2023-03-31, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Om jag minns rätt så var det MH som erkände först.

Ganska säker på att Johannas erkännande om "lätt misshandel" kom först. Innan Majas erkännande om flytt av kropp
Citera
2023-03-31, 14:44
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Förmodligen vågar inte JJ lägga hela skulden på MH för hon är säker på att det kommer bevisning som säger att det inte stämmer.

Hon är rädd för vad MH ska avslöja om hon försöker lägga hela skulden på henne.
Citera
2023-03-31, 14:46
Medlem
snooper123s avatar
Vilken datum kommer dom?
Och vart kan man lyssna på hela rättegången?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scarletfire
Jag tror att Maja frikänns , det finns ju inga bevis alls mot henne när det gäller mord .. hon verkar dessutom vara omtyckt av alla sina kompisar och verkar vara en snäll tjej , detsamma kan knappast sägas om J

Hur MH skulle kunna frikännas? Tror du menar mot Mord, ja det tror jag med… tyvärr, Jag håller med GW
Gravfridsbrottet då?, hon har ju erkänt sig flytta Tove (tvång eller inte?)…
…fast jag tror inte Tove var död under flytten…. (Egen kommentera, en människa dör inte så lätt)

-Enligt mig, ”må MH ruttna i helvetet” , jävlar vad hon ljugit, dold, undanhållit, försenat… osv.

Synd att den här här utredningen är så undermålig!
Kunde inte NOA bättre?

Bättre vi går ur NATO och förenar oss med Putin
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
När räknas det som överlagt mord då, rent tidsmässigt? Är det om man planerat det i månader, veckor, dagar i förväg eller nån timma i förväg?
Självklart blev Johanna förbannad och "kränkt" av det som hände på Nöjet, speciellt som hon inte fick gehör från vakter el polis. Hon tänkte då snabbt ut att hon skulle slå Tove ute nånstans. Men iom att det tyvärr tog ca 20 min innan Tove kom ut från Nöjet hann Johanna komma upp med en ny plan, dvs att lura med Tove hem till sig för att ha ihjäl henne. Man blir knappast så lätt provocerad av att ngn puttar till en. Och ingen man hatat en längre period och försökt bränna inne råkar dö hemma hos en pga en "lätt misshandel"
Sa inte att det var en lätt misshandel! Men det finns jävligt många grader mellan misshandel och överlagt mord!
Skitsamma orkar inte. Inte en enda gång har åklagaren iheller påstått det varit planerat! Däremot finns motiv (i Johannas huvud) och uppsåt. Förstå skillnaden
Citera
2023-03-31, 14:47
Medlem
Tror det är så enkelt att dom dräpt Tove och nu sitter dom och förskönar det hela för att komma undan så billigt som möjligt!
Citera
Medlem
Citat:
Vänd på det då, vad i ovanstående anser du vara normalt för en gärningsman?
Det är enligt mig ganska uppenbart att något inte står rätt till med MH under den här tiden. Har aldrig hört talas om en gärningsman som beter sig på det här viset vid ett tillfälle som detta.
Hur jag än vrider och vänder på det så nej.
Citera
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Varför tog man bort vakten m.m som vittnen ?
Hade det inte varit viktigt för analysen av sanningshalten i det mgm säger att det tex var T som började slå mot J ?
Eller finns det filmer m.m som bekräftar händelseförloppet på Nöjet ?
Jag har för mig att det var åklagaren som återkallade vaktens och polisens vittnesmål för att det inte längre var nödvändigt. (Obs, inte ordagrant)
Citera
2023-03-31, 14:48
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
för att citera mig själv i ett av mina senaste inlägg:
"jag tror hon insöp i detalj sekund för sekund hur livet rann ut ur Tove medans hon sakta ströps till döds så hon kan minnas tillbaka ögonblicket i detalj resten av livet.

Den Johanna som växt fram från förhör av vänner och Maja och även allt som fanns att finna på dator m.m, sångtext, googlingar, hatlåt hade jag inte ens i min vildaste fantasi kunnat tänka mig innan jag läste FUP"

Jag har med funderat på armbandet, och det skrämmer mig att tänka på om hon tagit det som en trofe, är det en seriemördare som börjat växa fram här? OM hon inte hade stoppats i tid?

Jaa, man ska väl egentligen inte spinna vidare, hahaa, men JJ med alla/många sina ovänner (vilket dom inte själva vet om att dom är) festar i ett ödehus i skogen, huset börjar brinna........"alla flugor i en smäll" ......Det känns inte helt orimligt.

JJ hade ju hämtat TT någon sommar för att de skulle åka och bada, folk runt TT tyckte det var konstigt, "out of the blue" liksom, jag undrar om JJ tänkte dränka TT då......men det kanske var för "riskey", risk för att andra människor dök upp eller så hände det att andra dök upp så planen gick i stöpet.

Nej, jag tror hon tagit trofeer ja, armband, mobil, nycklar och gömt det någonstans.

Riktigt otäck tjej, JJ.
Citera
2023-03-31, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Hon är rädd för vad MH ska avslöja om hon försöker lägga hela skulden på henne.
Har Johanna ens något mer att förlora? Hon har ingenting hon behöver vara rädd för i detta läge. Kan knappast bli värre än vad det är
Citera
2023-03-31, 14:53
Medlem
Citat:
Om jag minns rätt så var det MH som erkände först.

Citat:
Ganska säker på att Johannas erkännande om "lätt misshandel" kom först. Innan Majas erkännande om flytt av kropp

Det började med att J erkände att M varit med på bilresan på natten. Dom skulle äta hachkaka sa J. Så J var den första att spräcka den överenskomna lögnen.
Citera
2023-03-31, 14:55
Avslutad
Citat:
JJ konfronterades med MH's erkännande och JJ sa först att hon inte kunde förstå varför MH hade sagt allt detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in