2023-03-30, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Nä, ingen spekulation. Det är så. Patrik äger 100%. Det är ett bolag han haft länge.

Nu har jag inte kollat upp Patriks personliga skuld hos kronofogden annat än att jag såg att han hade ett skuldsaldo. Men jag vet att han hade en konflikt med en bank förut. Jag begärde själv ut dokumenten om det.

Det var en kredit han tog i samband med Corona. När han inte betalade så sa banken upp lånet. Patrik bestred det och tog det till domstol. Överenskommelsen där var att han skulle avbetala lånet med en viss summa varje månad. Skötte han inte betalningarna så skulle hela lånet förfalla till betalning.

*trumvirvel* Vad tror du har hänt?
Du har inte kollat upp så visst är det spekulationer. Du har tunt nada att komma med.
Citera
2023-03-30, 20:46
Medlem
Citat:
Jag tror inte att du får mord i sinnet. Du är för mesig för sådant. Du skriver en arg lapp.

Du samlar ju 200st personers gärningar i en gädda och antyder att alla är lika dana...

Skadan av att titta på bilder och filmer är väldigt begränsad. Tror många av dem tycker om att visa sig själva också. De saknar väl föräldrar som uppfostrat dem.
En dåres försvarstal.
Du tror en massa saker och det är tur att den stora massan vet bättre.
Det kommer bli bättre ordning när tidöavtalet är satt på plats. Sen kommer det ske justeringar för att skruva åt det ytterligare.
Tack till Dumpen som bidrar till detta.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2023-03-30 kl. 20:50.
Citera
2023-03-30, 20:47
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Trumvirvel
Om det är en personlig skuld så har en inte med aktiebolaget att göra och kan inte utmätas i aktiebolagets tillgångar.

Hade du otur med tanken eller är du så dum generellt?

Om Patrik har en personlig skuld och kronofogden utmäter hans tillgångar...

Han äger ju aktiebolagen. Det kan ju vara en tillgång om det finns tillgångar i bolaget. Ett av hans bolag är på obestånd. Men Dumpen-bolaget är det inte. Men jag har ingen aning om hur mycket som finns.
Citera
2023-03-30, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Den lilla flickan som groomades och kastade sig framför ett tåg, där har du ett pådrivet självmord orakat av en gädda.
Barnen går först när det gäller skydd.
Gäddorna är vuxna och ska inte på bekostnad av ett barn komma i första rummet.
Helt enig. Men ingen ska kastas till vargarna för ett fiktivt barn.
Citera
2023-03-30, 20:51
Medlem
Citat:
Självmorden är bra ja.
Det är gäddans eget val och det sätter effektivt stopp för gäddans framfart samtidigt som gäddan inte kan fortsätta dra familj och anhöriga i smutsen.
Vad säger din polischef om att en kollega förespråkar självmord i nätforum?
Citera
2023-03-30, 20:51
Medlem
silopsilops avatar
Citat:

Han äger ju aktiebolagen. Det kan ju vara en tillgång om det finns tillgångar i bolaget. Ett av hans bolag är på obestånd. Men Dumpen-bolaget är det inte. Men jag har ingen aning om hur mycket som finns.
Nej dom kan inte mäta ut tillgångarna i bolaget.
Dom kan ta aktierna och sälja dom på auktion men dom kan inte ta tillgångarna i bolaget.
Tillhör du dom där som tror att om du äger aktier i Eriksson så kommer Eriksson betala dina skulder?
Bolaget i sig är en egen juridisk person och ekonomin har ingen korsväxling med aktieägarnas privata ekonomi.
Så nej dom kan inte utmäta och konka bolaget för att betala privata skulder.
Citera
2023-03-30, 20:52
Medlem
Citat:

Aktiebolag är en egen juridisk person och kronofogden kan inte mäta ut aktiekapitalet i ditt bolag för din personliga skuld.
Citera
2023-03-30, 20:52
Medlem
Citat:
Du med betydande tillgångar och stor framgång vet alltså inte ens hur det fungerar med aktiebolag?
Kul att veta.
Berätta gärna hur du anser att det funkar med aktiebolag?
Citera
2023-03-30, 20:53
Medlem
Citat:

Du spekulerar ju bara, kom med något som har substans. Det här är sååå tröttsamt.
Citera
2023-03-30, 20:54
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Jag är inte polischef och är alltså inte kollega med en polischef.
Jag förespråkar inte självmord.
Jag säger att det är bra när det gäddans eget beslut och att det har flera positiva effekter på olika sätt.
Citera
2023-03-30, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Vad ni menar du med att silopsilop skulle ha en polis som chef?
Citera
2023-03-30, 20:56
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funfor2023
Aktiebolag är en egen juridisk person och kronofogden kan inte mäta ut aktiekapitalet i ditt bolag för din personliga skuld.

Oj... Trögfattarföreningen tycks ha årsmöte...

Du menar på fullaste allvar att du tror att kronofogden inte får utmäta dina aktier i ett bolag?

Det är ju vad han äger... Han äger aktier. De kan kronofogden utmäta om de tror att det finns ett värde i det. Sen är det ju bara att likvidera bolaget eller sälja aktierna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in