2023-03-31, 17:15
Medlem
Jofs avatar
Kvinnor vill ta plats! En kommentar i AB.
Detta fall är bara av många fall i detta trendbrott 😡.
Senast redigerad av Jof 2023-03-31 kl. 17:20.
Citera
2023-03-31, 17:21
Medlem
Clean säger i ett klipp från samma dag JJ erkände gravfridbrott att "det vill inte jag svara på" när hon får frågan om JJ varit ensam gärningsman.

Tycker det är så konstigt att uttala sig så, blir lite att man tänker att MH:s delaktighet under strypningen verkligen är en efterkonstruktion.
Citera
2023-03-31, 17:28
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OppVaskeKluten
Jag vill veta varför?
Detaljer om vem, klockslag, vikt, rörelsemönster, får andra fundera kring.
Själv skulle jag kunna godkänna en form av lätt tortyr för att få dessa as börja snacka.

Jag vill veta varför!!!!

Kanske JJs försvars advokat kan hjälpa till lite på traven...

"Det stämmer att 20-åringen ville slå Tove efter att de varit på Nöjet.Men det gick över. De hade trevligt. "

"20-åringen sätter sig sedan på Toves mage. Alla vi som varit små barn har gjort så, man låg på varandra och kittlade varandra. Så gjorde vi i alla fall i Vaxholm där jag bodde. Man tror såklart inte att det ska vara en dödsorsak, men att sitta på någons bröstkorg kan hämma andningen. Den saken är ingenting som man kan tillskriva något slags uppsåt."

"Att 20-åringen tar ett stryptag är för att Tove själv tar ett stryptag, säger hon.

– Det kommer från Tove och 20-åringen gör likadant. Det är inte "nu ska jag döda", så fort hon hoppar av henne så är Tove vid liv. Det är sen, så att säga, som händelsen spårar ur, ordentligt."
Citera
2023-03-31, 17:31
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tingsryd2.8
Hon har adhd-diagnos. Är väldigt klassiskt att man är "fisken i vattnet" när man sysslar med sina intressen, men däremot lätt blir förvirrad och stressad i övriga livet.

Känner inte alls igen förvirrad och stressad i övriga livet. Nytt för mig fast jag lever med adhd i mitt liv.
Citera
2023-03-31, 17:32
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Gällande stryptaget ja men inte de övriga skadorna.

Min, och rättsläkarens, kommentar avsåg skadorna på armbågarna.
Citera
2023-03-31, 17:34
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Känner inte alls igen förvirrad och stressad i övriga livet. Nytt för mig fast jag lever med adhd i mitt liv.

Om du lever med och är väl insatt i vad ADHD innebär, så borde du veta att alla inte är som du bara för att de har ADHD. Men du vet kanske bättre än den sakkunnige som diagnostiserat MH?
Citera
2023-03-31, 17:35
Medlem
Fibonaccitals avatar
I eftermiddags så lyssnade jag på Krimrummet på Exp.

Intressant läsning.

Mordet på Tove i Vetlanda del III - förhören med kvinnorna
Svängningen mellan kvinnorna i rättegången

https://embed.pod.space/player?episode=krimrummet/mordet-pa-tove-i-vetlanda-del-iii-forhoren-med-kvinnorna&theme=spaceblue

Detta Tove fallet har tagit mycket energi från mig så jag känner för en paus just nu.
Citera
2023-03-31, 17:36
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Båda två MGMs har haft det periodvis.

"Samsittning

På ett häkte är möjligheten att vistas tillsammans med andra intagna begränsad. I vissa fall kan du under dagtid sitta tillsammans med någon av de medintagna. För dig med restriktioner kan åklagaren under vissa omständigheter besluta samsittning."

https://www.kriminalvarden.se/for-domd-eller-haktad/haktad/gemensamhet-och-restriktioner/

https://www.aklagare.se/globalassets/dokument/ovriga-dokument/rar/rar-20151-konsoliderad-1-juli-2021.pdf
Har själv haft samsittning men trodde inte att man lät intagna med så grovt brott och stor uppmärksamhet träffa andra intagna.
Citera
2023-03-31, 17:37
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vivamama
Clean säger i ett klipp från samma dag JJ erkände gravfridbrott att "det vill inte jag svara på" när hon får frågan om JJ varit ensam gärningsman.

Tycker det är så konstigt att uttala sig så, blir lite att man tänker att MH:s delaktighet under strypningen verkligen är en efterkonstruktion.

Inget konstigt alls att en försvarsadvokat inte vill utpeka en kollegas klient som gärningsman. Det får i så fall hennes egen klient göra. Vilket hon också gjorde.
Citera
2023-03-31, 17:40
Medlem
Birdogirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontegeniberg
Det här är vad som händer enligt M i relation till de tider vi känner till:

1.50 M, J och T kommer hem till J. M går till sängen, sover, J och T till köket.

2.19 M går på toan, säger något kort till J och T i köket, somnar sedan om i sängen.

Ca 2.30 J knuffar in T på toaletten och dödar henne, för att sedan gömma kroppen i vindsförrådet utanför lägenheten

Ca 2.41 J går ner för trappan första gången och möter grannen. Går upp igen.

2.43 M går upp från sängen och möter J i hallen. J berättar att hon ska till Mc Donalds. J hämtar sin telefon. M går på toan, sen till sängen och... sover.

2.46 J:s telefon förflyttar sig för första gången sen hon kom hem från Nöjet.

2.47 Åker till Mc Donalds.

M:s berättelse stämmer åtminstone betydligt bättre än J:s angående de tider som är fastslagna.

Tack för förtydligandet av tider. Vill här påpeka att det alltså finns 11 minuter för JJ att: Utföra ett mord genom strypning samt tillfoga samtliga av de skador som bedömts tillkommit innan döden inträffar enligt rättsmedicin. Hämta underlakanet från under sängen. Ensam svepa in den tunga kroppen i underlakanet och därefter transportera denna livlösa och otympliga kropp till ett gömställe. Dessutom fixa iordning toan efter det som hänt.

Ovanstående ska alltså hunnits med på 11 (!) minuter om vi ska tro på MH. Det är inte möjligt att ensam hinna detta.

Jag uppmanar även de som ändå tror på M att läsa samtliga hennes polisförhör i FUP. Det är lögner ända in i kaklet tills dess hon blir överbevisad och då ”minns hon” lämpliga delar att kunna konfrontera bevisen som lagts fram. Jag är övertygad om att det finns mer hon har att berätta om man hade fortsatt arbeta med henne och lägga fram bevis.
Hon är inte den drivande och hennes straff ska därmed inte vara lika högt som Johannas. Men hennes historia håller inte.
Citera
Medlem
Åklagare Strulman säger att båda ska dömas till livstid för att J har gjort det värre för sig själv genom att dra in M. Nu finns det två gärningskvinnor (jämställdhet när det passar). Men då tänker du utifrån ditt eget perspektiv, inte Js. Hon ser förmodligen inte detta avslöjande som en försvårande omständighet för egen del. Mer bevis på det är hela snyfthistorien om att J inte ville att T skulle ligga därute i skogen helt ensam... Varför körde hon kroppen ut dit då och tände på om inte för att undanröja bevis? J får det att låta som barmhärtighet! Du är naiv om du verkligen tror på denna manipulativa psykopat! Medhjälp till mord, vållande till annans död eller annan för mig okänd brottsrubricering för att M inte påkallade hjälp som alternativ. Det hade varit smart, för det kan du möjligen bevisa.
Citera
Medlem
Har det framkommit huruvida TT fick åka baksätet eller bagaget i den lilla röda Suzuki Alot med reg.nr KUM 847

Söker detaljerat hur TT lastades…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in