2023-03-30, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Det är precis vad varenda en som månar om våra barn tycker.
Vilka är ”våra barn”? Andras barn struntar jag högaktningsfullt i. Likadant med invandrare och dumpenanhängare. Not my problem.
Citera
2023-03-30, 20:12
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskamotera
Kom att tänka på en sak. Nu när Dumpen är AB. Kommer inte S&Ps socialbidrag/sjukersättning dras in.
Inte insatt i vad dom lever på för bidrag. Men ha ett aktivt AB är tabu. AB:et måste avvecklas.
Dina fantasier om att dom går på bidrag börjar bli larviga nu.
Nej ett AB behöver inte avvecklas för att en person ska få ta emot bidrag.
Det är dessutom en jävligt konstigt sak att säga när du inte ens vet vad du diskuterar för bidrag.
Citera
2023-03-30, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Då läste jag fel att du förespråkar att de döms och hanteras på plats, att självmorden bara är bra osv?

Ge de en medalj du :-)
Den lilla flickan som groomades och kastade sig framför ett tåg, där har du ett pådrivet självmord orakat av en gädda.
Barnen går först när det gäller skydd.
Gäddorna är vuxna och ska inte på bekostnad av ett barn komma i första rummet.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2023-03-30 kl. 20:20.
Citera
2023-03-30, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Dina fantasier om att dom går på bidrag börjar bli larviga nu.
Nej ett AB behöver inte avvecklas för att en person ska få ta emot bidrag.
Det är dessutom en jävligt konstigt sak att säga när du inte ens vet vad du diskuterar för bidrag.
P äger tydligen 100%. Han har betydande skulder hos Swedbank. Snart blir det utmätning.
Citera
2023-03-30, 20:19
Medlem
Citat:
P äger tydligen 100%. Han har betydande skulder hos Swedbank. Snart blir det utmätning.
”tydligen” nu är det spekulationer på gång igen…
Citera
2023-03-30, 20:31
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
”tydligen” nu är det spekulationer på gång igen…

Nä, ingen spekulation. Det är så. Patrik äger 100%. Det är ett bolag han haft länge.

Nu har jag inte kollat upp Patriks personliga skuld hos kronofogden annat än att jag såg att han hade ett skuldsaldo. Men jag vet att han hade en konflikt med en bank förut. Jag begärde själv ut dokumenten om det.

Det var en kredit han tog i samband med Corona. När han inte betalade så sa banken upp lånet. Patrik bestred det och tog det till domstol. Överenskommelsen där var att han skulle avbetala lånet med en viss summa varje månad. Skötte han inte betalningarna så skulle hela lånet förfalla till betalning.

*trumvirvel* Vad tror du har hänt?
Citera
2023-03-30, 20:33
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Då läste jag fel att du förespråkar att de döms och hanteras på plats, att självmorden bara är bra osv?

Alltid tråkigt när folk hamnar i en situation när de ser självmord som enda utväg. Men ja! jag gillar inte män o kvinnor som förgriper sig på barn. Ja jag kanske skulle börja certifiera samhällshjältar
Citera
2023-03-30, 20:34
Medlem
HRTs avatar
Citat:
Det är precis vad varenda en som månar om våra barn tycker.

bra ja menar det!
Citera
2023-03-30, 20:39
Medlem
silopsilops avatar
Citat:

Citat:
Mina barn har alltid haft en aupair. Dom aldrig satt sin fot på dagis. Alltid har haft privatundervisning åt dom. Dom är framgångsrika idag. Jag är en misantrop med gott om pengar. Men det är överkurs i den här tråden.
Du med betydande tillgångar och stor framgång vet alltså inte ens hur det fungerar med aktiebolag?
Kul att veta.
Citera
2023-03-30, 20:39
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Det Dumpen gör är att konfrontera personer som söker barn i sexuellt syfte. Personer som kontaktar vad de tror är barnkonton.
Personer som skriver gränsöverskridande snuskigt till vad de tror är barn. Skickar k*k-bilder och runkvideos, erbjuder barnen droger och alkohol. Lockar med allehanda saker och stämmer träff på plats och tidpunkt samt infinner sig själva på platsen.
Inte så sällan har personen samlat på sig massa bilder och filmer på övergrepp på barn.

Det här är inte okej och jag förstår barnens föräldrar som får mord i sinnet över dessa avarter till vider. De förtjänar inte ett människovärde.

Min sympati får du inte.

Jag tror inte att du får mord i sinnet. Du är för mesig för sådant. Du skriver en arg lapp.

Du samlar ju 200st personers gärningar i en gädda och antyder att alla är lika dana...

Skadan av att titta på bilder och filmer är väldigt begränsad. Tror många av dem tycker om att visa sig själva också. De saknar väl föräldrar som uppfostrat dem.
Citera
2023-03-30, 20:41
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Nä, ingen spekulation. Det är så. Patrik äger 100%. Det är ett bolag han haft länge.

Nu har jag inte kollat upp Patriks personliga skuld hos kronofogden annat än att jag såg att han hade ett skuldsaldo. Men jag vet att han hade en konflikt med en bank förut. Jag begärde själv ut dokumenten om det.

Det var en kredit han tog i samband med Corona. När han inte betalade så sa banken upp lånet. Patrik bestred det och tog det till domstol. Överenskommelsen där var att han skulle avbetala lånet med en viss summa varje månad. Skötte han inte betalningarna så skulle hela lånet förfalla till betalning.

*trumvirvel* Vad tror du har hänt?
Trumvirvel
Om det är en personlig skuld så har den inte med aktiebolaget att göra och kan inte utmätas i aktiebolagets tillgångar.
Citera
2023-03-30, 20:42
Medlem
silopsilops avatar
Citat:

Självmorden är bra ja.
Det är gäddans eget val och det sätter effektivt stopp för gäddans framfart samtidigt som gäddan inte kan fortsätta dra familj och anhöriga i smutsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in