Citat:
Ursprungligen postat av
kaktjuven
Vad betalar ni i era laddavgifter på respektive brf/hyresrätter?
Hos oss har föreningen satt fast avgift, rörligt spot pris, moms ofc, effektavgift, mm. Ligger för december månad på 4kr/kwh.
Billigare för mig att ladda på en publik station än föreningens egna.
Med föreningens priser så laddar min veckoförbrukning på 860kr (min arbetsbil som går på diesel ligger på 660kr/vecka).
Kul att miljöhysterikerna börjar mjölka elbilsägare som giriga kapitalister.
Låter lite mycket med 4:- för en förening, som att den tjänar pengar på det, hur lät det på stämman när det beslutades? Jag skulle tagit upp det med styrelsen, om inte annat än att få information om varför det ser ut så. Det är ju knappast miljöhysteriker som säger till din brf att ta 4:-/kWh, det är din förening, den förening du är med i och den förening där du har saker att säga till om. Utnyttja din rätt istället för att skylla ifrån dig och klaga på andra.
Men till bilarna, kör du lika mycket med de två då? Låter underligt att samma körsträcka skulle rendera i en högre energikostnad för en elbil än för en diesel, de flesta dieslar ligger ju på runt 0,6 liter per mil = ~13:-/mil och de flesta elbilar ligger på ca 2 kWh per mil = ~8:-/mil om elen kostar 4:-/kWh.