2023-03-31, 00:16
Medlem
Münchhausen by proxy Och delusions of grandeur. Sammanfattar Dumpen perfekt.
Läs på: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Münchhausen_by_proxy
Senast redigerad av Eskamotera 2023-03-31 kl. 00:19.
Citera
2023-03-31, 02:12
Medlem
Kommer det bli succé i Svenljunga? Kommer dom ha RFSL och någon transa som medverkar. Kommer det streamas online? Vi väntar ivrigt på detta episka evenemanget. Självklart måste dom ha någon bög och transa som deltager. Jag spyr.
Senast redigerad av Eskamotera 2023-03-31 kl. 02:32.
Citera
2023-03-31, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Är du 100% ägare och det kan misstänkas att du gömmer tillgångar i bolaget (tillgångar ej i proportion till driftsmässiga omständigheter) så kan de göra försök. Dock är utmätning av aktien en väg.
MEN nu förefaller det vara så att Dumpen Media Group AB ägs av Sjöberg 242 AB (556811-0125). Visar det sig att detta bolaget är på obestånd kan Dumpen Media Group AB påverkas.
Noterar också att verklig huvudman saknas i Sjöberg 242 AB. Brukar inte vara så populärt...

Känns som att hela den här diskussionen gränsar till OT - MEN
Syftet med en utmätning är att dra in pengar, vilket innebär att fogden ju säljer aktierna å Patriks vägnar - och det vore inte första gången i historien någon som vill se aktiebolaget fortgå i samma stil köper aktierna och anställer den fd gäldenären. Det finns nog tillräckligt många med viljan att ha dumpen gående för att sala ihop de summorna. FÖRMODLIGEN fler än de som vill sänka dumpen (alternativt ha ett billigt ab - men då lär man inte köpa dumpen) som ev skulle gå in i budgivning. Dumpen skulle nog fortsätta, möjligen att fogden skulle få ut mer att täcka Patriks skulder med.
Citera
2023-03-31, 08:21
Medlem
Citat:
Jag förstår ditt resonemang, och det är inte enkelt att landa i det.
Personligen har jag landat i att det ena inte får utesluta det andra:
Det moraliska arvet vi ger våra unga är centralt för mig. Ska vi lära våra barn att det är ok med övergrepp? Självklart inte, det tror jag råder bred enighet om.
Övergrepp mot någon i underläge/försvarslösa anser de flesta är extra illa, så som barn.
MEN, som företeelse är även dumpens exponeringar ett övergrepp mot individen. Det är en stor skara med människor som förnedrar, hånar, hotar och i vissa fall går till fysiskt angrepp mot en enskild individ.
Inte nog med att vi alltså ska lära våra unga att övergrepp är fel, vi lär de alltså samtidigt att övergrepp är helt rätt. Vi lär de dessutom att det är ett bra sätt att tjäna pengar, och att det är jättebra att vissa människor förlorar sina liv, blir misshandlade eller tar livet av sig.
Vi måste bygga både lagstiftning, moralisk konsensus och samhällskontraktet för att kunna skydda både barn och andra.
Jag tror på vår yttrandefrihet och vår pressfrihet. Tycker dock inte det är beundransvärt med människor som utnyttjar svagheter i vår lagstiftning på det sätt dumpen gör. Gäddorna utnyttjar också en svaghet i lagstiftning, som också är illa.

Det är orimligt att bygga ett samhälle på bara positiva intentioner om vi inte är perfekta och aldrig gör fel, aldrig gör brott eller faller för olämpliga frestelser.
Tyvärr så är merparten oss svaga ibland och vi behöver ett samhälle som påminner oss att samhällskontraktet inte är en gåva från samhället till individen som som bara utgör rättigheter, det är ett kontrakt som också utgör skyldigheter, skyldigheter som vi personliga är ansvariga för.

Om du vill undvika spått och spe från folket, så måste det finnas en kärna av att be om förlåtelse hos brottslingen.
Lite grann som inom den kristna religionen, en syndare måste be om förlåtelse och innerst inne vilja ändra sig, då skall han också få förlåtelsen, som han ber om.

Men ärligt talat, tycker du det ser ut som om många av gäddorna på ett ärligt sätt vill be om förlåtelse att de vill ändra sig, att de vill bli goda individer i vårat samhälle? (några kanske, men många?)

Hur vill du ändra gäddornas framtida beteende om de i dagsläget struntar i att följa samhällets regler och de aldrig söker någon form av inre förbättring?
Hur vill du då på allvar tvinga dessa gäddor att sluta skada barn i samhället, hur skall detta gå till och om de inte på eget bevåg vill ändra sig?

Jag vet inte vad svaret är på denna frågan, men att bara yra om tolerans är lite löjligt tycker jag.

Personlig åsikt, kanske borde man göra som i vissa ställen i USA, men bygger egna samhällen för gäddorna där inga barn får vistas och folket där får inte flytta till andra platser?

Se tex
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GpLVx/pedofiler-och-valdtaktsforbrytare--har-ar-staden-dar-alla-ar-sexbrottslingar
Citera
2023-03-31, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskamotera
Föreläsning om hur man skyddar sin barn. Oxymoron. S blev av med sina egna barn. Vilken förebild.

Nu är du konstig, du tycks ha fastnat i dina tankar om att hata Sara och Patrik.

Du säljer in till oss att du är välutbildad och att du läst på amerikanska universitet.
Du berättar att du är framgångsrik eller i allafall förmögen, har personal som sköter dina barn (hur du nu kan lita på andra nu när 20 procent utsätts för övergrepp).

Sen hänger du i den här tråden och bara hatar och hatar.
Det kan inte vara bra för dig.

Det finns två alternativ, antingen är du inte alls den där figuren som du sålt oss, utbildad och förmögen, utan mer en incel med jättekonstiga mjukisbyxor på dig.

Eller så är du den där smarta killen som du säger, vars barn antastats av den personal som handhaft dom i hemmet, skrev du inte au pair?.
I den sorgen har du utvecklat en helsmart trollverksamhet, du framställer dig själv som en arg och ledsen vettvilling som har vissa gäddliknelser, allt för att övriga ska vända sitt hat mot gäddor och se till at tlagar å sånt blir bättre.

Är du med? Hänger du med?
Du är alltså en smart person som trollar som dumpenhatare för att det SKA falla tillbaka på dumpenhatare och gäddor. Det tror jag.

Du får rätta mig om jag gissar fel, det är bara gissningar och jag vill inte såra dig.
Se det mer som att jag bekräftar din sorg.

Kan inte ni gäddor slå ihop er med eskamotera och dra igång någon liknande konferens som dumpen ordnar, så kan den utgöra förändringspotentsial för ett vad ni önskar, mjukare och rarare dumpen, ett som är snällare mot gäddor.
Det är väl det ni vill? (Jag kan ha fel här rätta mig i så fall)

Ni måste skapa ett dumpen som är bra för alla och det kan ni bara göra genom att samarbeta.
Mitt förslag till er är att ni slutar söka barn i sexuellt syfte, då är ni utom räckhåll för dumpen.
Frågor på det?
Citera
2023-03-31, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klaustrofobin
Senaste gäddan från i dag. Måste vara första gången de inte säger att han kommer att publiceras på Dumpens hemsida. Han verkar ju rätt likgiltig när han gick, och lär få en chock när hans vänner, arbetskamrater och familj får reda på att han söker barn att förgripa sig på.

Nu inväntar vi bara att även han loggar in på Flashback för att försöka nyansera pedofiler och rättfärdiga sitt sjuka beteende.

Ja snart har vi han här i chatten.
Dumpen engagerar så mycket. Bra.

Och tack för ditt inlägg, lite syrligt och kul, jag gillar det.
Citera
2023-03-31, 10:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tantpryzeluskus
Ja snart har vi han här i chatten.
Dumpen engagerar så mycket. Bra.

Och tack för ditt inlägg, lite syrligt och kul, jag gillar det.

Det är jag som är den senaste gäddan. Fråga mig vad som helst, jag svarar.
Senast redigerad av SvenOlavsen 2023-03-31 kl. 10:40.
Citera
2023-03-31, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirning
Det är orimligt att bygga ett samhälle på bara positiva intentioner om vi inte är perfekta och aldrig gör fel, aldrig gör brott eller faller för olämpliga frestelser.
Tyvärr så är merparten oss svaga ibland och vi behöver ett samhälle som påminner oss att samhällskontraktet inte är en gåva från samhället till individen som som bara utgör rättigheter, det är ett kontrakt som också utgör skyldigheter, skyldigheter som vi personliga är ansvariga för.

Om du vill undvika spått och spe från folket, så måste det finnas en kärna av att be om förlåtelse hos brottslingen.
Lite grann som inom den kristna religionen, en syndare måste be om förlåtelse och innerst inne vilja ändra sig, då skall han också få förlåtelsen, som han ber om.

Men ärligt talat, tycker du det ser ut som om många av gäddorna på ett ärligt sätt vill be om förlåtelse att de vill ändra sig, att de vill bli goda individer i vårat samhälle? (några kanske, men många?)

Hur vill du ändra gäddornas framtida beteende om de i dagsläget struntar i att följa samhällets regler och de aldrig söker någon form av inre förbättring?
Hur vill du då på allvar tvinga dessa gäddor att sluta skada barn i samhället, hur skall detta gå till och om de inte på eget bevåg vill ändra sig?

Jag vet inte vad svaret är på denna frågan, men att bara yra om tolerans är lite löjligt tycker jag.

Personlig åsikt, kanske borde man göra som i vissa ställen i USA, men bygger egna samhällen för gäddorna där inga barn får vistas och folket där får inte flytta till andra platser?

Se tex
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GpLVx/pedofiler-och-valdtaktsforbrytare--har-ar-staden-dar-alla-ar-sexbrottslingar
Tack för en bra reflektion. Jag har absolut inget bra svar på hur. Jag ser dock en skillnad i att ha begått ett faktiskt övergrepp och på det gäddorna gör i samband med dumpen.
Det du nämner om USA är en möjlig väg att gå, även om jag finner det osannolikt i Sverige. Det gäller dock dömda pedofiler, inte gäddor a la dumpen.
Gällande ånger så tror jag i ärlighetens namn det är svårt i situationen S&P utsätter de för? Inbillar mig att det är mer eller mindre chocktillstånd?

Jag antar att det här landar i två läger - de som anser att dumpen är en bra metod och att dumpens gäddor bör leva i totalt utanförskap. Längre ut på skalan finns de som inte tycker de ska leva alls.
Andra lägret som tycker att dumpens metoder inte tjänar syftet och går mot principer som rätt till integritet osv. Här finns ofta olika riktningar gällande vad man anser behövs för åtgärder/vård.

Jag tillhör läger två. Behövs både arbete mot övergrepp och skärpt lagstifning? Absolut. Behövs dumpens hån i form av exponeringen. Nej, det anser jag både är onödigt och samhällsvidrigt.
Citera
2023-03-31, 12:39
Medlem
Citat:
Tack för en bra reflektion. Jag har absolut inget bra svar på hur. Jag ser dock en skillnad i att ha begått ett faktiskt övergrepp och på det gäddorna gör i samband med dumpen.
Det du nämner om USA är en möjlig väg att gå, även om jag finner det osannolikt i Sverige. Det gäller dock dömda pedofiler, inte gäddor a la dumpen.
Gällande ånger så tror jag i ärlighetens namn det är svårt i situationen S&P utsätter de för? Inbillar mig att det är mer eller mindre chocktillstånd?

Jag antar att det här landar i två läger - de som anser att dumpen är en bra metod och att dumpens gäddor bör leva i totalt utanförskap. Längre ut på skalan finns de som inte tycker de ska leva alls.
Andra lägret som tycker att dumpens metoder inte tjänar syftet och går mot principer som rätt till integritet osv. Här finns ofta olika riktningar gällande vad man anser behövs för åtgärder/vård.

Jag tillhör läger två. Behövs både arbete mot övergrepp och skärpt lagstifning? Absolut. Behövs dumpens hån i form av exponeringen. Nej, det anser jag både är onödigt och samhällsvidrigt.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Toleransparadoxen

:: min bror
Jag ställer frågan till mig själv, skulle jag tex förlåta min egen bror om något gäddliknande beteenden mot barn uppstog.
Och jag kan konstatera att jag skulle kräva långtgående krav på beteendet och terapi etc för att jag (förmodligen) skulle acceptera min bror igen.

:: främlingar
Då ställer jag mig frågan om jag inte skulle acceptera detta beteende från min bror, varför skulle jag acceptera detta gäddliknande beteende från en främling?
Svaret måste bli ett nej, om jag inte ser spår av förbättringsvilja, då skulle jag inte acceptera personen i vårat samhälle igen.
Därmed inte nödvändigtvis sagt att vi skall ha ett samhälle med "one-strike your out", misstag kan göras, bevis kan förfalskas etc, men vid upprepade brott av dessa slag, då måste man ställa sig frågan, om vi har några bra alternativ i dagsläget för folk som _inte_ vill förbättra sig själva?

:: Slutats
Toleransparadoxen :: min tolking :: bör lösas genom att dessa barn-intoleranta personer inte skall tolereras.
Citera
2023-03-31, 12:46
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenOlavsen
Det är jag som är den senaste gäddan. Fråga mig vad som helst, jag svarar.
Ok. I en annan tråd på Flashback så berättar du att du bodde på ungdomshem vid 13 års ålder. Varför hamnade du där och hur har det påverkat dej? Tack på förhand.
Citera
2023-03-31, 12:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ok. I en annan tråd på Flashback så berättar du att du bodde på ungdomshem vid 13 års ålder. Varför hamnade du där och hur har det påverkat dej? Tack på förhand.

Jag var en stökig ungdom, droger osv. Hur det är sammankopplat med att jag tänder på könsmogna tjejer vet jag ej och skulle gissa på att det inte påverkat mig särskilt mycket gällande den preferensen. På hemmen var det en hel del kvinnlig personal (runt 40 år) som gjorde inviter, och då jag bodde på en del hem så träffade jag ett antal äldre kvinnor som visade intresse (7+).

Så det är fullt normalt för vuxna att tända på 13-14 åringar. Det var runt 13 år som jag började attraherade det motsatta könet, och då var det främst äldre kvinnor som vågade säga det till en (jämnåriga var för blyga och rädda för att få nobben för att våga något.) Jag skulle säga att runt 16-17 fick jag mest uppmärksamhet och efter 25 så avtar intresset snabbt. Så det är fullkomligt skitsnack att ungdom inte är attraktivt. Folk är inte pedofiler för att dom gillar unga tonåringar, helt normalt.
Senast redigerad av SvenOlavsen 2023-03-31 kl. 13:07.
Citera
2023-03-31, 12:58
Medlem
brianmolkos avatar
Dessa personer verkar ju ha stannat i utvecklingen i vissa delar på högstadiet.
Dessutom verkar de inte ha pengar eller ork eller så för hitta kryphålet som en del andra gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in