2023-03-29, 07:27
Medlem
NyaHenriksss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Decubitus
Öysten kom faktiskt två i ansökan till någon tjänst som utredare eller liknande för olyckor etc, det är något han nämnt flera gånger för att ge mer tyngd åt hans kunskaper.

Tvåan är ju den första förloraren!
Inget konstigt att han nämnder det, dom pratar ju mest dynga! Bara en massa svammel för att få tiden att gå.
Citera
2023-03-29, 08:26
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Öysten kom faktiskt två i ansökan till någon tjänst som utredare eller liknande för olyckor etc, det är något han nämnt flera gånger för att ge mer tyngd åt hans kunskaper.

Jo han mumlar om det, vet inte riktigt om det jobbet skulle anses meriterande för en expert inom säkerhetspolitik.
Citera
2023-03-29, 23:47
Medlem
Ovralls avatar
Det var ett tag sedan, men ikväll fick vi en sen fyllevideo av Håkan med kvällsvammel. Ryssland har tydligen redan vunnit kriget och väntar in västs stöd för att tillintetgöra allt i ett episkt avgörande slag. Allt baserat på Håkans många kontakter inom "internationella underrättelsetjänster" som han kultiverat sedan han själv var militär.

Citera
2023-03-30, 08:36
Medlem
Nu säger Håkan att han fick sluta som militär för att han blev för dyr... Den har jag aldrig hört förr.
Citera
2023-03-30, 08:46
Medlem
NyaHenriksss avatar
Citat:
Nu säger Håkan att han fick sluta som militär för att han blev för dyr... Den har jag aldrig hört förr.

Är det kanske därför han är arbetslös?
Han kräver för hög lön eftersom han anser att han är no1 alla kategorier och ska ha betalt därefter?
Citera
2023-03-30, 10:13
Medlem
Citat:

Dessutom "avpolletterad" direkt av dåvarande försvarsministern, hans fantasi är ju totalt gränslös
Citera
2023-03-30, 16:09
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krabban2
Dessutom "avpolletterad" direkt av dåvarande försvarsministern, hans fantasi är ju totalt gränslös

Den här gången fick han åtminstone till rätt försvarsminister med rätt årtal. Tidigare har vi ju hört att att Mona Sahlin var försvarsminister

Edit: jag har bekanta som avskrivits som anställda eller reservare med brevutskick undertecknat ÖB eller motsvarande. Det är möjligt att Håkan fått ett sådant brev när han skrivits ut ur rullorna under 90-talets nedrustning. Det betyder ju naturligtvis inte försvarsministern personligen avpolletterat honom utan är mer en gest från försvarsmakten som tack för trogen tjänstgöring, även om han gärna vill tro det

Dessa brev kan åtföljas av en medalj men eftersom Håkan inte dinglar med någon sådan antar jag att han blev utan, vilket indikerar att han inte varit något annat än krigsplacerad sedan värnplikten på 70-talet.
Senast redigerad av Ovrall 2023-03-30 kl. 17:08.
Citera
2023-03-30, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovrall
Den här gången fick han åtminstone till rätt försvarsminister med rätt årtal. Tidigare har vi ju hört att att Mona Sahlin var försvarsminister

Edit: jag har bekanta som avskrivits som anställda eller reservare med brevutskick undertecknat ÖB eller motsvarande. Det är möjligt att Håkan fått ett sådant brev när han skrivits ut ur rullorna under 90-talets nedrustning. Det betyder ju naturligtvis inte försvarsministern personligen avpolletterat honom utan är mer en gest från försvarsmakten som tack för trogen tjänstgöring, även om han gärna vill tro det

Dessa brev kan åtföljas av en medalj men eftersom Håkan inte dinglar med någon sådan antar jag att han blev utan, vilket indikerar att han inte varit något annat än krigsplacerad sedan värnplikten på 70-talet.

Otroligt rolig Rövar historia.
Han var rejält packad idag skäggiga damen.

Att han inte har kvar brevet?
Om det upphäver hans tystnadsplikt.
Är det dels ett rejält Minister styre och unikt.
Sen är HBs påstådda hemliga uppdrag på tex Estonia intr hemliga då.
Han kallar sig även visselblåsare varföt det var ju inget hemligt
Om det nu skulle hänt?😂

Du har rätt alla får ett brev från ÖB e Försvarsgrens chef i vissa fall.
Regeringen "ministern" får bara tillsätta o avsätta ÖB och Försvars grens chefer o dyl.
Så jag tror inte HB fått något sådant Brev.?
Citera
2023-03-30, 17:43
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ritva2
Otroligt rolig Rövar historia.
Han var rejält packad idag skäggiga damen.

Att han inte har kvar brevet?
Om det upphäver hans tystnadsplikt.
Är det dels ett rejält Minister styre och unikt.
Sen är HBs påstådda hemliga uppdrag på tex Estonia intr hemliga då.
Han kallar sig även visselblåsare varföt det var ju inget hemligt
Om det nu skulle hänt?😂

Du har rätt alla får ett brev från ÖB e Försvarsgrens chef i vissa fall.
Regeringen "ministern" får bara tillsätta o avsätta ÖB och Försvars grens chefer o dyl.
Så jag tror inte HB fått något sådant Brev.?

Skulle väl kunnat ha varit undertecknat av försvarsministern också, det är ju bara en symbolisk handling vilket Håkan inte förstår. Men som vanligt när det gäller Håkan: tills brevet uppvisats får man anta att det är lögn/myt/fantasier.
Citera
2023-03-30, 17:54
Medlem
Ovralls avatar
För övrigt nådde dagens lunchklubb nya bottennivåer för vad två vuxna, myndiga människor med alla hästar i stallet rimligen kan göra med en förväntan om finansiellt stöd från tittarna. Bolibompa har högre nivå än herrarna i Håkans kanal just nu.
Citera
2023-03-30, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovrall

Han har fått medalj, men han fick den personligt av kungen, för att han var bäst genom tiderna på något test och kunde identifiera andra länders vapensystem eller något.
Citera
2023-03-30, 21:25
Medlem
NyaHenriksss avatar
Citat:
Han har fått medalj, men han fick den personligt av kungen, för att han var bäst genom tiderna på något test och kunde identifiera andra länders vapensystem eller något.

Det har HB inte berättat så det kan inte vara sant 😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in