2023-03-31, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Det här var ju ännu mer intressant!
Ja det är så mycket från fupen som inte kom med i rättegången. Men men vad göra.
Citera
2023-03-31, 15:07
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OppVaskeKluten
Jag vill veta varför?
Detaljer om vem, klockslag, vikt, rörelsemönster, får andra fundera kring.
Själv skulle jag kunna godkänna en form av lätt tortyr för att få dessa as börja snacka.

Jag vill veta varför!!!!

Du tycker nog inte mitt svar är tillräckligt, men hat, rivalitet, avund. Det lägsta inom människan. Det som får människor att gå över lik. De tycker nog bara det var otur att de blev upptäckta. Särskilt begåvade verkar de inte vara. De är unga med ännu till viss del outvecklat konselvenstänk men även med aggressionsproblem.
Citera
2023-03-31, 15:07
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Kanske inte planerat, men inte osannolikt att J hade PLANER på att ta livet av T. Att det sedan skedde i lägenheten var kanske mest en slump.
Det är inte alls omöjligt att planer fanns.

Men om du tar till dig vad jag svarade på så ser du och förstår nog att det inte är några bevis för att gärningen var planerad...
Citera
2023-03-31, 15:09
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Om MH säger man; "Tar tid för henne att sortera och få rätt på sina minnen. Blir nollställ i huvet i stressade situationer."
Hur fan kan hon då spela handboll?
En sport som hela tiden kräver blixtsnabba beslut hela< tiden i stressade situationer.

Bra där, vore nåt för åklagaren att ta upp.
Citera
2023-03-31, 15:13
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Ja så var det nog men nog tycker iaf jag att det hade varit viktigt att få deras uppgifter på hur det var på kvällen ?

Så letar jag efter J redogörelse för kvällen särskilt när de kom till lgh men jag hittar inte ;-)

För vad jag har i huvudet så stämmer inte deras redogörelse med varandra, alltså borde det inte vara viktigt att reda ut ?

Ursäkta jag börjar bli tjatig om detta ;-)
För vad jag fattar J så fäller hon T en stund efter de kommit till lgh de har nara kikat runt lite snabbt det stämmer inte med snabbt förlopp, för det tyder på ett låååångt utdraget förlopp på ca 30-40 min innan dunsarna kommer vid ca 02.40 ?

FUP: https://www.scribd.com/document/631850784/B-1877-22-Eksjo-TR-B-1877-22-Aktbil-153

Förhör med JJ sidan 919-1051

Du är verkligen inte den enda som inte får ihop allt i detta gjytter till sörja...
Citera
2023-03-31, 15:14
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestron
Om MH säger man; "Tar tid för henne att sortera och få rätt på sina minnen. Blir nollställ i huvet i stressade situationer."
Hur fan kan hon då spela handboll?
En sport som hela tiden kräver blixtsnabba beslut hela< tiden i stressade situationer.

Inget konstigt alls. I handboll handlar det inte om att sortera tankar, minnas och att tänka igenom sina handlingar innan man agerar. Allt det som MH är dålig på. Istället handlar det om att ha intränade reflexer och agera på dem utan att först fundera.
Citera
2023-03-31, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja och en mobil kan även få olika ”täckning” beroende på hur landskapet ser ut runtomkring eller vilka byggnader som finns i aktuella området.

GPS har haft lite problem med det (har skrivit om det i den hör tråden just den tekniska biten och vad allt kallas osv)men ny generation där råder bot på just när signalerna från satelliterna studsar.

Sen så har ”mobilmaster” och mobilen den egenskapen att mobilen vill prata med den antenn som har starkast sändare där man befinner sig. Ihop med andra faktorer men så funkar det förenklat.

Så polisens tårtbit norrut behöver inte betyda att mobilen är i den rent fysiskt. Det som redovisas i fupen är en väldigt förenklad bild av hur operatören uppskattar att täckningen från det cellid ser ut.

Innebär det att om mobilen skulle ha hamnat väldigt nära en amatörsändarmast så skulle den kunna ha velat koppla upp mot den sändaren istället och då försvinna från den riktiga mobiloperatörens sändare?

Oavsett vad så inte för att upprepa mig, men sjutton vet om inte J ändå grävt ner T:s mobil någonstans. Jag tänker mig lite som vissa mördare behåller smycken eller något annat föremål som en "trofé". Det skulle ju inte helt förvåna mig om J medvetet gömt den lite som småflickor/småpojkar annars kan gömma tex någon kär ägodel när man är liten. Och att den av den anledningen inte längre nås av en sändare.
Citera
2023-03-31, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Det är inte alls omöjligt att planer fanns.

Men om du tar till dig vad jag svarade på så ser du och förstår nog att det inte är några bevis för att gärningen var planerad...
Det kan du säkert ha rätt i.
Citera
2023-03-31, 15:25
Medlem
Celestrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Inget konstigt alls. I handboll handlar det inte om att sortera tankar, minnas och att tänka igenom sina handlingar innan man agerar. Allt det som MH är dålig på. Istället handlar det om att ha intränade reflexer och agera på dem utan att först fundera.

Nej, hör du..Det där tror jag inte nämndemännen skulle gå på. Forrest Gump finns bara på film.
Citera
2023-03-31, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Du påstår att M har större anledning än J att ljuga, men inte ett ord om varför.
Båda två har anledning att ljuga för att försöka undkomma straff för de brott de begått. De är båda misstänkta för samma brott, så ur det perspektivet har de samma anledning att ljuga. Om M har mindre del i det hela så har hon också mindre anledning att ljuga. J som sannolikt är psykopat behöver ingen "normalt logisk" anledning för att ljuga. Hon ljuger om precis vad som helst så länge hon tror att det gynnar henne.

Fint, du verkar ha en del att komma med, jag motkommenterar

M gick alltså emellan J och T när de bråkade på Nöjet.

Tusentals människor letar efter folk på krogen varje helg. Det säger absolut ingenting att M begick mord i samförstånd.

Hoppsan. Var finns den planeringen dokumenterad?
Sattes "planen" aldrig i verket alltså, eftersom du här omnämner den som en plan snarare än en misshandel.

Här använder du nu ett mycket förrädiskt retoriskt grepp, där du försöker implicera att om MH vet att JJ sagt att hon vill döda TT och att JJ begått vissa brott tidigare, så skulle det helt plötsligt betyda att MH är med på att TT skall mördas. Men så fungerar det inte.
Du skriver också att "Tillsammans med J får hon med sig". Även detta är ett sätt att presentera saken på som är vinklad utan belägg. De tre går till JJ's lägenhet tillsammans. Vem som fick med vem är såvitt jag vet inte utrett. Det kan för allt vi vet varit TT som fick med sig JJ dit, och MH hängde med själv utan en tanke på något annat än att de skulle till JJs lägenhet och sova, festa, äta eller något annat.

Finns det några vittnen som upplevt M nykter?
Finns det några som helst belägg för att hon inte druckit?
Varför gör det henne till en samförstående mördare?

Fel. MH ger en förklaring till nattens händelser som stämmer ganska väl med vad som kan noteras i telefonen. Hon har sovit i perioder, och varit vaken i perioder. Det finns så vitt jag läst inga tecken på rörelser under just den tidpunkt då JJ mördade TT. MH har varit ömsom i rörelse, ömsom stilla såväl före som efter.

Nämen oj, enligt vem då? JJ? Mitt i natten, full, när JJ är i full färd med att mörda TT och så fokuserad på vad hon skall göra att hon knappt ens pratade med vakten på Nöjet som hon annars alltid så glatt gör. Nä'ru. Att sådant "indicie" behöver nämnas visar bara just det, att det inte finns några hållbara dito.

Inget konstigt alls med det. Toa och sovrum i varsin ände av lägenheten. Lite ljud i vägg och golv går in i sovalkoven. Men rakt igenom till grannen.

Återigen inget konstigt. Hon ligger i sovalkoven och hör inte dörrklockan ute i hallen. Telefonen har hon på eller direkt bredvid sig, och är dessutom van att reagera på just den.

"stora delar av lägenheten", så var vi där igen med "förskönande" omskrivningar. Det är en liten lägenhet. Hon gick mellan alkoven och toaletten. Att JJ flyttat bort TT från toan är heller inget konstigt alls, hon behövde städa inne på toaletten, och då låg TT ivägen. JJ släpade förmodligen iväg TT till köket eller garderoben. Med tanke på att TT blivit invirad i ett laken ligger det nära till hands att tänka garderoben, där man kan misstänka att JJ också förvarade lakanet.

Hur snabb, eller långsam, måste man vara på att svara på sms för att inte anses vara en mördare?

MH var den som började prata, och som började berätta sanningen.

Vad av det MH sa i rätten var lögn och vilka bevis finns för det.
Eller kan det vara så att MH faktiskt inte alls ljugit "hela utredningen igenom"?

Aj då, hon har enligt dig någon störning, och därför är det bevisat att hon mördade TT i samförstånd med JJ.

Det jag skulle vilja få se, är den där planen om misshandel som du påstår att MH var med på. Om den finns, då är jag beredd att se över mitt ställningstagande. Men så länge du inte kan presentera eller referera till det beviset, så är det lika tomt på bevis nu som tidigare.

Det här är en helt meningslös post, du verkar inte förstå vad en "indiciekedja" är, fundera en stund och återkom. Kan skicka med dig att i en indiciekedja är det meningslöst att plocka isär indicierna och värdera dom var för sig - ordet "kedja" är det viktiga här.
Citera
2023-03-31, 15:57
Medlem
cidertiders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det började med att J erkände att M varit med på bilresan på natten. Dom skulle äta hachkaka sa J. Så J var den första att spräcka den överenskomna lögnen.

Har också för mig det. Då återfick M minnet också .
Citera
2023-03-31, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cidertider
Har också för mig det. Då återfick M minnet också .

Men aldrig att M kan fällas för mord. Fattar inte hur åklagaren tänkte där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in