Resultat: Hur följer du årets säsong av Robinson?
Enbart via TV4
10,70%
108 röster
Enbart via TV4 Play / C More
76,71%
774 röster
En blandning av TV4 och TV4 Play / C More
12,59%
127 röster
2023-03-31, 12:04
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Zeki måste jobba på sin personlighet såvida han inte vill vara ensam. Hans beteende fungerar inte i grupp, de kan inte bara gå efter hans pipa.

Men han har det inte i sig. Han är snäll och harmlös men när man är mer lättkränkt än Birro, Ranelid och Bojan Djordic tillsammans så blir det sociala spelet hopplöst. Jag ger honom 0 chans att det blir något bra av detta.
2023-03-31, 12:10
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bonbonshrimp
Lag Nord har ju tappat det helt! Intressant att Erik ställer hela laget med att lämna in kaptensbindeln. Det kommer bara gå utför från nu! Haha

Det var väl bara coachdelen han avsade sig?

Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Jag tycker att det är bra med en ny chans eftersom de röstar ofta ut ngn som de upplever som ett hot, en värdig vinnare.

Fast det är det som spelet går ut på. Det är det som är hela poängen med ett öråd. Robinson är minst lika mycket ett socialt spel som en överlevnadstävling och fixar man inte det sociala så riskerar man att åka ut precis som om man är kass i tävlingar.
2023-03-31, 12:14
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaga
Jag tycker hon ser rätt mogen ut men hennes beteende är ju som ett barn. Hade jag endast sett en bild på henne skulle jag tro att hon är småbarnsmamma.

Ja hon är alldeles för känslig för den här typen av tävling. "Buhu, vill inte såra någon", men lilla gumman, det här är ett spel. Och du kan inte förvänta dig att gå genom livet utan att behöva såra någon någonsin.

Kommer hon vara likadan när hon får barn? Låter barnet göra vad de vill för att hon inte vill såra det?
2023-03-31, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Ja hon är alldeles för känslig för den här typen av tävling. "Buhu, vill inte såra någon", men lilla gumman, det här är ett spel. Och du kan inte förvänta dig att gå genom livet utan att behöva såra någon någonsin.

Kommer hon vara likadan när hon får barn? Låter barnet göra vad de vill för att hon inte vill såra det?

Hon kanske vinner ngt på att vara en lipsill, det kanske är hennes vinnande strategi? Om alla tycker synd om henne slipper hon ta ansvar för sina handlingar? Vem vågar ställa krav på ngn som gråter? Alla mamma- och pappafigurer kommer att ställa upp, folk kommer att göra saker för henne.....
2023-03-31, 12:38
Medlem
Zyxel04s avatar
Nu har väl typ två veckor passerat.

Jag måste tyvärr säga att idéen med att ha ett "äldre" och ett "yngre" lag är ganska dåligt. De yngre laget har ju dominerat och känslan är väl att det egentligen var ganska väntat. Yngre människor bruakr ju ha bättre fysik än äldre... det är ju inget konstigt. Det blir ganska tråkigt om ett lag vinner hela tiden...

Bruka rju ofta någon äldre muskel-knutte men det är ofta "trötta" äldre som typ inte har så mycket ork i sig. Tyvärr.

Sen tycker jag det är intressant om det är blandat gällande t. e. x. ålder... känns som de kan bli mer bråk då.

Sen de här med att de har gränsland igen... aja... what to do... Men det är inget som jag gillar för då kan ju i teorin någon åka ut flera gånger och ändå komma in i finalveckan vilket hände med Helene förra året.

Kring det yngre laget så... det har ju gått bra och därmed är stämningen god. På Ö-rådet såg man dock att det fanns två sidor och det verkar som om det är ändå "gnissel". Jag har tyvärr följt programmet för oengagerat för att kunna identifera vilka som är på respektive sida.

Undra om Oskar kommer hugga Marcus i ryggen igen... tilliten mellan de borde ju vara låg.

Sen minns jag inte hela sekvensen tyvärr men han homosexuella killen.. Christopher heter han väl... tjabbade väl med någon av kvinnorna och sa typ att han ej skulle vilja ha kontakt med personen utanför Robinson.

Sen va de väl något tjafs kring när de byggde om lägret...

Men det är i det äldre lägret som de varit mest konflikter.

Skrattade när han syrianen som åkte ut började dra rasist-kortet. Hoppas han kommer tillbaka och göra kaos för den typen av karaktärer behövs.

Tycker Fabian är ganska skön... han är ändå ärlig med hur han tänker, ha.

Kring programledaren så tycker jag tyvärr inte Anders Lundin passar i denna kontext, han borde varit i typ Bolibompa. Känns svårt att ta honom seriöst. Gillade Arga snickaren och hon tjejen som var förra säsongen mer, de var mer brutala. Lol.
2023-03-31, 15:00
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Fast Lag Nords sång var faktiskt sjukt pinsam. Speciellt när de förlorat alla tävlingar utom en hittills och fortsätter att förlora den de sjöng inför.

Ja vad jag skrattade dog 🤣😄
2023-03-31, 17:32
Medlem
Bakarettans avatar
Säsongens upplaga är pinsam.
Yngre emot äldre.
Herregud.
Jag som är äldre tar fram skämskudden.
Folk är ju för faen inte kloka.
Gnäll , gnäll, gnäll.
Ger mej faen på att det inte finns en enda deltagare som levt under existensminimum.
Och vad betyder Mood Manager!?
Alla dessa inbrytande av engelska ord...Men ni bor i Sverige eller!?
2023-03-31, 17:44
Medlem
Drugglarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Säsongens upplaga är pinsam.
Yngre emot äldre.
Herregud.
Jag som är äldre tar fram skämskudden.
Folk är ju för faen inte kloka.
Gnäll , gnäll, gnäll.
Ger mej faen på att det inte finns en enda deltagare som levt under existensminimum.
Och vad betyder Mood Manager!?
Alla dessa inbrytande av engelska ord...Men ni bor i Sverige eller!?

Mood manager måste vara något i stil med 'Livs coach' som har blivit rätt vanligt, herregud håller bara med vilket fjanteri
2023-03-31, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Nu har väl typ två veckor passerat.

Jag måste tyvärr säga att idéen med att ha ett "äldre" och ett "yngre" lag är ganska dåligt. De yngre laget har ju dominerat och känslan är väl att det egentligen var ganska väntat. Yngre människor bruakr ju ha bättre fysik än äldre... det är ju inget konstigt. Det blir ganska tråkigt om ett lag vinner hela tiden...

Bruka rju ofta någon äldre muskel-knutte men det är ofta "trötta" äldre som typ inte har så mycket ork i sig. Tyvärr.

Sen tycker jag det är intressant om det är blandat gällande t. e. x. ålder... känns som de kan bli mer bråk då.

Sen de här med att de har gränsland igen... aja... what to do... Men det är inget som jag gillar för då kan ju i teorin någon åka ut flera gånger och ändå komma in i finalveckan vilket hände med Helene förra året.

Kring det yngre laget så... det har ju gått bra och därmed är stämningen god. På Ö-rådet såg man dock att det fanns två sidor och det verkar som om det är ändå "gnissel". Jag har tyvärr följt programmet för oengagerat för att kunna identifera vilka som är på respektive sida.

Undra om Oskar kommer hugga Marcus i ryggen igen... tilliten mellan de borde ju vara låg.

Sen minns jag inte hela sekvensen tyvärr men han homosexuella killen.. Christopher heter han väl... tjabbade väl med någon av kvinnorna och sa typ att han ej skulle vilja ha kontakt med personen utanför Robinson.

Sen va de väl något tjafs kring när de byggde om lägret...

Men det är i det äldre lägret som de varit mest konflikter.

Skrattade när han syrianen som åkte ut började dra rasist-kortet. Hoppas han kommer tillbaka och göra kaos för den typen av karaktärer behövs.

Tycker Fabian är ganska skön... han är ändå ärlig med hur han tänker, ha.

Kring programledaren så tycker jag tyvärr inte Anders Lundin passar i denna kontext, han borde varit i typ Bolibompa. Känns svårt att ta honom seriöst. Gillade Arga snickaren och hon tjejen som var förra säsongen mer, de var mer brutala. Lol.

Produktionen har med vilje valt ut värdelösa äldre medan flera skarpa yngre. Åldern är således inte faktorn.
2023-03-31, 19:14
Medlem
andy67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drugglarn
Mood manager måste vara något i stil med 'Livs coach' som har blivit rätt vanligt, herregud håller bara med vilket fjanteri
Snygg översättning av Mood manager till svenskans Livs coach! Coach är väl ändå tränare!
2023-03-31, 20:10
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Fast Lag Nords sång var faktiskt sjukt pinsam. Speciellt när de förlorat alla tävlingar utom en hittills och fortsätter att förlora den de sjöng inför.
Pinsamheten bestod i att dom inte skrivit om texten

Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Är inte hennes smalben oproportionerligt grova/tjocka?
Blev du avtänd nu?
2023-03-31, 20:12
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drugglarn

Nej, Mood manager är någon som fixar myspys på kontor etc.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in