, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Nu vill mördaren få en andra chans.
Den chansen som de uppeldade barnen inte fick.
De vedervärdigaste förtjänar bara att bli bortglömda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in