2023-03-31, 13:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Prata om annat är inte till hjälp här, då vi vet brottet skett, vi vet en dom har redan fallit och nu ska de pröva lagbrottet på den ENDA som skulle ha fördel av hush money på hela jorden.

Att du pratar om annat berättar en enda sak och det är att du vet att detta är ett brott och att det är en möjlighet för en fällande dom.
Vill du försöka igen?

Och inte heller sant att trumpen lyckats åka dit, då det är en prövning med jury och en domare.(Vet du inget om hur det fungerar alls och åtal, rättegångar och domar?)
Man har prövat detta brottet en gång innan och brott kom kampanjlagarna och ge fördel till sig själv på detta sättet, dock var det mycekt längre före valet än denna gång och den gången blev det friande dom.
Dock steg två här, i det fallet använde man sig inte av kampanjpengar, så det är ett extra lager.
DOCK får vi invänta vilka åtalspunkter det är, det är först då vi vet vad de har i bevisning skulle jag gissa på, för de startar inget åtal utan bevisning och det är nog det som gör dig så rädd.

Men det är lugnt lilla gubben, nu vet jag du komemr ge skräp och nonsens svar tillbaka, lägga orden i munnen.
Detta är dock sakligheten kring aktuellt mål och åtal, så klarar du av att vara saklig, eller blir det tråkigt då för du hamnar på exakt samma punkt som alla andra sakliga?
Så jag gissar på nonsens och skräp tillbaka som svar, och det blir ett medgivande till min saklighet är korrekt.

Jag har harvat med dig förut om det här. Det är du som är en hackig skiva. Inte jag.

Jag har sagt det förr. Ni får inte ut något av att låtsas som att jag tar Trumps parti i något någonsin längre. Jag avskyr människan. Ni kan ha honom.
Citera
2023-03-31, 13:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av madnesstookthem
Fast Trump slår alla rekord med råge.

Det är ju klart att han framstår som smutsigast eftersom det är meningen att det är det han ska framstå som. Han är ju ett alibi åt resten av dem. Fattar du inte det vid det här laget så är det inte mycket du någonsin kommer kunna begripa.

Det är rätt åt honom. Det är inte synd om idioten. Ska jag ens behöva säga det?
Citera
2023-03-31, 13:16
Medlem
Citat:
Självfallet är det en prövning som ska ske, och att man ska bevisa vissa saker.

Dock en punkt är redan fastfälld, och det är att det ÄR ett brott mot vallagarna och att en dom redan fallit att det var så.

Och sen de andra delarna kan man resonera kring, som tex hur menar man att en advokat ska peka i telefonboken och skriva NDA´s utan fått en uppmaning en sådan ska ske?(Helt orimligt att advokaten helt random börjar betala ut stora summor.)
Och nummer två, vi vet sedan innan och trumpen inte gärna betalar sina advokater, ska helt plötsligt betala ut miljoner utan att veta för vad, mycket orimligt att det skett.
Och sen den sista pinsamma saken och att det är tagit av kampanjpengar.

Och ja, det ska prövas, och det är inte stora brott heller, så varför gråter alla TDS-trumpnissar för detta så mycket?
För just nu ser det ut som MAGA-sekten är aktiverad och att de håller på som att trumpen ska avrättas imon, så varför denna överdrivna reaktionen på nått så väldigt litet i det stora hela och med väldigt låga straff.
Böter, eventuella skattetillägg och återbetalning är det enda jag hittat som straff. Om han nu fälls.
Att detta i sin tur skulle innebära att Trump inte får kandidera till president, eller att han skulle fängslas, verkar vara en omöjlighet.

Som det har talats om innan, så ser det mer och mer ut som en perfekt nyhet att fylla media med istället för den annalkande ekonomiska kollapsen.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Nej, men du säger att de misslyckats 13-14 ggr. Ok, om vi utgår från alla delstater då. Vilka är de andra 12-13 ggr han varit åtalad?
Varför blandar du in antal delstater ??

Jag har aldrig skrivit något om detta.
Jag skrev endast om de gånger Dems åtalat Trump.
De har ju bl.annat hunnit ställa honom inför riksrätt två gånger..
Det gick ju sådär...

https://www.nbcnews.com/politics/donald-trump/house-investigations-trump-his-administration-full-list-n1010131
Citera
Medlem
Nostradumbasss avatar
Haha...det här är planerat och händer inte av en slump. Trump kommer att ta sig ur detta, och det kommer öppna upp vägen att dra andra politiker inför rätta.

Vänta ska ni få se...
Citera
2023-03-31, 13:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
New York Post ja. Enbart diskar du dig själv från en seriös diskussion.
Tog argumenten slut nu??
Citera
2023-03-31, 13:17
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Absolut inte. Men hur ska man annars göra med det system de har? Skulle det även vara förbjudet för en jury i Florida eller Texas att åtala Biden om han begick ett brott?
Sicken jävla fråga, SJÄLVKLART ska de åtalas om de har på fötterna för ett åtal
Men problemet är att de vi talar med här och nu, de bryr sig inte om substans och ett faktiskt brott som det nu handlar om, utan istället har brott som saknar substans just nu.

Och därför kommer de alltid påstå en sak och den korrupta hunter, den korrupta Joe, men har inget på fötterna som stödjer det, mer än MAGA-sektens trollfabriker alsters.
Och sen gråta över trumpens brott som ska prövas, och här har vi redan SUBSTANS, då vi redan vet att en dom har fallit för brottet man ska pröva.
(Jag misstänker jag kommer få upprepa detta hundratals gånger, dock inte mig emot, saklighet är saklighet och det går upprepa hur många ggr som helst för saklighetens skull.)
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Jag har harvat med dig förut om det här. Det är du som är en hackig skiva. Inte jag.

Jag har sagt det förr. Ni får inte ut något av att låtsas som att jag tar Trumps parti i något någonsin längre. Jag avskyr människan. Ni kan ha honom.
Din substanslöshet berättar för oss alla du vet det är ett brott, så vad vill du ha sagt då?

Och den stora komiken är att det förutsåg jag du skulle ta den vägen, då du klarar inte av den allra minsta saklighet här, då den pekar endast på en punkt och att det är värt en prövning.

Men välkomnar saklighet, så mer innehållslösa inlägg istället?

För vi vet detta är ett brott, då en dom redan fallit i denna NDA`s som blev skriven
Citera
2023-03-31, 13:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Tog argumenten slut nu??

Ja dina tog uppenbarligen slut när du börjar sträcka dig efter NYP som källa.
Citera
2023-03-31, 13:20
Medlem
beckos avatar
Delade åklagaren upp det i 34 ärenden för att maximera chansen att minst ett leder till dom, eller är det vanligt/normalt?
Citera
2023-03-31, 13:20
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Var det ett svar på den fakta du fick?

Jag vet såklart inte mer än vad alla andra läser på nyhetssidor, du däremot verkar inte fatta ett dyft, kan du inte ta åt dig nyhetsförmedling?
Den "fakta" jag fick av dig, motsäger inte på något sätt det jag skrivit. Ser du inte det?
Citera
2023-03-31, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Varför blandar du in antal delstater ??

Jag har aldrig skrivit något om detta.
Jag skrev endast om de gånger Dems åtalat Trump.
De har ju bl.annat hunnit ställa honom inför riksrätt två gånger..
Det gick ju sådär...

https://www.nbcnews.com/politics/donald-trump/house-investigations-trump-his-administration-full-list-n1010131
Du skrev att de misslyckats fälla honom 13-14 ggr tidigare, så vilka är de andra 12-13?
Citera
2023-03-31, 13:22
Avslutad
Citat:
Din substanslöshet berättar för oss alla du vet det är ett brott, så vad vill du ha sagt då?

Vad vill du själv ha sagt genom att fortsätta låtsas som att jag på något sätt försöker göra något argument för Trump. Jag avskyr idioten. Ni kan ha honom. Fatta.

Citat:
Och den stora komiken är att det förutsåg jag du skulle ta den vägen, då du klarar inte av den allra minsta saklighet här, då den pekar endast på en punkt och att det är värt en prövning.

Men välkomnar saklighet, så mer innehållslösa inlägg istället?

För vi vet detta är ett brott, då en dom redan fallit i denna NDA`s som blev skriven

Jag har inte ens sagt att han är oskyldig. Varför ska du forstätta angripa mig som osaklig och avledande när jag inte ens försvarar Trump? Jag kommer aldrig försvara idioten. Ni kan ha honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in