2023-03-30, 16:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Nu har hon tagit fram en fin PowerPoint där hon spaltat upp vilka fynd som bör funnits vid strypning som inte fanns helt tydligt. Trots rättsläkaren förklarat och visat på en modell hur skadorna mest troligen har uppkommit. Men Clea vet bättre Hon är övertygad om rättsläkarens stavfel i början (”lungor” istället för ”luftrör”) är medvetet. Jo för Tove dog av sina egna kräkningar. Trots JJ har försökt bränna inne henne och totalt förstörde hennes lik.

Det blir lite patetiskt.

Läkaren har ju förklarat alla invändningar som Clea hade och även förklarat att det handlar om ett mönster av fynd som visar att det är strypningen.

Jag tror Clea hade lagt upp allt detta innan, och nu är det svårt att anpassa slutanförnadet på annat sätt. Hon har liksom inget att säga.
Citera
2023-03-30, 16:21
Medlem
”Slutsatsen menar jag är att om vi inte hade en tro som ledde oss i en viss riktning, utan att vi säger att vi har en AI-dator som inte har förutfattade mening och stoppar in fynden i den och den talar om vilket som är mest troligt här. Då är jag ganska säker på att datorn skulle säga att det är mycket talar för aspiration”

Citera
Medlem
Man undrar ju utifrån rapporteringen om Clea fått en psykos i rättssalen
Citera
Medlem
euromixerss avatar
Citat:
Hon säger att de googlingar och den låttext med hat mot Tove och hennes syster skrivs flera månader innan händelsen i badrummet och att de inte hade kontakt under lång tid innan brottet.

Ärligt talat, Clea gör de ju bara värre, nu påvisar hon ju att brottet snarare varit planerat i flera månader och hatet verkligen funnits där. Klart man inte skriver en låt typ samma dag/kväll/natt som man mördar någon.
Citera
2023-03-30, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Om inte annat så borde väl i vart fall Majas advokat krävt en rekonstruktion av förloppet i badrummet. Jag förstår inte varför vi har denna underlåtenhet? Dessutom borde en tidsaxel presenterats.

Instämmer! De borde gjort det från början.
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allasmeknamn
Clea Sangborn vänder sig emot hur åklagarsidan och hur många ur allmänheten tolkat det som hänt.
- Man vill absolut tro att hon med vett och vilja, med uppsåt, velat mörda.

Hon påpekar att det är väldigt ovanligt att kvinnor stryper andra kvinnor.

- Kan man inte vända på saken och säga, varför är det så mycket konstigheter? Ja, för att det kanske inte är så.

Vad pratar hon om?

Hon är ultrafeminist. Vid Lambertzrättegången förde hon fram att en kvinna inte kan ljuga om våldtäkt för att få den oskyldige Lambertz fälld när han ogrundat anklagats av en lycksökerska som var ute efter hans pengar.
Citera
Medlem
"20-åringens advokat kommer sedan in på 20-åringens "misstag" efter Toves död.
- Hade min klient varit så fruktansvärt smart som många här tycks tro, så hade hon definitivt inte tagit med sin telefon. Om hon var så smart och läste så mycket deckare så borde hon förstått det åtminstone, att man går inte runt och släpar på sin telefon."

DUMFÖRKLARADE precis försvarsadvokaten personen hon försvarar?? schysst
Citera
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigHelmutt
Du tror väl inte jag tar fram Kalkylatorn och börjar Räkna på det ?

Du missar poängen : Spelar ingen roll vad dom döms till, Marie Heidenborg är där och friger alla ändå.

Som en furste slopar hon domar och delar ut våra skattepengar lite hur hon behagar
https://samnytt.se/falldes-och-friades-for-mord-i-frisorsalong-kan-fa-sexsiffrigt-skadestand/

(påminner om han Mikael Ribbenvik på migrationsverket som SJÄLVMANT bestämde att alla syrianer automatiskt ska få PUT i sverige
Det är ju enkel huvudräkning men iallafall så kan du släppa oron över att Heidenberg skulle kunna påverka något i det här fallet.
Vem som har gjort vad på Migrationsverket är inte topic i denna tråden utan det kan du ta med dina kumpaner på I&I.
Citera
Medlem
Clea är för mycket, jag tycker vi ska införa IA domstolar och framförallt byta ut kostsamma adv som kostar oss skattebetalare en massa pengar till IA advokater istället
Hon kan inte vara riktigt kloka
Citera
2023-03-30, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Om inte annat så borde väl i vart fall Majas advokat krävt en rekonstruktion av förloppet i badrummet. Jag förstår inte varför vi har denna underlåtenhet? Dessutom borde en tidsaxel presenterats.
Han kanske själv tvekar på hennes delaktig och vill inte ”riskera” det. Men OM MH verkligen trycker på hon inte varit med då är det rimligt att hon/hennes familj/hennes advokat kräver en rekonstruktion. Det är ändå jävligt stor skillnad på om hon var med och dödade Tove eller inte, det handlar om att få 18 år/livstid för mord eller få straff enbart för gravfridsbrott (och ev lite andra anklagelser med tanke på undanhållit info/likgiltighet).
Citera
2023-03-30, 16:24
Medlem
Cleas lösning på sin stress efter att hela försvaret föll pladask, och att hon önskar att hon fått mer tid blir alltså.. AI? Eller nej. Förlåt. En "AI-dator". Fantastiskt.
Citera
2023-03-30, 16:24
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
Ärligt talat, Clea gör de ju bara värre, nu påvisar hon ju att brottet snarare varit planerat i flera månader och hatet verkligen funnits där. Klart man inte skriver en låt typ samma dag/kväll/natt som man mördar någon.
Det här brottet visar inga tecken på planering överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in