2023-03-31, 12:15
Medlem
Ali-Ahmed-Ghanems avatar
Förklara gärna för mig vad man vinner på att gå från ett permanent icke-angreppsavtal till NATO-medlemskap säkerhetsmässigt? Enda olägenheten man har haft egentligen är en massa gränshandlande ryssar i Imatra. Det lär om inte annat bli en häftig försvarsnota i fortsättningen. Och det precis när Finland fått till en hög levnadsstandarden och inte längre är den "fattiga kusinen från landet".

Så att Turkiet röstar in Finland i NATO är väl ingen höjdare.

Skulle jag vara Putin hade jag adderat finska militärinstallationer till pre-emptiva mål för taktiska kärnvapen. Tror nog att jag inte är ensam om de tankegångarna.
Citera
2023-03-31, 12:20
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishr
Är det något att vara nöjd över? Att Finland är på väg att bli ännu en av USAs små vasallstater? Wow, grattis. Ser fram emot att se USA dra ner Finland och sina övriga knähundsstater i EU i sitt förfall.
Here we go again. Hellre USA än Ryssland din självgoda narcissist.
Citera
2023-03-31, 12:22
Medlem
SuspiciusMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmieStark
Fy fan så skämmigt.

Han uppför sig ju som en undergiven hund…
Han är smart. Vänta bara tills Finland är fast medlem. Russofilerna börjar få det jobbigt. Snart får ni packa väskan.
Citera
2023-03-31, 12:25
Medlem
RysslandSplittrass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali-Ahmed-Ghanem
Förklara gärna för mig vad man vinner på att gå från ett permanent icke-angreppsavtal till NATO-medlemskap säkerhetsmässigt?

Vad är det för något?

Citat:
Skulle jag vara Putin hade jag adderat finska militärinstallationer till pre-emptiva mål för taktiska kärnvapen. Tror nog att jag inte är ensam om de tankegångarna.

Finland har iofs nog med konventionella vapen och raketer, för att utplåna St Petersburg.
Citera
2023-03-31, 12:34
Medlem
buddy99s avatar
Välkommen Finland!
Citera
2023-03-31, 12:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av punishr
Är det något att vara nöjd över? Att Finland är på väg att bli ännu en av USAs små vasallstater? Wow, grattis. Ser fram emot att se USA dra ner Finland och sina övriga knähundsstater i EU i sitt förfall.

Vad menar du med vasallstat?
Kan du ge konkreta exempel på hur våra grannländer utgör en motsvarande stat?
Citera
2023-03-31, 12:41
Medlem
Ali-Ahmed-Ghanems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RysslandSplittras
Vad är det för något?

Man har väl samma avtal som Österrike som tecknades med Sovjet och som Ryssland fortsatte med. Icke-angreppsavtal mot att man förhåller sig neutrala mot Sovjet/Ryssland.

Österrike tycks fortfarande vara nöjda med arrangemanget vilket man kan förstå.

Men så går det väl när man har en gränslös filifjonka som statsminister.

Citat:
Finland har iofs nog med konventionella vapen och raketer, för att utplåna St Petersburg.
Men nu när Finland kommer att utgöra ett potentiellt hot så lär nog förberedande åtgärder göras mot detta, inte sant?
Senast redigerad av Ali-Ahmed-Ghanem 2023-03-31 kl. 12:44.
Citera
2023-03-31, 12:42
Medlem
NAFOgenerals avatar
Citat:
Förklara gärna för mig vad man vinner på att gå från ett permanent icke-angreppsavtal till NATO-medlemskap säkerhetsmässigt? Enda olägenheten man har haft egentligen är en massa gränshandlande ryssar i Imatra. Det lär om inte annat bli en häftig försvarsnota i fortsättningen. Och det precis när Finland fått till en hög levnadsstandarden och inte längre är den "fattiga kusinen från landet".

Så att Turkiet röstar in Finland i NATO är väl ingen höjdare.

Finland har guidade långdistansmissiler som når St Petersburg i hundratal. Man gjorde nyligen en tilläggsbeställning på 400st. Jag tror inte Putin är sugen på att anfalla Finland med taktiska kärnvapen med tanke på det din ryZZ

Han är nog inte sugen på att attackera NATO alls då han håller på att få stryk i Ukraina som det är
Citera
2023-03-31, 12:44
Medlem
RysslandSplittrass avatar
Citat:
Man har väl samma avtal som Österrike som tecknades med Sovjet och som Ryssland fortsatte med. Icke-angreppsavtal mot att man förhåller sig neutrala mot Sovjet/Ryssland.

Österrike tycks fortfarande vara nöjda med arrangemanget vilket man kan förstå.

Men så går det väl när man har en gränslös filifjonka som statsminister.

Nej, bara Österrike. Finland slöt inget sådant.

Finland slöt fredsavtal med Sovjet, men inget icke-angreppsavtal.
Citera
2023-03-31, 12:46
Medlem
santos_devilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Det kostar att inbilla sig att vi är moraliskt överlägsna andra nationer.
Denna rasistiska inställning från "anti-rasistiska" svenskar har fått sitt pris.

Ja vi borde fan suga mer kuk och bli lite mer som dig. Handen i byxan och suga på sin flickväns pojkväns snopp. Eller bara ta satsen i munnen, vet inte vad du föredrar
Citera
2023-03-31, 12:48
Medlem
Ali-Ahmed-Ghanems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NAFOgeneral
Finland har guidade långdistansmissiler som når St Petersburg i hundratal. Man gjorde nyligen en tilläggsbeställning på 400st. Jag tror inte Putin är sugen på att anfalla Finland med taktiska kärnvapen med tanke på det din ryZZ

Han är nog inte sugen på att attackera NATO alls då han håller på att få stryk i Ukraina som det är
RyZZ [sic]???!!!

Jag ser bara en nation som är på väg att göra sitt tredje misstag mot sin granne i öster. Finska vinterkriget och WWII. Vad får dig att tro att det går bättre den här gången?

För inte kan det vara av säkerhetsskäl då något överhängande hot inte har förelegat. Bara för dem som har Putin som hyresgäst i sina skallar.
Citera
2023-03-31, 12:49
Medlem
Ali-Ahmed-Ghanems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RysslandSplittras
Nej, bara Österrike. Finland slöt inget sådant.

Finland slöt fredsavtal med Sovjet, men inget icke-angreppsavtal.
Kalla för vad du vill men avtalet fortsatte med Ryssland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in