2023-03-30, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Detta är ytterst oklart huruvida MH har varit delaktig eller inte.

Lutar åt att hon är oskyldig när det gäller medhjälp till mord.
Håller med! Det är väldigt oklart. Tror definitivt inte hon har sovit. Tveksamt om hon deltagit i själva mordet. Lutar mer åt att T, blev medvetslös/kraftigt försvagad av smällen/fallet. Och att det blev ingen match för JJ att avsluta Tove. Möjligt MH lalla runt i bakgrunden. Möjligt hon också va med att få Tove ner på marken, vem vet. Ingen vet. Inte juryn iheller. Kan omöjligt bli fälld för mord hursomhelst.
Finns ändå en stor risk för att vi kommer få reda på sanningen en dag. När Johanna gjort sig tillrätta och börjar skryta om sina bravader!
Citera
2023-03-30, 18:35
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfrulle
Rättsläkaren sa väl att det inte fanns något som tydde på att Toves armar hållits fast.
Hon hade en svullnad i ena handen som kunde uppkommit pga att någon hållt hennes hand hårt eller att hon slagit något.

Skadorna på armbågarna var enligt rättsläkaren väldigt låg sannolikhet att de uppkommit pga att hennes armar hållits fast.

Däremot är MHs förklaringar uppenbara lögner vilket stärker misstanken att hon har varit med och hjälpt till med mordet.
Även Rullman tog fasta på det, men menade att eftersom M inte gett nöjaktig förklaring till sina förehavanden valde han att gå på Js linje. Och oavsett om hon hållt i Ts armar eller ej hade hon deltagit i allt annat, förnekat inblandning och försinkat utredningen.
Citera
2023-03-30, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Håller med! Det är väldigt oklart. Tror definitivt inte hon har sovit. Tveksamt om hon deltagit i själva mordet. Lutar mer åt att T, blev medvetslös/kraftigt försvagad av smällen/fallet. Och att det blev ingen match för JJ att avsluta Tove. Möjligt MH lalla runt i bakgrunden. Möjligt hon också va med att få Tove ner på marken, vem vet. Ingen vet. Inte juryn iheller. Kan omöjligt bli fälld för mord hursomhelst.
Finns ändå en stor risk för att vi kommer få reda på sanningen en dag. När Johanna gjort sig tillrätta och börjar skryta om sina bravader!

Ja, fast MH kan faktiskt ha sovit, det var sent på natten...

Hävdar att anledningen till att JJ ljuger om tidpunkten för mordet är för att MH inte ska ha hunnit somna....
Senast redigerad av TorsteniSthlm76 2023-03-30 kl. 18:43.
Citera
2023-03-30, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av babygotdmac
Dum fråga möjligtvis...

Men om dem inte längre har restriktioner, kan J & M träffa varandra inne i häktet?

Nej , de kommer icke att få träffa varandra på häktet .
De hamnar på olika avdelningar
Citera
2023-03-30, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Tack!
Så då kan MH och JJ mötas i ”korridoren” på häktet eller? MH få akta sig nu så hon inte huggas ned av JJ där på häktet.
De kommer definitivt inte mötas i korridoren!
Citera
2023-03-30, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sybel
Jag tror inte Rullman tänker på något specifikt, mer än att risken att de skulle hålla sig undan straff är överhängande.

Så är det säkert!
Citera
2023-03-30, 18:43
Medlem
Jag tycker inte alla bevis är utredda, då menar jag lakanet som Tove var invirat i.

Vad de misstänkta säger ugf. Såhär

J säger hon fick hjälp i badrummet och de höll T gemensamt

M säger hon sov och såg inget förrän hos såg T ligga i hallen invirad i ett lakan.

Tittar man på foto från J:s säng där man ser barren i sängen, tittar man noga så ser man att sängen har en madrass men inget lakan, så min fråga är. Är det lakanet som ska va i sängen som T är inlindad i.

För då måste väl M varit vaken och sett att T låg i hallen och sedan har de gemensamt rullat in T i lakanet, eller ryckte J bort lakanet under M när hon sov.

Rätta mig om jag har missuppfattat
Senast redigerad av Gormer 2023-03-30 kl. 18:45.
Citera
2023-03-30, 18:45
Medlem
Finns det någon intervju med Clea Sangborn än där hon får frågor om sin slutplädering?

Jag skulle gärna höra mer om AI-robotar, antiloper och när de som barn i Vaxholm ströp ihjäl varandra på skoj. Det sista kan iof stämma för hon har nog fått syrebrist och hjärnskador av det.

Åklagarsidan borde ha yrkat på den stora sinnesundersökningen för Clea.

Jag tycker det inte hör hemma i en rättssal att bete sig så som hon gjorde. Man kan ju inte dikta ihop vad som helst utan substans och slänga fram.
Citera
2023-03-30, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Jag tycker inte alla bevis är utredda, då menar jag lakanet som Tove var invirat i.

Vad de misstänkta säger ugf. Såhär

J säger hon fick hjälp i badrummet och de höll T gemensamt

M säger hon sov och såg inget förrän hos såg T ligga i hallen invirad i ett lakan.

Tittar man på foto från J:s säng där man ser barren i sängen, tittar man noga så ser man att sängen har en madrass men inget lakan, så min fråga är. Är det lakanet som ska va i sängen som T är inlindad i.

För då måste väl M varit vaken och sett att T låg i hallen och sedan har de gemensamt rullat in T i lakanet, eller ryckte J bort lakanet under M när hon sov.

Rätta mig om jag har missuppfattat

Detta har kommit upp ett antal gånger i tråden. Lakanet kommer ifrån en låda under sängen enligt JJ själv i förhör.

Sängen var obäddad då JJ inte sovit där på ett tag pga renoveringar i lägenheten.
Citera
2023-03-30, 18:48
Medlem
StigHelmutts avatar
Som jag skrev tidigare så är hela rättegånen onödig.

För hovrätten kommer fria mördarna/sänka ändå senare

Senast redigerad av StigHelmutt 2023-03-30 kl. 18:54.
Citera
2023-03-30, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackdaniels77
Rättsläkaren räddar nog MH här idag.
När hon bekräftar att det är fullt möjligt Johanna kunnat sitta på Ts armar.
Äntligen någon som lade märke till det. Ja rättsläkaren sa ”det finns ju andra fall av strypning med ett offer och en gärningsman”.
Hade detta varit i USA gissar jag att M:s advokat sagt Objection 🫤
Citera
2023-03-30, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vita.luna
Detta har kommit upp ett antal gånger i tråden. Lakanet kommer ifrån en låda under sängen enligt JJ själv i förhör.

Sängen var obäddad då JJ inte sovit där på ett tag pga renoveringar i lägenheten.

Ok, tack för svaret,
Undrar om polisen kunde analysera något på lakanet om det var använt eller nytvättat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in