2023-03-30, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
"Aftonbladet, Amanda Hällsten:

– Jag anser att brottet grovt gravfridsbrott ska uppgå till fyra års fängelse, säger Adam Rullman.
– När det gäller mord överstiger brottet fängelse på 18 år, därför handlar det om fängelse på livstid.
– När det gäller 20-åringen menar jag att det handlar om fängelse i livstid.
– När det gäller 18-åringen får tingsrätten överväga om det är fängelse i 18 år eller livstid.
– Jag yrkar också på att de ska stanna i häktet, fortsätter Adam Rullman."

Rullman spelar hårt. Tror han sätter hög referenspunkt, för att få så hård dom som möjligt.
Stanna i häktet? var skulle de annars va?
Citera
2023-03-30, 16:42
Medlem
ellaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
'Var sa hon det? I vilken chatt?

Jag läser SR, SVT och Expressen, minns tyvärr inte vilken jag kopierade från. Någon av de första två, tror jag.

Edit: SR:s rapportering.
Citera
2023-03-30, 16:42
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Enligt min egen analys så var inte jag där för då hade vi varit 1-2-3-4, Fyra personer.

Du har problem och jag är inte prykolog.
Det är du som har problem.

Att svara på en fråga med en fråga det säger en del om dina återkommande tankevurpor.

"så det vet DU???"
"Gör jag?"
Du verkar inte förstå innebörden att du svarade på ovanstående "så det vet du" med en fråga...

Dessutom har du inte svarat på: "Så om det enbart fanns tre personer i lägenheten så har Maja inte hört att det har ringt på dörren två gånger..."
Citera
2023-03-30, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossttam
"Sedan händer det här i lägenheten, 20-åringen tycker det är trist att Tove inte tycker om hennes nya badrum, som hantverkare har jobbat flera månader i. 20-åringen får för sig att lägga krokben, och Tove hinner inte ta emot sig." Clea enligt AB liverapportering.

Att inte prisa JJs badrum är alltså förenat med livsfara, låter som en individ man vill ha ute i samhället.

Nu fattas det bara att någon hantverkare kommer ut och bara ”Öhh? Vi satte bara dit en plastmatta och bytte något rör. Vi hade inte ens satt dit nya duschen.. Och vi var där max någon dag”
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Dom lär inte hitta en rättsläkare som går emot TVÅ obducenter ifrån rättsmedicinalverket.

Ptja de kan väl anställa nån tjomme från USA? För personen ifråga behöver väl inte vara verksam i Sverige?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av laddsteffe
Ingen bra marknadsföring för Cleas advokatbyrå precis..

Man kräks av tramset, elakheterna och lögnerna som kommit ur Cleas käft 🤮
Citera
2023-03-30, 16:44
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Stanna i häktet? var skulle de annars va?
Som så många andra, skulle de varit på fri fot tills det var dags att "krypa in".
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Romper
Skarpsynt!
Då jag Är artikelförfattaren...

Lapidius och Leif GW borde få mer utrymme i press och tv.

Jaså tycker du de ska få mer utrymme.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Hon har ju fått detta om bakfoten. Det är ju som hon säger antilopen, alltså offret, som kan drabbas av freeze. J är lejonet.
Herregud hon borde bara sluta prata.
Exakt! Vilket svammel, helt förvirrat!
Citera
Medlem
Clea Sangborn påminner om Inger Rönnbäck som försvarade Lisa Holms mördare, Nerijus , i sin slutplädering, hon fäktar åt olika håll och drar i olika halmstrån.
Citera
Medlem
Alonens avatar
Jag tror att Clea är en människotyp som helt enkelt inte kan ha fel. (Typ Ebba Bush, ”hon kan aldrig ha fel, det är hennes stora svaghet…)
Citera
2023-03-30, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharya
Försöker benämna två unga kvinnor med ordet FLICKOR som om de vore två ansvarslösa barn som leker. Och hoppsan, hon dog visst.

Hoppsan. Skulle bara sätta mig o kittla min vän. Men plötsligt ströp jag henne. Allt vara bara en olyckshändelse. Men jag ville absolut inte tillkalla ambulans för att verkligen försöka göra allt för att rädda livet på min vän. Nej då tycker jag det är en mycket bättre idé att röja alla bevis. Sen dumpa min vän på en plats där ingen kan hitta henne. Sen tända eld på henne. Två gånger dessutom. För jag har ju alltid velat bli kremerad. #friendoftheyear
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in