2023-03-30, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
"20-åringens advokat kommer sedan in på 20-åringens "misstag" efter Toves död.
- Hade min klient varit så fruktansvärt smart som många här tycks tro, så hade hon definitivt inte tagit med sin telefon. Om hon var så smart och läste så mycket deckare så borde hon förstått det åtminstone, att man går inte runt och släpar på sin telefon."

DUMFÖRKLARADE precis försvarsadvokaten personen hon försvarar?? schysst

Det där är ju rätt dråpligt! (pun intended) Vad gäller telefoner, så var hennes klient tillräckligt påläst till att göra sig av med TTs mobil. Och om jag inte missminner sig, så tog hon i TTs mobil med en plastpåse, fast hon i förhör inte kunde förklara varför hon hade den i plastpåse. Tror att det var MH som sa i ngt förhör att JJ tog i mobilen med plastpåse för att inte lämna fingeravtyck. Så så dåligt påläst var hon ju inte...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laddsteffe
Ingen bra marknadsföring för Cleas advokatbyrå precis..
Jag har aldrig förstått varför toppadvokater vill ha Clea på sina advokatbyråer
Hon skämmer ut sig i alla mål hon har
Citera
Medlem
Är det nu under pausen som nämndemännen (eller va dem kallas) i tingsrätten pratar ihop sig, innan man får reda på pm dem åtalade ska va fortsatt häktade eller inte?
Citera
2023-03-30, 17:21
Medlem
Femenistas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Japp det har det, jag är inte lika säker på vad jag skrev efter slutplederingarna.
Jag tror själv att MH har deltagit i mordet

Ja jag håller med. Varför skulle hin annars återvänt till krogen och spanat på Tove som övervakningsbilderna visar? Så dåligt skick var inte M så att hon gick i sömnen...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Hon kunde ju åtminstone ha poängterat att hon syftade på mördare och inte få det att låta som nåt trivialt som "människor" ägnar sig åt lite till mans. "Sina döda som de har hemma" låter ju som om alla hade sin egen lilla kyrkogård.

(med reservation för att citatet är rätt återgivet av SR)

Jag tror Clea refererar till sig själv, inte bara som barn.

Ett dåligt sätt att försöka förminska händelsen.
Citera
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
JJ börjar tappa masken.
Hon lär vara ganska arg på sin advokat nu.
Citera
Medlem
Det finns ingen chans någon av dem släpps ur häktet innan domen fallit. Kanske MH men ytterst tveksam eftersom åklagaren yrkar på 18 år eller livstid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrZoidberg.
Är det nu under pausen som nämndemännen (eller va dem kallas) i tingsrätten pratar ihop sig, innan man får reda på pm dem åtalade ska va fortsatt häktade eller inte?

yes
Citera
2023-03-30, 17:22
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
JLJ ett tipps det 1 vet det vet ingen det två vet det vet polisen och i detta fall är de så jävla talande...
Hmm 1, 1 uti Caritas ... ~gå och titta~ ?
Citera
2023-03-30, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
yes
Mistänkte de nästan, med tanke på en fråga i ab's rapport.
Citera
2023-03-30, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Njaa, kanske men det är nog ett vanligt talesätt skulle jag tro
Ja, det kan så vara, men jag tänker att de säger så som ett motiv till varför de t ex inte ringde ambulans eller polis. De "frös till is", alltså kunde de inte agera följdriktigt (dock agerade de på en massa andra vis).
Citera
2023-03-30, 17:23
Medlem
Får en adv bete sig hur som helst i en rättssal?

En av de mest kända litterära karaktärerna genom tiderna,*Sherlock Holmes, lider av svår Aspergers. Detta syndrom manifesterar sig i en speciell känsla för kunskap. De drabbade behärskar bara den typ av information som är användbar för deras yrke.

Menar hon att RL lider av svår Asperger??!

https://utforskasinnet.se/sju-syndrom-uppkallade-efter-litterara-karaktarer/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in