2023-03-31, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja det är i princip bara whiteboardtavlan som saknas när förhörsledaren skissar upp och serverar rastplatsen som dumpningsplats mobil.

Dock ville jag visa med citat ur förhör hur MGM pratar sig fram till den platsen. Men ingenting, vare sig i deras berättelse eller teknisk bevisning, visar att den är slängd i Föredadammen. Tvärtom så visar den tekniska bevisningen att den går upp i rök 260 meter från JJ:s bostad och då under färd och enligt operatören TRE då att den försörs eller hamnar i vatten. Och det är svårt att förstöra en mobil i bilen så vart tusan tar den vägen?

Intorkad Linux snubbe här.
Jag följer dina teorier med stort intresse.
Fick en idé för några dagar sen med tanke på att jag är gammal teknisk dykare och det har hänt att "mobben" har ringt på väg ner i djupet.
En tanke jag har just nu är att den är dumpad i en dagvattenbrunn nånstans.
Kommunens kartor över eventuella brunnar i dina 260m radie kan vara en tanke.
Citera
2023-03-31, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Bra jobbat kungen !

Det finns ju ett liten damm/vatten vid Tanka, hade det kunna stämma i tid ?
( i korsningen på andra sidan gatan )

Tack för feedbacken.

De hade i princip kunnat doppa den i ett vattendrag så litet som en stor mugg från McD för att förstöra den men ja alla vattendrag är ju intressanta i närheten där.

Dock ska nämnas att främst Missing People och Räddningstjänsten gjorde ett extremt grundligt arbete nära JJ:s bostad, runt kyrkan och bort mot rondellerna. Det söktes även med metalldetektor i den lilla bäcken vid Kvarndammens B&B osv men en mobil är rätt liten.
Citera
2023-03-31, 09:42
Medlem
Varför berättade de inte var de kastade Toves mobil?
Citera
2023-03-31, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quentin5
Varför berättade de inte var de kastade Toves mobil?

Tror dom berättade att dom kastade den i sjön.
Citera
2023-03-31, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calvinol
Intorkad Linux snubbe här.
Jag följer dina teorier med stort intresse.
Fick en idé för några dagar sen med tanke på att jag är gammal teknisk dykare och det har hänt att "mobben" har ringt på väg ner i djupet.
En tanke jag har just nu är att den är dumpad i en dagvattenbrunn nånstans.
Kommunens kartor över eventuella brunnar i dina 260m radie kan vara en tanke.

It’s a kärt besvär but someone has to do it.

Utgår man från att båda MGM blåljuger om var de kastat mobilen så är en brunn i vilken form som helst inte en dum tanke alls.

Jag antar man kikat i de som är relevanta nära JJ där och norrut. Men samtidigt så leds ju liksom vattnet bort och i viss mån så kan en mobil spolas iväg om fysikens krafter vill även i såna. Iaf en bit.

Sen så är de ju rätt vattentåliga numera iPhonsarna. Enligt ett schweiziskt(givetvis) gradering där för vattentålighet som tidiigare mest användes för att blåsa upp marknadsföring för ”klockor” och likande då.

Vi får se om den ”dyker” upp nån dag men det ser som sagt inte ut som de fångat upp det sista i Googles moln vad gäller den sista sträckan där på 260 meter motsvarande 2 min bilkörning.

Och samtidigt kan nämnas då att jag inte ser någon mätning/analys i protokoll om man faktiskt får in den cell i mobilmasten (som utredarna menar placerar mobilen norr om masten) söder om Biltemamasten. Alltså i riktning JJ:s bostad/brottsplatsen.

Det skulle kunna visa på att Toves mobil faktiskt är fysiskt söder om masten även om operatören ser att den är kopplad mot cellen/tårtbiten på Biltemamasten som är i riktning norrut.

Ska damma av mina mätningar jag gjorde i Vetlanda i oktober för att se om jag fångade upp detta aktuella cellid söder om Biltemamasten och återkomma för att se om vi får lite ”grep” på detta.
Citera
2023-03-31, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NONVIOLONCE
Nej HON BLIR INTE UTSLÄPPT!

Om nu MH mot förmodan hållt i TTs armar. Hur skulle det isåfall gått till? Finns en rekonstruktion? En bild? Hur skulle hon kunna nå till båda armarna och orka hålla fast de med sina händer?

Hur skulle MH isåfall suttit? JJ satt ju ovanpå TT.

Tror JJ ljuger här också... Att hon vill hämnas på MH...
Senast redigerad av TorsteniSthlm76 2023-03-31 kl. 10:03.
Citera
2023-03-31, 10:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Om nu MH mot förmodan hållt i TTs armar. Hur skulle det isåfall gått till? Finns en rekonstruktion? En bild? Hur skulle hon kunna nå till båda armarna och orka hålla fast de med sina händer?

Hur skulle MH isåfall suttit? JJ satt ju ovanpå TT.

Tror JJ ljuger här också... Att hon vill hämnas på MH...

Ett scenario är:
- JJ sitter gränsle över T överkropp och stryper
- MH sitter gränsle över T bakom JJ, eller sitter gränsle över T ben och håller armarna/händerna i golvet?

Tror inte det är knepigare än så? Skulle inte MH sitta gränsle över T ben, skulle T sannolikt sprattla med benen och försöka knäa JJ i ryggen?
Citera
2023-03-31, 10:11
Medlem
[quote=Avel|84002249]It’s a kärt besvär but someone has to do it.

Utgår man från att båda MGM blåljuger om var de kastat mobilen så är en brunn i vilken form som helst inte en dum tanke alls

Vi får se om den ”dyker” upp nån dag men det ser som sagt inte ut som de fångat upp[/quote

Gallren är väl gjutjärn (oftast) och mobilen borde tappa täckningen ganska omgående ner i brunnen och vid ett hyfsat kraftigt regn borde den dras med en bit och försvinna.

Ibland har jag roat mig strömdyk i städer och mängden mobiler, pistoler och dildos!! är nästan magiskt vid broar och cykelbanor efter älven.

En brunn är ett snabbt, smidigt sätt att bli av med 7,8mm tjock mobil.
Blev nåt skit med formateringen....
Senast redigerad av Calvinol 2023-03-31 kl. 10:14.
Citera
2023-03-31, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vafallsvafalls
Angående diskussionen om åtalet: hur exakt bundna är domstolen av gärningsbeskrivningen då? I gärningsbeskrivningen står ju ex. att MH håller Toves armar. Om domstolen skulle tycka att det är osäkert om MH höll armarna, kan de ändå döma MH för mordet?

Jag tror själv väldigt starkt på att det var så det gick till, men tycker inte riktigt det är bevisat bortom rimligt tvivel i FUP. Att varken JJ och MH hade skador tyder ju onekligen på att båda var delaktiga, om inte TT tuppade av vid fallet, vilket skulle motsäga grannens vittnesmål. Men MH kan ju i teorin ha hjälpt till på annat sätt än med just armarna...

De kommer att dömas lika... de döms med motiveringen att de i samförstånd lurat Tove till Johannas lägenhet och att de i samförstånd misshandlat och skadat Tove genom strypning som orskade Toves död på ett sådant brutalt sätt att Toves dödskamp inte går att föreställa sig och att de i samförstånd forslat bort Toves kropp och med det satt eld på den avlidnes kropp inte bara en gång utan Johanna återkommer till platsen och stör gravfriden återigen med att sätta eld ytterligare en gång till på Toves kropp.
De har i samförstånd medverkat i ett hänsynslöst, rått, kallt och omänskligt beteende tagit Toves liv.

Livstidsfängelse för båda.
Citera
2023-03-31, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calvinol

Gallren är väl gjutjärn (oftast) och mobilen borde tappa täckningen ganska omgående ner i brunnen och vid ett hyfsat kraftigt regn borde den dras med en bit och försvinna.

Ibland har jag roat mig strömdyk i städer och mängden mobiler, pistoler och dildos!! är nästan magiskt vid broar och cykelbanor efter älven.

En brunn är ett snabbt, smidigt sätt att bli av med 7,8mm tjock mobil.
Blev nåt skit med formateringen....

Precis som i linjär algebra är det lätt att missa en hakparentes ibland.

Jag är inte i närheten av att ha lusläst fupen än men ska ha med mig tankarma om brunn där.

Haha ja jag kan tänka mig. Fönt ja e körv så slänger jag dildon i älva osv.

Skämt åsido, några tankar kring söket med dyk och sen tömning i Föredadammen? Så långt kan hon inte ha kastat. Har de lyckats trampa ner den i leran månntro? Sikten lär ju vara noll annars och med rejäl slamtjocklek osv.
Citera
2023-03-31, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermanSerman
Ett scenario är:
- JJ sitter gränsle över T överkropp och stryper
- MH sitter gränsle över T bakom JJ, eller sitter gränsle över T ben och håller armarna/händerna i golvet?

Tror inte det är knepigare än så? Skulle inte MH sitta gränsle över T ben, skulle T sannolikt sprattla med benen och försöka knäa JJ i ryggen?

Kan det inte också ha varit så att MH suttit vid Ts huvud? Alltså bakom/ovanför T, typ.
Senast redigerad av Kottbullsregn87 2023-03-31 kl. 10:28.
Citera
2023-03-31, 10:28
Medlem
Jag undrar vad det var för smällar som grannen hörde, mer än när Tove åkte i golvet. Han sa att han hörde 5-10 smällar i väggen och hårda fotsteg. Har JJ berättat vad det var för något efter hon erkände? Först skyllde hon ju på att det var M som ramlade i golvet, men nu vet vi ju att det inte stämmer, har vi fått någon annan förklaring?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in