2023-03-31, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337
Jo att hans del inte var stor är det kanske inget snack om.

När jag syftade på kaniner så va det väl mer storleken på beloppet som tvättades. Troligen har ju Alex stått målis eller förmedlat en målis för själva tvätten. Säg att det va 1 mille som skulle tvättas så kanske Alex fick behålla 50-75k efter att han fördelat ut cashen som tvättades åt någon.
Jag förstår vad du menar. Är också inne på samma spår. Men tror inte det rör sig om ngr jätte summor helt enkelt. Är hundra på att det är ett riktigt pundigt jobb! Han har aldrig nånsin fått vara med o göra de ”större” jobben med de stora grabbarna. Väldigt otippat om han skulle få ansvaret när han är som mest totalt nerpundad och opålitlig!
Men jag kan ha fel såklart
Citera
2023-03-31, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Jag vet vad du menar. Är också helt klart inne på biten att han tvättat och stått målvakt. Men några jätte summor tror jag inte det är. Alex har inte kunskapen och resurserna. Han ”känner” inte rätt folk. Tror det är ett riktigt pundigt jobb helt enkelt. Kolla hans tidigare domar liksom. Stulit trisslotter. Misshandlat kvinnor. Råkat döda ngn.
Det är ingen proffesionell herre vi snackar om här!

Jag ska måla upp ett troligt scenario

Prefab killen vill hjälpa Alex ur rushen. Dom träffas och Alex helt laddad ser att han kan sko sig en slant på Prefabs konk och börjar desperat leta efter folk med företagskonton mm och övertalar Prefab att det är skitlätt att det bara är att göra si och så så är dom klara sen. Men som du är inne på så är Alex sämst på att vara kriminell och inte besitter rätt resurserna för att komma undan med en sån stöt. Alex lägger ut hela eller ja iaf halva sin plan på sociala medier och är samtidigt intvålad i något ringa knarkbrott vilket gör att ordningsmakten har ett extra öga på honom. I samverkan med Skatteverket och KFM så kammar dom allt dom kan på Alex och sätter dit han för det han nu är häktad för.
Citera
2023-03-31, 00:21
Medlem
Citat:
Jag ska måla upp ett troligt scenario

Prefab killen vill hjälpa Alex ur rushen. Dom träffas och Alex helt laddad ser att han kan sko sig en slant på Prefabs konk och börjar desperat leta efter folk med företagskonton mm och övertalar Prefab att det är skitlätt att det bara är att göra si och så så är dom klara sen. Men som du är inne på så är Alex sämst på att vara kriminell och inte besitter rätt resurserna för att komma undan med en sån stöt. Alex lägger ut hela eller ja iaf halva sin plan på sociala medier och är samtidigt intvålad i något ringa knarkbrott vilket gör att ordningsmakten har ett extra öga på honom. I samverkan med Skatteverket och KFM så kammar dom allt dom kan på Alex och sätter dit han för det han nu är häktad för.
Hahaha ja jag vet hur det går till det är lungt! Är bara osäker på att det rör sig om ngr jätte summor. Men vi får se!
Jag hoppas ju det egentligen, så han får en riktigt kännbar volta!
Citera
2023-03-31, 00:26
Medlem
HeroicDozes avatar
Citat:
Kolla längre bak i tråden typ 2-3 sidor. Ett löst rykte som en annan Flashbackare slängde ur sig. Men om det är sant så skulle jag inte heller bli förvånad.

Det ser inte ljust ut för Ceesay. Han kommer inte kunna göra gangsterrap eller berätta krigshistorier på youtube som golare. Har följt Ceesay sen han satt hög på kokain hos Malou för nästan 10 år sen, vem hade kunnat tro att ekonomisk brottslighet skulle vara spiken i kistan.
Senast redigerad av HeroicDoze 2023-03-31 kl. 00:30.
Citera
2023-03-31, 00:30
Medlem
HeroicDozes avatar
Citat:
Jag förstår vad du menar. Är också inne på samma spår. Men tror inte det rör sig om ngr jätte summor helt enkelt. Är hundra på att det är ett riktigt pundigt jobb! Han har aldrig nånsin fått vara med o göra de ”större” jobben med de stora grabbarna. Väldigt otippat om han skulle få ansvaret när han är som mest totalt nerpundad och opålitlig!
Men jag kan ha fel såklart

Bra svar, instämmer. Vill bara sticka in att ju snabbare folk börjar se Alex som en pundare istället för en gangster, desto snabbare förstår man honom och situationerna han hamnar i. Han är helt enkelt en pundare, som under inflytandet av kokain och anabola kan sätta upp en hårdare fasad.

I den undre välden har han alltid och kommer alltid vara en pundare, varken mer eller mindre.
Senast redigerad av HeroicDoze 2023-03-31 kl. 00:38.
Citera
2023-03-31, 00:31
Medlem
Citat:
Risken just nu är nog större att han får en penna i halsen på kåken, än att han tar en överdos

Du fantiserar för mycket hemma på pojkrummet. Inte varit ett mord mellan intagna inne på svenska kåkar på över 25 år knappast så att AC är den som bryter den trenden.
Citera
2023-03-31, 00:33
Medlem
Citat:
Hahaha ja jag vet hur det går till det är lungt! Är bara osäker på att det rör sig om ngr jätte summor. Men vi får se!
Jag hoppas ju det egentligen, så han får en riktigt kännbar volta!

Enligt Ekobrottsmyndigheten räknas grov penningtvätt mellan 370 000 ända upp till 30 millar.

Men i lagrummet så står det att det även kan klassas som grovt om det rört sig om att det skett på ett systematiskt sätt.

Jag har dock svårt att se hur man inte tvättar pengar på ett systematiskt sätt om man väl tvättar pengar. Det är ju inte så att man bara RÅKAR tvätta 30 millar huxflux.

Och vad jag tror så har Alex inte vart någon form av ledande gestalt genom det här utan han har råkat känna nån lite löst som nån gång har sagt att han kan tvätta pengar på si eller så sätt och när Alex såg chansen att sko sig en hacka i och med konken så tog han den i desperation efter snabba cash.

Tillfället gjorde tjuven kan man säga, tror jag.

Tror isf att det rört sig om summor mellan 370 000-500 000 max
Citera
2023-03-31, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linje40
Du fantiserar för mycket hemma på pojkrummet. Inte varit ett mord mellan intagna inne på svenska kåkar på över 25 år knappast så att AC är den som bryter den trenden.

Menade nog mer bildligt än bokstavligen. Att hans största problem är nog inte knarkandet längre utan att han kommer få en tuff volta om det kommer ut att han är en golare.
Citera
2023-03-31, 00:42
Medlem
HeroicDozes avatar
Avtändningen efter den här rushen kan inte vara nådig. Ska bli spännande att se vad Alva hittar på. Både Alex och Abbe Blattelito sitter inne igen, precis som de gjorde när hon skrev till de för några år sen.
Citera
2023-03-31, 00:53
Medlem
Citat:
Enligt Ekobrottsmyndigheten räknas grov penningtvätt mellan 370 000 ända upp till 30 millar.

Men i lagrummet så står det att det även kan klassas som grovt om det rört sig om att det skett på ett systematiskt sätt.

Jag har dock svårt att se hur man inte tvättar pengar på ett systematiskt sätt om man väl tvättar pengar. Det är ju inte så att man bara RÅKAR tvätta 30 millar huxflux.

Och vad jag tror så har Alex inte vart någon form av ledande gestalt genom det här utan han har råkat känna nån lite löst som nån gång har sagt att han kan tvätta pengar på si eller så sätt och när Alex såg chansen att sko sig en hacka i och med konken så tog han den i desperation efter snabba cash.

Tillfället gjorde tjuven kan man säga, tror jag.

Tror isf att det rört sig om summor mellan 370 000-500 000 max
Japp dem summorna låter rimligt tycker jag! Gissar på att han fått en 1/10 av beloppet endast.
Citera
2023-03-31, 01:05
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroicDoze
Avtändningen efter den här rushen kan inte vara nådig. Ska bli spännande att se vad Alva hittar på. Både Alex och Abbe Blattelito sitter inne igen, precis som de gjorde när hon skrev till de för några år sen.
Gissar att hon flyttar tillbaka in i flickrummet och börjar breva nästa loser som snart släpps.

Hon kommer knappast vänta på Alex i flera år hon är inte lojal. Hon behöver en ny thug asap.

Vem tror ni hon kommer bli ihop med härnäst?
Citera
2023-03-31, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeroicDoze
Bra svar, instämmer. Vill bara sticka in att ju snabbare folk börjar se Alex som en pundare istället för en gangster, desto snabbare förstår man honom och situationerna han hamnar i. Han är helt enkelt en pundare, som under inflytandet av kokain och anabola kan sätta upp en hårdare fasad.

I den undre välden har han alltid och kommer alltid vara en pundare, varken mer eller mindre.
Exakt! Han är ingen Gangster och har aldrig varit! Är det utseendet som gör att folk tror det? Eller hans jävla snack om att veva hela tiden? I den undre världen vet man inte vem han är knappt, och vet man, så är det pundig blåsare man känner till honom som! Jag förstår inte liksom, tar man sig en ordentligare titt ser man en vanlig pundar som du ser i parken, med en högsta dröm o få vara gangster. Men alla försök han gjort har gått åt helvete, för han älskar sina droger för mkt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in