Citat:
Ursprungligen postat av
Calvinol
Intorkad Linux snubbe här.
Jag följer dina teorier med stort intresse.
Fick en idé för några dagar sen med tanke på att jag är gammal teknisk dykare och det har hänt att "mobben" har ringt på väg ner i djupet.
En tanke jag har just nu är att den är dumpad i en dagvattenbrunn nånstans.
Kommunens kartor över eventuella brunnar i dina 260m radie kan vara en tanke.
It’s a kärt besvär but someone has to do it.
Utgår man från att båda MGM blåljuger om var de kastat mobilen så är en brunn i vilken form som helst inte en dum tanke alls.
Jag antar man kikat i de som är relevanta nära JJ där och norrut. Men samtidigt så leds ju liksom vattnet bort och i viss mån så kan en mobil spolas iväg om fysikens krafter vill även i såna. Iaf en bit.
Sen så är de ju rätt vattentåliga numera iPhonsarna. Enligt ett schweiziskt(givetvis) gradering där för vattentålighet som tidiigare mest användes för att blåsa upp marknadsföring för ”klockor” och likande då.
Vi får se om den ”dyker” upp nån dag men det ser som sagt inte ut som de fångat upp det sista i Googles moln vad gäller den sista sträckan där på 260 meter motsvarande 2 min bilkörning.
Och samtidigt kan nämnas då att jag inte ser någon mätning/analys i protokoll om man faktiskt får in den cell i mobilmasten (som utredarna menar placerar mobilen norr om masten) söder om Biltemamasten. Alltså i riktning JJ:s bostad/brottsplatsen.
Det skulle kunna visa på att Toves mobil faktiskt är fysiskt söder om masten även om operatören ser att den är kopplad mot cellen/tårtbiten på Biltemamasten som är i riktning norrut.
Ska damma av mina mätningar jag gjorde i Vetlanda i oktober för att se om jag fångade upp detta aktuella cellid söder om Biltemamasten och återkomma för att se om vi får lite ”grep” på detta.