2023-03-31, 03:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Om du inte länkar till den text du citerar - FUP - så får vi här helt enkelt anse att ditt klippande, klistrande och ev fabulerande inte är trovärdigt.

Antingen länk till ursprungstexten - eller så finns den inte och är enbart påhittad av dig.
Tycker alla här borde bortse från dina inlägg med citat ur FUP så länge det inte finns kontrollerbara länkar.
🤣
Sa den som kör utklippta delar på repeat...
Det lönar inte att leka FUP-moderator.
Vilket du även ägnade dig åt nyss du försökte dig på att diskutera att rättsintyg inte fanns och hade galet fel.

Bara att gå in i Fup.
Ses löpande i journaler som är begärda från beroendecentrum.
Finns även från Hall samt frivården, det ligger i samma svep.
Citera
2023-03-31, 03:11
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelleplum
Vi kommer ingenstans!
Lotta & anhöriga får lära sig acceptera att hon sökte sig till ett visst liv!
Oavsätt kommer M vara hennes mördare!
Denna tråd är så många år och ändå väljer svaga kvinnor välja tragiska män. Spelar ingenroll vad vi säger eller vad vi gör enligt lag! Eller äns ändrar lagen. Vissa kvinnor kommer alltid tro att de kan förändra män eller tro på ett bättre liv!

Huvudet på spiken!

Det var Lotta som valde en farlig, olämplig man trots hans helt uppenbara historik.
Det är bara att acceptera.

Farliga individer, djur och annat kommer alltid finnas runt oss människor, så ser livet ut.
Den som väljer fel är bara att beklaga - framför allt som här när hon gjorde det med full vetskap.
Dåliga val ger dåliga resultat.

Det enda vi kan göra är att varna och berätta om kvinnor som Lotta som valde fel och råkade illa ut. Och berätta om att män som Martin bör undvikas.

Mer kan vi inte göra.
Möjligen kanske att försöka täppa till truten på personer som inte vill erkänna att Lotta gjorde fel - och därmed inte heller vill bidra till att försöka varna och rädda någon ny ung Lotta från att tro att en Martintyp är något att satsa på.
Senast redigerad av Solglittret 2023-03-31 kl. 03:16.
Citera
2023-03-31, 03:12
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
🤣
Sa den som kör utklippta delar på repeat...
Det lönar inte att leka FUP-moderator.
Vilket du även ägnade dig åt nyss du försökte dig på att diskutera att rättsintyg inte fanns och hade galet fel.

Bara att gå in i Fup.
Ses löpande i journaler som är begärda från beroendecentrum.
Finns även från Hall samt frivården, det ligger i samma svep.

Men lägg ut länkar då - eller var tyst.!
Citera
2023-03-31, 03:15
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
🤣

Nej några rättsintyg annat än rättsutlåtandet från obduktionen av Lotta finns ej. Jag har inte sett ett enda sådant.
Vänligen bifoga länk till något sådant intyg som du hävdar finns.
Citera
2023-03-31, 03:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Men lägg ut länkar då - eller var tyst.!
Jag tänker varken vara tyst eller göra ett dugg på dina direktiv. Det är bara att läsa på s 522 (FUP sidonumrering) eller s. 77 via scroll.

Håll till godo, drama.
Citera
2023-03-31, 03:30
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Jag tänker varken vara tyst eller göra ett dugg på dina direktiv. Det är bara att läsa på s 522 (FUP sidonumrering) eller s. 77 via scroll.

Håll till godo, drama.

Men är du helt borta??
Länkarna till FUP som finns i sammanfattningen på sidan 1 i denna tråd fungerar ej längre.
Ska det vara någon vits att ange sidnummer måste man rimligen också bifoga fungerande länk.

Jag har inte tillgång till FUP längre, även om jag har gott minne av mycket som stod i FUP.
Lotta sökte aldrig någon läkare som skrev något rättsintyg på de skador som Martin tillfogade henne under de månader de var tillsammans. Det var själva problemet till varför man inte heller hade kunnat driva någon misshandelns rättegång - det fanns inga vittnen, inga aktuella skador och inga Rättsintyg om skador.

Om du påstår att jag minns fel och att det verkligen finns utfärdade rättsintyg på de färska skador Lotta fick efter Martins misshandel under våren, så länka gärna.
Jag har enbart sett ett enda rättsutlåtande från obduktionen, inget annat.
Citera
2023-03-31, 09:53
Medlem
Citat:
Om du inte länkar till den text du citerar - FUP - så får vi här helt enkelt anse att ditt klippande, klistrande och ev fabulerande inte är trovärdigt.

Antingen länk till ursprungstexten - eller så finns den inte och är enbart påhittad av dig.
Tycker alla här borde bortse från dina inlägg med citat ur FUP så länge det inte finns kontrollerbara länkar.

FUP och bilagor: https://gofile.io/d/OiML9X
Citera
2023-03-31, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulten-i-Bo

Develi PM:ade den till mig. Tack. Jag undrade då varför hon inte la upp den i tråden men det känns ganska obvious nu att hon vill styra informationen istället för att låta folk läsa hela kontexten och bilda en egen uppfattning.
Citera
2023-03-31, 13:22
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Citat:
Develi PM:ade den till mig. Tack. Jag undrade då varför hon inte la upp den i tråden men det känns ganska obvious nu att hon vill styra informationen istället för att låta folk läsa hela kontexten och bilda en egen uppfattning.

Tack för att du la ut FUP.
Ja det är aldrig vackert att se någons mindre rumsrena skäl för att undanhålla sanningen.

Av de delar jag nu återigen läst i FUP fanns det mycket riktigt inga tidigare Rättsintyg från Martins misshandel av Lotta under de månader de var tillsammans. Develi ljuger därför sannolikt om det också.

En enda gång sökte Lotta en närakut runt Valborg för ont i sidan, Lotta uppgav då att hon blivit rånad utomhus. Läkaren gjorde ingen röntgen och inget Rättsintyg skrevs.

Lotta hade aldrig sökt sjukvård för någon annan skada tillfogad av Martin..

Dock uppgav Lotta något annat för det målsägarbiträde; Ker*rstin Ko*rti, som polisen förmedlade efter att Lotta gått in på polisstationen 25/5.
Lotta påstod i telefon till Ko*rti den 26/5 att hon sökt vård för misshandelsskador efter Martins misshandel, på S:t Görans sjukhus.
Det var en ren lögn av Lotta och hade aldrig skett. Lotta hade inte ens någon enda gång själv sökt eller fått vård på S:t Görans sjukhus, den fanns inga journaler på Lotta där..
Citera
2023-03-31, 14:14
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Huvudet på spiken!

Det var L*tt* som valde en farlig, olämplig man trots hans helt uppenbara historik.
Det är bara att acceptera.

Kvinnor som LR har ett eget ansvar för de personer som de släpper in i sitt liv.

MJ hade vid tidpunkten för parets första möte en avskräckande historik, LR visste dessutom om vad han hade gjort.

Därför är det mysteriöst att LR ens valde att bli tillsammans med MJ. Ännu mer groteskt är det att hon ville skaffa barn med honom.
Citera
2023-03-31, 15:07
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Kvinnor som LR har ett eget ansvar för de personer som de släpper in i sitt liv.

MJ hade vid tidpunkten för parets första möte en avskräckande historik, LR visste dessutom om vad han hade gjort.

Därför är det mysteriöst att LR ens valde att bli tillsammans med MJ. Ännu mer groteskt är det att hon ville skaffa barn med honom.

Ja du har naturligtvis rätt.

Men kanske ger det här textstycket från ett förhör med Lottas väninna Anette på sidan 80 ur FUP bifogad aktbilaga 2 nedan, egentligen svaret på vad som fick Lotta att välja någon som Martin.

”Anncharlott träffade Martin genom Facebook. De började umgås med varandra och hade gemensamma kompisar. Martin uppvaktade Anncharlott med blommor och annat. Anette tror att Anncharlott föll för det. Anette tror att Martin var väldigt charmerande. Han var dessutom musko(u)lös, tatuerad och respektingivande. Detta tyckte Anette stämde in på vad Anncharlott sökte hos en man.”

Gemensamma kompisar - andra kåkfarare/ muckarkompisar och att Martin var tatuerad, muskulös och respektingivande var tydligen det som lockade Lotta.
Det som vi andra skulle se som kännetecken på en olämplig farlig man, fr a när Lotta dessutom visste om Martins 12 år i fängelse, att han misshandlat sina ex och en annan ung man så illa att denne senare dog.

Lotta sökte sig till trash och passade rätt bra in i Martins umgänge där hon enligt sin väninna ett flertal gånger snortade kokain under mars-april. (Inte endast en gång som tidigare hävdats). Omkring slutet på april var Lotta bl a skyhög och helt utslagen av koks på en fest - allt enligt en väninnas vittnesmål i FUP aktbilaga 2 nedan.

Dessutom framkommer väldigt tydligt i samma aktbilaga i FUP att Lotta inte mådde dåligt eller var skör vid tiden när hon inledde förhållandet med Martin. Tvärtom, mådde hon enligt väninnornas vittnesmål riktigt bra då.

Det som också framkommer ur FUP är hur vårdslöst Lotta faktiskt umgicks med sanningen. Hon ljög om det mesta till höger och vänster. Inte så konstigt att så mycket blev förvirrat och fel i mediarapporteringen initialt, det berodde uppenbarligen inte enbart på Lottas systers egen agenda där anhöriga ville få ut mesta möjliga skadestånd.

Lotta vävde ett garnnystan av lögner redan långt innan Martin kom in i bilden. I sex år var hon tillsammans med Magnus, det tog slut i dec 2015 - men hon berättade inte om Magnus för Per som hon också umgicks med och ”höll på halster”. Efter Magnus var hon tillsammans med Jonas, men flörtade med andra så mycket att han snabbt avslutade och bröt kontakten. Inte heller Jonas kände Per till. Sedan träffade Lotta Martin sista veckan i februari 2016.

https://store11.gofile.io/download/2885a7e5-426e-4c49-825d-2211070722a4/5d7e0934e9783b7055ee822eb5a3664f.pdf
Senast redigerad av Solglittret 2023-03-31 kl. 15:31.
Citera
2023-04-01, 03:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej några rättsintyg annat än rättsutlåtandet från obduktionen av Lotta finns ej. Jag har inte sett ett enda sådant.
Vänligen bifoga länk till något sådant intyg som du hävdar finns.
Sluta ljug för fan.
Rättsintyg från RMV ang bilderna finns i FUP.
Jag har öht inte uppgett annat än att det är bilder på skadorna som bedömdes, ett utlåtande som var med i åtalet ang att Lotta misshandlats flera ggr innan hon slutligen avled av döds misshandel.

Att du sen inte lägger ner manken och läser FUP är en annan femma.

Jag ska öht inte bifoga ett förbannade dugg.

Märk väl:
Det som diskuteras i FUP citeras och sidhänvisas likt det alltid gör i abok och har så skett.

Det är ingen som sitter och skickar länkar som du tjatar om.
Citat:
Av de delar jag nu återigen läst i FUP fanns det mycket riktigt inga tidigare Rättsintyg från Martins misshandel av Lotta under de månader de var tillsammans. Develi ljuger därför sannolikt om det också.
Lägg ner direkt.
De uppgifter jag gav är helt korrekta.

Rättsintyg finns.

Det lönar inte att projicera skit - andra förvränger nämligen inte uppgifter som du har förkärlek för.
Senast redigerad av develi 2023-04-01 kl. 03:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in