Citat:
Ursprungligen postat av
Judaland
Bäckens fotbollsplan belägen enligt kartan nedan, med röda pluppen ungefär i den imaginära mittcirkeln. Om det sedan är denna plan Pepparkakemannen åsyftar vet såklart inte jag även om jag misstänker så vara fallet.
https://minkarta.lantmateriet.se/plats/3006/v1.0/?e=430387&n=6508532&z=14&mapprofile=flygbild&backg round=2&boundaries=false&name=B%C3%A4ckens%20fotbo llsplan%20
Citat:
Ursprungligen postat av
Pepparkakemannen
Det jag vill komma till är det att jag efter kanske 2 veckor efter Helenas försvinnande blir med att hjälpa till att söka. Väl där vi Bäckens fotbollsplan, inte många hundra meter från den plats Helenas skor fanns, ser jag BW och två grabbar till, som är i färd med att lasta av en Yamaha crosshoj. BW har viss fått låna den för sökningen skull. Inget konstigt med det. Men vi andra frivilliga väntar på vad vi ska göra. BW startar hojjen o drar runt o fullgasar fram o tebaks hur mycket som helst, med världens flin. Han hade fantastiskt roligt. Sedan byter de o den andra kör runt men inte alls lika mycket. Detta har fastnat i mitt minne. BW var totalt obekymrad. Han hade bara kul med sina polare. Medans vi andra väntade på att få komma igång med att leta efter en ev. död person! Besynnerligt var det. Så till den grad att jag la ner saken o åkte hem!
Det lilla jag kände till om BW då var bara gott. En spontan tokrolig snubbe som jag fatta tycke för.
Men varför kommer du inte in o berättar för oss om ditt alibi? eller annat som du vet o kan hjälpa oss med? Andra har visat prov på stort mod, MRö har varit inne o skrivit mycket. Tom PU har varit inne. Tack för det PU! Trots mitt vittnesmål. Men jag tycker nog att blickarna borde mer riktas mot de som inte varit inne i tråden o rentvått sig. (eller har jag missat T.ex BW)
Jag har inte kommenterat detta för än nu : Judalands visning av vart Bäckens fotbollsplan ligger. Jag såg bara de målen också först där Pudelfrillan menade. Det bör ju då vara denna plan som menas vid Vandrarhemmet Bäcken. Pepparkakemannen säger att de gasade fram och tillbaka på denna plan då, antar jag. Planen måste alltså blivit uppkörd, kanske inte djupa spår i eftersom det antagligen var fortsatt torrt och inte hade kommit regn.
BWs ärende kanske då inte verkar ha att göra med att dölja eventuella hjulspår från den 14 juni nere vid Båthamnen eller vid den slingrande lilla "grusvägen" då. Det blir nog långsökt kanske ändå , men iden var bra att lyfta samt detta inlägg från Peppark. Detta förändrar ändå INGENTING vad gäller misstanken mot BW som GM. Det är ju heller inte så att vi måste kunna beslå BW med misstänkt verksamhet 24/7 från 1992 räknat och framåt, för att han skall kunna vara trovärdig som GM.
Men tar man denna incident och ser i ett annat perspektiv. Han och några andra hade anordnat detta sök och folk hade kommit dit och lagt ner sin tid. Vad händer ? Han struntar i det och kör hoj istället. Det är ju inte så att de är där för att se sin badutflykt inställd direkt.
BW som var så seriös bara för en vecka sen, släpper detta intresse då så plötsligt. Varför ? Var det bara teater innan ? Visste han att det ändå var meningslöst att leta på de ställen de hade kommit överens om ?
Bättre att ha kul med crossåkande än att gå runt och "fejkleta" ? Mycket hårda och tuffa frågor. Ja, men nödvändiga att ställa.