2023-03-30, 19:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Där har vi delad uppfattning. Jag tror inte att M var delaktig I själva mördandet, dock ser jag henne för övrigt i hösta grad involverad.

Ja, nu vet vi ju inte om det var planerat mord från Nöjet direkt efter bråket, men redan där var ju Maja med för att kolla efter Tove flera gånger. Hon har vetat om Johannas mordiska och hatiska tankar och kan inte vara främmande för att något hemskt skulle kunna hända.

Hon vet om mordbränningarna ju...

Så på sätt och vis har hon delaktig i det som hände, för det kan inte varit helt främmande att JJ velat skada Tove. Och knakse därför Maja inte erkänner om hon vet mer, t ex kan hon ha hört/sett men vill inte erkänna detta, pga av att hon känner stor skuld.

När mordet väl är ett faktum, har hon inte larmat, inte gjort något för att avslöja brottet. Hon har medverkat till att hjälpa JJ med bortforslingen, och sedan suttit tyst väldigt länge, medan anhöriga har haft ångest och fruktansvärt med letande efter sin Tove.

Så även om hon varit manipulerad och helt förstörd, har hon inte motverkat till att Tove följde med hem, inte avslöjat något hemma, eller i förhör berättat minsta lilla förrän man hittat Tove.

Så visst, hon har verkligen varit involverad och delaktig i flera stycken, även om det inte varit aktivt, utan passivt.

Men även Stefans begdragna hustru ljög ju både för sin egen vän, i förhör och i rätten, trots att hon måste ha fattat att Stefan var skydlig till mord. Vet inte hur man kan bli så manipulerad eller hur hon kunde göra det.
Citera
2023-03-30, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Rätta mig om jag har fel, men har de inte fått göra detta redan? Kanske inte besök men i FUP pratar de ju om hur det känns att föräldrarna kom förbi (tror i MHs förhör). Radio och TV/nyheter har jag för mig de har fått titta på hela tiden.

Kom på nu jag kan kika på sammanfattningarna för att hitta restriktionerna, så ska göra det

Nä, tror att dom bara fick läsa tidningen, jag var ju dum nog att slänga FUPen när jag läst klart den, och jag orkar inte att ladda ner igen. Men för mig som sagt att dom bara fick läsa tidningen. Och de kan man ju tycka är jävligt konstigt, dom får väl lika mkt info i en tidning som dom får via TVn.
Citera
Medlem
1945s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Det fanns blödningar i hjärnan, mellan hjärnhinnorna. TT åt sertalin vilket gör berusningsgraden högre och många mer illamående. Alkoholhalten stiger ja, men hon lär ha varit ganska ordetligt berusad, hon hade dock kanske byggt upp tolerans?

JJ både red och körde sin häst, de var inte travhästar per se. Hon är 180 cm, vikten minst 70.

Ang alkohol och Sertralin så är detta ren hittepå. Du blir inte fullare av att inta SSRI med alkohol.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thehonestswede
Ni som har följt rättegången och kommenterar slutpläderingarna - var tycker ni att man bäst kan ta del av dem?

Tycker deras har varit bäst
https://sverigesradio.se/artikel/folj-den-tredje-dagen-av-rattegangen-i-tove-fallet-har
Citera
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Ja, fast MH kan faktiskt ha sovit, det var sent på natten...

Hävdar att anledningen till att JJ ljuger om tidpunkten för mordet är för att MH inte ska ha hunnit somna....

Hon har alltså sovit, gått några tiotals meter, somnat, vaknat och gått ytterligare tiotals meter, somnat igen, vaknat i perfekt tid för att svara JJs sms med TUMMEN UPP inom runt 20 sekunder, inte sett TT vid vardagsrum, somnat, vaknat med inrullad TT som nu befinner sig i samma vardagsrum?

Ingen normalbegåvad tror på denna historia. Ingen.

Otroligt hur MH trollbundit vissa.
Senast redigerad av argusmaximus 2023-03-30 kl. 20:00.
Citera
2023-03-30, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1945
Ang alkohol och Sertralin så är detta ren hittepå. Du blir inte fullare av att inta SSRI med alkohol.

Sant.
Citera
2023-03-30, 19:59
Medlem
1945s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Man får ge lite cred till clea som hittat på nya och roliga ord och meningar.

Sherlock Holmes syndrom
Savannen frysning
Brott lösande AI dator

Vad är det mer för kul hon skapat?

Cred? Advokaten känns ju minst lika retarderad som målsäganden.
Citera
2023-03-30, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Asså jag vet inte vad ni har för kriterier på vacker... hon skulle fungera utmärkt som fågelskrämma men vacker det är hon icke.

Äntligen. Trodde jag fått helt fel på ögonen.
Citera
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madrassen
Eftersom de fick sitta kvar i häktet. Innebär detta att de kommer bli dömda?

Det är en indikation på att de inte kommer att bli frikända, utan dömas till fängelsestraff.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag har inte läst förhören i detalj, var menar MGM att mobilen (och nycklar) skulle vara kastad?
Mobilen gick JJ ut och kastade mot en sjö. Efter hon tog ut den ur en plast påse. MH kastade nycklarna under färden och då sa MH att jj ville att hon skulle liksom ha plastpåse runt handen när tog fram nycklarna ur JJ:s jack ficka. Det här är som jag uppfattar i mitt minne av det jag läst ur förhören.
Citera
2023-03-30, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
Hon har alltså sovit, gått några tiotals meter, somnat, vaknat och gått ytterligare tiotals meter, vaknat i perfekt tid för att svara JJs sms med TUMMEN UPP inom runt 20 sekunder, inte sett TT vid vardagsrum, somnat, vaknat med inrullad TT som nu befinner sig i samma vardagsrum?

Ingen normalbegåvad tror på denna historia. Ingen.

Otroligt hur MH trollbundit vissa.

Båda är delaktiga men polisen väljer att rädda M i detta läge. De hade så mkt på J så de försöker rädda M. Rätt tydligt ?
Citera
2023-03-30, 20:02
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoomah89
Båda är delaktiga men polisen väljer att rädda M i detta läge. De hade så mkt på J så de försöker rädda M. Rätt tydligt ?

Åklagaren yrkar på livstid alt 18 år för MH.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in