Citat:
Ursprungligen postat av
Arnstad
Som jag uppfattat saken så vet man inte riktigt hur stor produktionskapacitet ryssarna har och vilka lager av ammunition de har att tillgå, men de har hittills haft möjlighet att skjuta 5-10 ggr mer artilleri om dagen än de ukrainska styrkorna. Missilerna spåddes ta slut efter ett par månader men det fanns mer än så. Stoltenberg sa för någon månad sedan att natostaterna inte har möjlighet att producera ammunition år Ukraina i den takt den förbrukas, men att produktionförmågan skulle ökas inom något år.
När det gäller jämförelser mellan Ryssland och västländers budget för militärutgifter måste man ha kostnadsläget i åtanke. Ryssarna får mycket mer för varje peng än exempelvis USA. Jag har under konflikten blivit överraskad hur svagt Nato är materialmässigt i jämförelse med Ryssland.
Du vrider dig som en ål som vanligt i.din argumentation. Ett exempel:
"Jag har under konflikten blivit överraskad hur svagt NATO är materialmässigt i jämförelse med Ryssland "
Jo jo, men det är du nog ganska ensam om att tycka. Moretex, akademikerfyllot mflera desinformatörer håller nog med.
Det är inte "en konflikt" i Ukraina, det är ett krig, son ryzzland startade genom att invadera Ukraina. Pågår fortfarande.
NATO deltar inte och inte heller USA annat än genom att stötta med utrustning och andra resurser.
Ryzzland invaderade och krigar mot Ukraina.
De vapen som allteftersom Ukraina stöttas med är av mycket hög kvalitet och senaste teknik för ww3.
Ryssarna använder mest äldre vapen och vapensystem.
Sluta desinformera, sluta bluffa.