Citat:
Ursprungligen postat av
Flexarn30
Ajaj har man hållt sig 18 månader så är det surt o trilla dit igen men men vet hur det höll upp över 2 år när en nära dog sen pang så var man där igen :/
Ja visst är det trist, framförallt känns det väldigt onödigt. Jag vet att jag klarar av tuffare perioder utan mediciner, men längs med vägen lärde jag mig tyvärr att det är förbaskad skön att äta benso när livet blir tuffare. Som i vira in sig i några lager bubbelplast.
Men igen, isolerade snedsteg förekommer för samtliga, det är en del av sjukdomsbilden. Frågan är ju egentligen vad jag väljer att göra åt saken. Jag kan välja att fortsätta äta piller och dra igång och knarka på ”riktigt igen”, ut o tjuva koppar och slå i mig grumliga pumpmetrar. Det livet kan jag och jag hade varit back in business efter ett telefonsamtal.
Eller, så väljer jag att klappa mig själv på axeln och bekräfta för mig själv att shit happens. Återfallet är egentligen irrelevant. Jag måste återgå till alla basics som fungerat sen jag på allvar blev drogfri från dom tunga drogerma. Det skadar heller inte att påminna sig om att jag var hemlös en period, levde under dödshot pga laddskulder och hade inte en jävla spänn på fickan. Idag ser det otroligt mkt bättre ut. Jag har arbetat heltid i nästan 2 år, har egen lägenhet och en underbar hund som förgyller livet istället.