2023-03-31, 19:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Klart det kan vara bokföring. Det är i grunden inte olagligt att betala för tystnad i USA vad jag förstår? Så då återstår hur betalningen har finansierats och/eller bokförts. Kan ju vara så att det är en bokföringsmiss, det vet vare sig du eller jag ännu.
trump gav michael cohen 250tusen dollar för en 130tusen hushmoney betalning. dvs trump betalade cohens moms/skatter med.
och bokförde det som juridisk rådgivning i stället för kampanjbidrag. Vilket måste redovisas.

Det finns en del som tycker att Trump är ofelbar (eftersom vänstern är värre. och inte kan förklara varför.
) jag brukar kalla dessa för sektmedlemmar. Helt på allvar.
De är fast i en sekt där Trump är nån slags allsmäktig individ för unga arga ensamma arbetslösa vita män
Citera
2023-03-31, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 526
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/RGaMgr/uppgifter-donald-trump-ska-atalas
https://omni.se/trump-atalas-misstankt-for-betalning-i-daniels-fallet/a/dwrAAB

Är det rätt? Vad kommer hända?
Rätt och rätt, han kommer få massa gratisreklam
Citera
2023-03-31, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Clinton? är du helt förvirrad eller?
Din nivå är under isen.

Du är uppenbarligen obildad, inför valet 2016 så sa alla opinionsundersökningar att Clinton skulle vinna. De hade fel.

Jag vet så mycket mer än vad du vet.

Du saknar argument, allt du har är lögner, personangrepp och cherrypicking.

Alla vet att majoriteten av poliser och militärer röstade på Trump.
Citera
2023-03-31, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Glostrup
Din inställning är talande. Men jag kan garantera att Trumps militia skulle vara en munsbit för den amerikanska arméns kvinnliga soldater. Och det blir inget inbördeskrig, hur gärna ni extremtrumpister vill se det.
Hahahahaha, ja vi säger så

Fyi: en stor majoritet av usas armée är för Trump så.
Citera
2023-03-31, 20:00
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FCKreinfeldt
Du är uppenbarligen obildad, inför valet 2016 så sa alla opinionsundersökningar att Clinton skulle vinna. De hade fel.

Jag vet så mycket mer än vad du vet.

Du saknar argument, allt du har är lögner, personangrepp och cherrypicking.

Alla vet att majoriteten av poliser och militärer röstade på Trump.
https://www.militarytimes.com/news/pentagon-congress/2020/08/31/as-trumps-popularity-slips-in-latest-military-times-poll-more-troops-say-theyll-vote-for-biden/

Läs länken en gång till.
Jag gör som läraren på särskolan , tjatar till du fattar.
Citera
2023-03-31, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren
trump gav michael cohen 250tusen dollar för en 130tusen hushmoney betalning. dvs trump betalade cohens moms/skatter med.
och bokförde det som juridisk rådgivning i stället för kampanjbidrag. Vilket måste redovisas.

Det finns en del som tycker att Trump är ofelbar (eftersom vänstern är värre. och inte kan förklara varför.
De är fast i en sekt där Trump är nån slags allsmäktig individ för unga arga ensamma arbetslösa vita män

Vem bryr sig?

Politisk häxjakt.

Det där har gjorts så många gånger förut utan att någon har blivit åtalad.
Citera
2023-03-31, 20:01
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trump24
Hahahahaha, ja vi säger så

Fyi: en stor majoritet av usas armée är för Trump så.

Även du måste utbildas.

https://www.militarytimes.com/news/pentagon-congress/2020/08/31/as-trumps-popularity-slips-in-latest-military-times-poll-more-troops-say-theyll-vote-for-biden/
Citera
Medlem
Citat:

Läs länken en gång till.
Jag gör som läraren på särskolan , tjatar till du fattar.

Det förvånar mig inte att du gick i särskolan.

Varför länkar du inte till hur polisen röstade? Varför låtsas du att en undersökning är fakta när alla vet att de är felaktiga?
Citera
Bannlyst
Citat:
Du tror väl inte att nutcasen i ditt MAGA får stöd av polis militär eller NG?
Det " inbördeskriget" tar slut på en vecka.
Med tanke på att armén i usa stöttar Trump så jo det tror jag. Det är bara ett gäng kommunister och globalister som ditt gäng som lär ryka vid ett inbördeskrig.
Citera
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Jag accepterar fullt din ståndpunkt, inte tal om annat.
Men nu blir jag orolig...
Vad är det i ditt inlägg här som är relevant till det jag skrev?
Saklighet mot åtalet är jag, så inte alls relevant till det du skrev, då det har ingen relevans för målet.
Citat:
Det hela är ett skämt, du vet inte ens vad brottet är. USA har politiska fångar och ett sönderpolitiserat rättsväsende.
Vet exakt vad brottet är, och ett brott mot vallagen att skriva NDA så tätt inpå valet.
Och som sagt vad, det har prövats innan, men du var det + 6 månader och då var resultatet en friande dom.
Här vet vi redan att advokaten har dömts för brottet i vallagen, och det är därför vi är här nu och med ett åtal.

Hur kan du missat det?
Citat:
Det är en häxjakt.

Det finns inget brott.

Det finns inget att diskutera.

Det är en hämnd från USA:s korrupta och antidemokratiska rättsväsendet.
Att brottet sket, det vet vi redan med en dom för just detta brott.
Citat:
Ursprungligen postat av seppolundgren

Såna saker är nått de inte vill prata om
Citera
2023-03-31, 20:02
Bannlyst
Citat:
Även du måste utbildas.

Det är allmänt känt att armén är höger...
Citera
2023-03-31, 20:02
Medlem
Citat:
Skärp till dig då!

Hon har ju uppenbarligen fått betalt så med tanke på den häxjakt som Trump får stå ut med så hade det varit logiskt att hon granskat närmare.

USA har ett korrupt rättsväsende, du är bara ett obildat får som repeterar vad du hör i media.

Att hon mottagit en utbetalning ca 10 år efter samlaget (eller det påstådda samlaget ska jag kanske säga i.om att Trump förnekar att det hänt) talar ju knappast för att det skulle handla om sexköp…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in