Citat:
Ursprungligen postat av
Drugglarn
Vad är de potentiella nackdelar om man skulle få det fastställd att man har t.ex ADHD/ADD och sätts på medicinering?
Tänker att det kan påverka t.ex jobb ansökningar?
Kom gärna med fler saker som kan vara problematiskt, jag har tidigare inga diagnoser så jag undrar om man skulle bli ''stämplad'' men jag kanske inte tänker rätt. Jag är rädd att gå en utredning enbart pågrund utav detta.
Bonus fråga: Överväger Fördelarna, Nackdelarna vid rätt dosering? låt oss säga att man går på Ritalin.
Kanske skönt att få en diagnos även om man väljer att inte ta något?
Mvh
Det heter att man får "hjälp" från myndigheter men det får man inte.
Jag fick min diagnos för några år sedan, och t.ex i kontakt med Arbetsförnedringen ska man inte låta dom "koda" dig för funktionshinder eller diagnoser. Du får ingen hjälp, det slutar bara med att dom kan skicka ut dig på praktik/Samhall och liknande trams och skylla det beslutet på din diagnos.
Jag sade till dom att dom inte får koda mig, och att jag inte har några problem pga diagnosen.
Samma sak gäller Transportstyrelsen, dom ska nu ha in massa intyg, b.la gällande ADHD nu när jag ska ta om körkortet. Ännu mer pengar åt helvete.
Fördelen är att man kan få medicin, som förändrar livet till det bättre. Ingen mirakelmedicin, men den gör skillnad i mitt fall. Har Elvanse.