Det är märkligt hur många oförstående nötter det finns på flashback.
Man borde ha lärt sig vid detta laget, men det är ändå lika fascinerande varje gång.
I så gott som alla moderna väckarklockor, och inte minst mobiltelefoner, så finns en snooze-funktion på alarmet. Larmet går, man blir väckt, stänger av larmet, somnar om, sover 5 minuter, larmet går igen, man blir väckt igen, stänger av larmet igen, somnar om igen, sover ytterligare 5 minuter, varpå larmet går igen, man blir väckt igen, stänger av larmet igen, somnar om igen, sover ytterligare 5 minuter, varpå larmet går igen, man blir väckt igen, stänger av larmet igen, somnar om igen, sover ytterligare 5 minuter, och så där håller det på. Jag har sett de som håller på så i över en timme. Väckt och somnar om fler än 10 gånger.
Det är verkligen ingenting konstigt med att någon på fyllan mitt i natten blir väckt och somnar om upprepade gånger, ej heller att det önskas något att äta. Det är som sagt var inte utan anledning som snabbmatsställena är öppna längre än nattklubbarna på helgerna. Så gott som alla som varit på nattklubb och druckit sig fulla har också käkat snabbmat efter nattklubben.
Det är inte vi som insett att det finns rimligt tvivel runt Rullmans anklagelser mot MH som är duperade eller trollbundna. Det är de som varken inser eller förstår varför det finns rimliga tvivel kring hur inblandad MH faktiskt var den där natten som är rent ut sagt korkade.
Det sagt skulle det dock inte förvåna mig det minsta om det visar sig att även en tillräckligt stor andel av rätten också visar sig vara rent ut sagt korkade. Det händer tyvärr allt för ofta i tingsrätterna. Sådant rättar dock oftast, men inte alltid, till sig i hovrätten.