Citat:
Ursprungligen postat av
seinfeld99
Från dagens NWT: ”Döda kvinnan i frysen obducerad – mordmisstanke fortfarande låg”
Kan tyvärr inte läsa mer - betalartikel. Men jag tror faktiskt inte han hade ihjäl henne. Hon dog av någon naturlig orsak, mannen blev ställd men insåg att han fick tillgång till hennes pengar samt att ingen verkade sakna henne nämnvärt. Även brodern uttryckte väl att han verkligen inte trodde att han mördat henne. Det var ändå han som först misstänkte att hon fanns död på gården, så han känner väl sin bror någorlunda väl.
Jag har läst artiklarna på NWT i sin helhet, det står inte så mycket matnyttigt.
Jag har ingen aning om vem denne lirare är, men har han inte mördat henne så gissar jag på att följande scenario har utspelats;
Med tanke på att dom varit rätt så glada i flaskan så har dom supit till, hon kanske ramlade och slog sig eller något i den stilen. Han var så packad vid tillfället så han fattade ingenting, blev säkert lack på henne för att hon fjantade sig så han gick och la sig. Vaknar dagen efter och hon ligger fortfarande kvar. Han fattar att hon är död och får panik. Ingen kommer tro en förtidspensionerad alkis. Precis som den gamle Tetra Pak-pundaren R*using som lade sin döda fru under en klädhög i flera månader, så kan denne sinnesslöe R*idar, som är i en förnekelsefas, inte komma på nån annan lösning där och då än att frysa in henne. Säkert tänkt som en kortsiktig lösning, som tillslut blev till flera år. Att det blev flera år är dels för att det sannolikt är drygt att flytta på ett fruset lik, dels att han såg att det fortsatte trilla in trygdepengar på hennes konto. Dessutom hade han målat in sig i ett hörn. Hur skulle han kunna ta sig ur denna knipa utan att nån skulle tro att han haft ihjäl henne? Därför höll han käften, och det är utifrån att han bara är skäligen misstänkt för mord som jag dragit denna slutsatsen. När dom har fallit så lär den som lever få se.
*=a