2023-03-31, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Hm...hur många gånger har de haft fel nu...
Är det bevisligen 13 eller 14 gånger??
Hur många gånger har det väckts åtal i New York om detta?
Citera
2023-03-31, 12:27
Avslutad
Citat:
Dems och Kamala Harris har sin våta dröm om Marks lära..

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://nypost.com/2020/11/02/harris-equality-of-outcome-video-slammed-as-communism-pitch/amp/&ved=2ahUKEwjNjrDV-IX-AhWTQvEDHYnGBa4QFnoECAoQAQ&usg=AOvVaw0CuOia8_82uUz z-e-ZRd77

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://nypost.com/2020/11/02/harris-equality-of-outcome-video-slammed-as-communism-pitch/amp/&ved=2ahUKEwjEmK3b-YX-AhX8S_EDHR-bB7kQFnoECBYQAQ&usg=AOvVaw0CuOia8_82uUzz-e-ZRd77

Harris är lika mycket kommunist som ni ville få Sanders till dvs. inte särskilt röda alls. I Sverige hade de varit höger-sossar.
Citera
2023-03-31, 12:30
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Jag bettar på att de inte får honom fälld..
Vad tror du??

Jag vettefan, vill vet exakt hur åtalspunkterna ser ut innan jag tippar på det. Mitt förtroende för det amerikanska rättssystemet är dock jävligt lågt.
Citera
2023-03-31, 12:32
Avstängd
TheGretaResets avatar
Kanske ger detta trump valsegern?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noone1
En superliberal jury i New York har noll trovärdighet i ett politiskt laddat case som detta.
Om de inte hade trovärdighet skulle de inte sitta i åtalsjuryn. Vad har du för källa på att alla i juryn är superliberala och hyser agg mot Trump?
Skulle du tycka det var lika fel om Biden åtalades för något i nån röd delstat?
Citera
Medlem
Enligt uppgift på twitter rör det sig om 34 åtalspunkter gällande förfalskning av affärsuppgifter.
Citera
2023-03-31, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GustavAnder
Ett barn förstår ju att man inte får bokföra privata utgifter från politiska kampanjmedel, reglerna är tämligen enkla, åtalet är solitt.

Du skriver ju själv att han har bokfört en utgift fel. Men sen säger du samtidigt att brottet inte är bokföringsbrott, utan istället bedrägeri.
Så vem har han utfört ett bedrägeri mot när han bokförde fel?

För övrigt behöver det inte handla om en privat utgift som han har bokfört som kampanjmedel. Det är bara en felaktigt antagande du har gjort. Om kampanjen gynnades av att undvika politisk skandal så kan det vara helt lagligt att betala utgiften med kampanjmedel.
Citera
2023-03-31, 12:34
Medlem
Grontarskonts avatar
Ja fel har han gjort det är nog redan konstaterat!

Om det blir böter eller fängelse har jag ingen aning om.

Varför tog han valpengar för att muta horan?

Är han snål eller nått den gode Trump?
Citera
2023-03-31, 12:34
Medlem
GustavAnders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
Enligt uppgift på twitter rör det sig om 34 åtalspunkter gällande förfalskning av affärsuppgifter.

Och pajasen DeSantis kallar det " oamerikanskt" att åtala Trump
Clownen Cruz kallar det " hat mot Trump"

Det finns dock sansade republikanska röster som säger att rättvisan ska ha sin gång.
Citera
2023-03-31, 12:35
Avslutad
Det blir underhållande om det blir en republikansk president och Biden ska ställas inför rätta sedan för allt hans mygel tillsammans med sonen.
Citera
2023-03-31, 12:36
Medlem
Om detta är det allvarligaste de kan hitta så är det lugnt De kan alltså inte åtala honom för 6e januari "kravallerna"? Nåväl, något måste de hittat på för att fälla honom
Citera
2023-03-31, 12:37
Medlem
TheAlamos avatar
Ju mer man lär sig om amerikansk politik desto mer förstår man hur hög korruptionen är. Från att 2016 ha varit tveksam till Trump så har jag mer och mer sett honom som en hjälte. Under tiden som president mäklade han fred i flera ställen i Mellanöstern, tryckte till kina rejält med sina stölder av intellektuella egendomar och oschyssta marknadsregler, blev polare med Kim Jong Un, förhandlade andra bra avtal osv. Visst gjorde han mycket fel som tex att hindra handel, något som nationalekonomiskt inte är gynnsamt för det egna landet, men han är en hjälte. Och detta åtal han fått på sig pga något ingen bryr sig om angående Stormy ”Horseface” Daniels som han kallade henne, är politiskt motiverad. Detta kommer dock inte leda till någon fängelsedom alls om han blir fälld, däremot kommer han vinna valet pga detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in