Citat:
Ursprungligen postat av
linakova
Nej. M:s psykiska problematik vittnar skolgången mm om. Hon är lågbegåvad och det är inget hon bara hittar på nu för att undkomma straff. Jag tror inte ens M har förmågan att spela dummare än vad hon är, hon är inte så pass intelligent, inte av den information jag tagit del av iaf, jag vill nog påstå att vi kan utgå från att M i viss mån säger sanningen, men sedan exakt hur mkt av den är frågan.
Avsaknaden av DNA etc som binder M till T eller badrummet är ändå något som talar till fördel för M och innebär att hon kanske faktiskt säger sanningen om att hon inte var delaktig i själva mordet.
Ska man se rent krasst på det så kan man säga så här att om M inte hade varit delaktig i det grova gravfridsbrottet så hade hon kanske inte åtalats alls.
Att MH är lågbegåvad och har diverse bokstavskombinationer är inga förmildrande omständigheter.
Men självklart försöker hon spela på just detta. Dummare än så är hon säkerligen inte. Det är väl rätt klart att hon måste ha hört bråket och dunsarna i lägenheten som var så kraftiga att grannarna reagerade.
Och kom inte och dilla om rummens placeringar och dyl. Hon måste ha hört!
Och vadå DNA i badrummet? Hon har ju själv erkänt att hon var där! Att hennes DNA inte finns på T behöver ju inte innebära att hon inte höll i hennes armar. Kroppen var ju delvis bränd.
Jag är rätt säker på att hon åker dit för mord. Blir hon inte det är det troligt att domen överklagas och går till hovrätten.