2023-03-30, 16:32
Medlem
ellaaas avatar
” - Flickorna är inte vana att agera i sådana här situationer. Det går på autopilot när hon städar upp i badrummet. Hon är från en familj där man plockar undan efter sig, säger Clea Sangborn.”

Ja, när det kommit kiss på golvet som gör flickans strumpor blöta och något så olägligt som en död kropp i hennes lägenhet, det kan man ju inte ha.

Väluppfostrad och duktig flicka. Inte alls för att dölja ett mord.
Citera
2023-03-30, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrkK
Värre blir det.

Citat från Expressen.

Varför reagerar inte 20-åringen då, när Tove är livlös? Ringer SOS, gör något?
Clea Sangborns förklaring:
– Det blir en stressreaktion. Det är min lekmannauppfattning om det här, när man är ung människa och blir stressad, då reagerar kroppen fysiskt. Det är som det här man talar om... Freeze... På savannen står antilopen still, trots att lejonet ska äta upp den precis. Man tänker att om man står still så händer ingenting. Ja, man fryser till.

Läste det också, skäms för hennes skull
Citera
2023-03-30, 16:34
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av truecrime4ever
Du skojjar. ” Flickor är inte vana att agera i sådana här situationer”. DRIVER HON MED RÄTTEN JUST NU?????????

Inte så länge sen en kärring sköt sin gubbe med hagelbrakare i hemmet… Kvinnor kan!
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Värre blir det.

Citat från Expressen.

– Det blir en stressreaktion. Det är min lekmannauppfattning om det här, när man är ung människa och blir stressad, då reagerar kroppen fysiskt. Det är som det här man talar om... Freeze... På savannen står antilopen still, trots att lejonet ska äta upp den precis. Man tänker att om man står still så händer ingenting. Ja, man fryser till.

Det vet hon i egenskap av giraff direkt från Serengetiparken i Tanzania.
Citera
Medlem
Celestrons avatar
Vore det inte bättre för Sangborn att JJ erkände mordet rakt av, och sen försökt åberopa nån slags nedsatt tillräknelighet, förmildrande omständighet, etc..?
Ju längre Sangborn snackar, dess djupare ner hamnar JJ i fängelsets källare..
Citera
2023-03-30, 16:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyxfelllan
20-åringen sätter sig grensle över Tove, "så som vi alla gjort som småflickor när vi bråkat" menar Sangborn.
- Hon trycker Tove runt halsen en stund och sedan börjar Tove låta och (20-åringen) kliver av.

Tvivlar starkt på att alla brukade sätta sig över sina vänner och strypa dem som barn

Expressen:

"– 20-åringen sätter sig sedan på Toves mage. Alla vi som varit små barn har gjort så, man låg på varandra och kittlade varandra. Så gjorde vi i alla fall i Vaxholm där jag bodde. Man tror såklart inte att det ska vara en dödsorsak, men att sitta på någons bröstkorg kan hämma andningen. Den saken är ingenting som man kan tillskriva något slags uppsåt."

Nä; jag tror att JJs föräldrar i detta läge ångrar djupt det byte de gjorde.

Det här förvärrara snarast Johannas situation, om möjligt. Precis så försvarar sig skyldiga, om de ska försöka friskriva sig, tänker jag.
Citera
Medlem
Citat:
Värre blir det.

Citat från Expressen.

Dagens mes efterblivna tal av Clea Sangborn:
Citat:
De sitter här de här flickorna, medan Tove väser. 20-åringen säger att det inte finns några tankar – det är en naturlig reaktion. Flickor är inte vana att agera i sådana här situationer, säger Clea Sangborn.
Citera
Medlem
Men herregud detta måste vara det mest pinsammaste försvarstal som någonsin har uttalats högt, men jag tror att hon kör sin egen karriär i botten och hjälper åklagaren till ett rättmätigt straff för Johanna, ….. det är inte så konstigt att Johanna fäller henne i badrummet och sätter sig över henne och tar struptag för så harvi vaäl alla gjort som barn på dem vi blivit arga på, hon kränkte ju johanna och svarade att det var inte så mycket å se i hennes lägenhet som hon var så stolt över…..😵‍💫😱
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiare
Giraffen är vår psykosdrabbade Clea Sangborn!

Jag vet inte varför Clea kallas giraffen. Jag har aldrig mött henne så jag vet inte om hon är 2.10 lång, för lång hals har hon inte…
Sedd i profil skulle jag hellre kallat henne ”näsapan”
Citera
Medlem
Så sjukt vidrigt spel Clea håller på med. Kallar dem för ”flickorna”. Försöker få det till att de är oskyldiga små barn. Typ som i en dålig ungdomsserie där det begås mord till höger och vänster för triviala saker, såsom bråk om killar och avundsjuka. *Spyr*
Citera
2023-03-30, 16:36
Medlem
ellaaas avatar
” Clea Sangborn kommer in på det faktum att 20-åringen eldade på Toves kropp.

- Man kan tycka att det är dåligt, det som händer där.”

Ja, det var faktiskt lite dålig stil.
Citera
2023-03-30, 16:36
Medlem
Citat:
Värre blir det.

Citat från Expressen.

Hon har ju fått detta om bakfoten. Det är ju som hon säger antilopen, alltså offret, som kan drabbas av freeze. J är lejonet.
Herregud hon borde bara sluta prata.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in