2023-03-30, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskamotera
Vilka är ”våra barn”? Andras barn struntar jag högaktningsfullt i. Likadant med invandrare och dumpenanhängare. Not my problem.
Du är en äkta hater.
Det är fint att du visar att det finns sånna som du, men herre hjärtanes ta hand om dig.
Ditt hat kommer att förgöra dig, dina relationer och ditt liv.
Är det dumpen som drivit fram det här hatet?
Jag tror det, du syns dygnet runt med ditt hat i den här tråden, så fantastiskt sorgligt.

Är det dumpen som gjort dig så ledsen så vill vi höra mer, så ge oss detaljerna så kan vi stötta och hjälpa dig?
Citera
2023-03-30, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Svenskar med brytning, som Einar då?

Hehe nej tror bara de försöker göra till rösten så det inte ska höras i videon vilka de är, det är ett gäng helt vanliga svenska killar/män som bara kände för att göra samhället en tjänst. Mycket möjligt dock att det var lite blandat med folk, eftersom de verkade vara rätt många som var förbi där
Citera
2023-03-30, 21:31
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funfor2023
Varför är du otrevlig när du har fel?

Utmätning ska dock endast ske om en försäljning av egendomen kommer att generera vinst (4 kap 3 § UB). Då det kan det vara svårt för Kronofogden att bedöma värdet på aktier i fåmansbolag gör det att sådana aktier sällan är föremål för utmätning.

Sådana avgöranden beror på om det finns pengar i bolaget. Finns det inga pengar på banken är verksamheten inte värd något utan ägaren. Du får inte ut något vid en likvidation eller försäljning.

Det kostar ju en slant att likvidera ett bolag. Särskilt om du ska göra det mot förra ägarens vilja som besitter kunskapen om verksamheten. Men är det ett bolag med stor kassa, eller som i det här fallet, en kassa men ingen egentlig verksamhet. Då är det ju enklare.

Problemet som jag ser här är att jag inte tror att den där kassan som ska finnas.. Jag tror att de pengarna är borta. Jag tror att Patrik "lånat" de pengarna för länge sedan (olagligt). Sen tror jag att den Swish som ramlar in förbrukas löpande.
Citera
2023-03-30, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tantpryzeluskus
Du är en äkta hater.
Det är fint att du visar att det finns sånna som du, men herre hjärtanes ta hand om dig.
Ditt hat kommer att förgöra dig, dina relationer och ditt liv.
Är det dumpen som drivit fram det här hatet?
Jag tror det, du syns dygnet runt med ditt hat i den här tråden, så fantastiskt sorgligt.

Är det dumpen som gjort dig så ledsen så vill vi höra mer, så ge oss detaljerna så kan vi stötta och hjälpa dig?
Så jag skall ödsla bort min tid på medömkan? Pedofiler, negrer, musslor och zigenare får klara sig bäst dom vill.
Citera
2023-03-30, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Nu missförstod jag dig.

I förhållandet Patrik privat och Sjöberg 242 AB ja.
Säljer KF de aktierna så säljer man ju också aktierna i Dumpen Media Group.
Nej, man sätter bolaget på obestånd, likviderar det och beslagtar deras likvida tillgångar. Existerar inte något annat av värde.
Kronofogden försökte faktiskt kränga deras domännamn.
Senast redigerad av Eskamotera 2023-03-30 kl. 21:45.
Citera
2023-03-30, 21:56
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Sådana avgöranden beror på om det finns pengar i bolaget. Finns det inga pengar på banken är verksamheten inte värd något utan ägaren. Du får inte ut något vid en likvidation eller försäljning.

Det kostar ju en slant att likvidera ett bolag. Särskilt om du ska göra det mot förra ägarens vilja som besitter kunskapen om verksamheten. Men är det ett bolag med stor kassa, eller som i det här fallet, en kassa men ingen egentlig verksamhet. Då är det ju enklare.

Problemet som jag ser här är att jag inte tror att den där kassan som ska finnas.. Jag tror att de pengarna är borta. Jag tror att Patrik "lånat" de pengarna för länge sedan (olagligt). Sen tror jag att den Swish som ramlar in förbrukas löpande.
Man kan inte likvidera ett bolag för att aktieägarna har privata skulder.
Man kan sälja aktierna vilket innebär att tillgångarna i bolaget tillfaller dom nya aktieägarna.
För att få sälja aktierna måste dom i sig själva betinga ett värde.
Citera
2023-03-30, 21:58
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Nej, man sätter bolaget på obestånd, likviderar det och beslagtar deras likvida tillgångar. Existerar inte något annat av värde.
Kronofogden försökte faktiskt kränga deras domännamn.
Nej inte ett aktiebolag.
Ja dom försökte kränga domännamnet eftersom Sara stod på det och Sara hade skulder.
Dom försökte inte ge sig på något aktiebolag.
Citera
2023-03-30, 22:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Relentlessly
Jag är nyfiken, hur går Dumpens konsultverksamhet? Skulle göra föreläsningar yada yada. Har dom fått någon som har nappat? Jag betvivlar det.

Mycket snack och lite verkstad
Nu du, nu börjar föreläsningar med Dumpen snart!

Torsdagen 20 april på Teaterbiografen i Svenljunga. Pris 180kr.

Mer info här:
https://m.facebook.com/photo.php/?fbid=10230233673455121
Citera
2023-03-30, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Gäller det även Dalaröpappan som låste in sina 3 barn i en stuga och tände eld på stugan och åkte därifrån?
Grannen hörde hur barnen skrek därinne.

Självklart. Sedan lämnar den individen mer att önska av en samhällsmedborgare och att vägen till förlåtelse må vara lång och krokig, men det mänskliga värdet är självklart fortfarande intakt.
Citera
2023-03-30, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inget.internet
Nu du, nu börjar föreläsningar med Dumpen snart!

Torsdagen 20 april på Teaterbiografen i Svenljunga. Pris 180kr.

Mer info här:
https://m.facebook.com/photo.php/?fbid=10230233673455121
Du måste skoja. Tar dom betalt för spektaklet. Hur många åskådare får plats. Länka gärna var man köpa biljetter. Är VIP loger tillgängliga?
Citera
2023-03-30, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tantpryzeluskus
La du något bud?

Ser ni inte vad pinsamma ni är ni haters som härjar här dygnet runt.
Ni har under lång tid raddat upp massor av saker som ni ska åtgärda för att dumpen ska försvinna.
Ingenting händer....

Hatet är så påtagligt, akta så at tinte erat hat förstör för er, det finns risker att ni fungerar sämre och att ni drar på er kroniska besvär.

Vi är många som är glada för att ni visar upp er för psykologstudenterna som bevakar det ni skriver, och lika glada är vi för socionomstudenternas möjligheter att se rätt in i hjärta och hjärna på gäddor.

Ni får fängelse, på vanlig anstalt ska ni se.
Det lär ju bli överfullt på gäddfängelset så ni hamnar med de vanliga grabbarna.

För de som begår straffbara gärningar är fängelse den enda tänkbara konsekvensen. Däremot är det mycket viktigt att alla vi laglydiga medborgare verkar för att upprätthålla grundläggande mänskliga rättigheter. Därför ska självklart gäddor som begått övergrepp sitta med likasinnade där de kan ha ett värdigt socialt umgänge och inte tillsammans med intagna som på något sätt hotar deras fysiska eller psykiska välmående. Vi vill ju att de kommer ut från fängelset som en starkare och mer välmående individ som kan välja den rätta laglydiga vägen framgent.
Citera
2023-03-30, 22:53
Avslutad
Citat:
Du måste skoja. Tar dom betalt för spektaklet. Hur många åskådare får plats. Länka gärna var man köpa biljetter. Är VIP loger tillgängliga?
Haha, nej det är på riktigt, dom börjar bli riktiga stjärnor nu.
Biljetter verkar kunna köpas via swishnummer till två olika personer man kan välja mellan (inte Patrik eller Sara) som står med namn och nummer i annonsen jag länkade till. VIP finns säkert för gäddor och fiskare, med plexiglasskydd mellan dom.

Edit: Ska alltså förtydliga att biljettpengarna går till ett föreläsningsföretag, som sen i sin tur ger pröjs till Dumpen.
Senast redigerad av Inget.internet 2023-03-30 kl. 22:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in