Tjenare Ex-kollegor och användare, något bekymrar mig lite, och jag ser gärna era inspel om saken.
Under min tid som moderator var det regelbunden aktivitet i tråden om GMU/Värnplikt. Tidvis högre och tidvis lägre, men väldigt jämn (som jag upplevde det). Det var också jämna skurar av trådar om värnplikt/GMU som startades utanför stora tråden om GMU/Vpl.
Den aktuella tråden:
(FB) Officiella GMU och Värnpliktstråden
Jag tycker mig se en ganska markant minskning av intresset för den tråden, något som förbryllat mig lite, särskilt i ljuset av att värnpliktskullarna är ökande och intresset för FM och att göra värnplikt också verkar vara ökande i samhället. Tråden har dock bara en handfull inlägg sedan oktober 2022 och inte ett enda inlägg på över 2 veckor.
Frågan som då blir mer naturlig är om Flashbacks förmåga att locka yngre har avtagit markant de senaste åren? Intresset BORDE vara större för tråden och att ställa frågor i tråden, som jag ser det.
Vad tror ni? Är intresset avtagande bland yngre? Är det här "fenomenet" något ni lagt märke till i andra forumdelar? Vad innebär det framgent?