2023-03-30, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeSedated
Jag tror att han fått besöksförbud.

Varför skulle ha få det?
Citera
2023-03-30, 14:54
Medlem
ICKs avatar
Åh, detta hade jag velat vara på plats och se!
Citera
Medlem
Citat:
Om hon nu sovit och gått på toa, exempelvis när rörelseregistreringen visar, har hon antingen gått rakt in i den pågående gärningen, eller rakt in i Toves döda kropp som låg på badrummet.
Att 20-åringen skulle flytta på kroppen ensam saknar stöd och all rimlighet. Det finns inget tidsutrymme att göra det heller.

Snyggt! Hoppas att rätten lyssnar på detta. Det är orimligt att inte MH varit delaktig på något sätt, eller iaf haft mer kunskap än hon medgivit, trots att det saknas tekniska bevis.
Citera
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
För att vi lever i ett rättssamhälle. Hon har all rätt att få ge sin bild av vad som hänt. Och det är bra att det är så.

Just nu jobbar hon på att, om möjligt, sänka förtroendet för sig själv ännu mer, genom att addera ännu fler uppenbara lögner till sin utsaga. Lögner som dessutom helt saknar betydelse för skuldfrågan.
Men det var aldrig sagt att de skulle höras idag. Hon hade sin möjlighet igår
Citera
2023-03-30, 14:55
Medlem
Bra Rullman!
Citera
2023-03-30, 14:55
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
Mycket smaskiga påpekande ifrån Rullman nu

"- 18-åringen är till och med inne på Nöjet och letar efter Tove. Hon är med i lägenheten. Hon är med ute i skogen och dumpar kroppen. Hon är med ute på Illharjen (naturreservat i Vetlanda där de träffas på söndagen) där de kommer överens om vad de ska säga till polisen för att inte åka fast."

"När det gäller 18-åringens uppgifter om att hon sovit är så osannolik att den kan lämnas utan avseende och den är dessutom motbevisad, enligt åklagaren.
- Jag finner det väldigt osannolikt att hon under dessa korta sovpass inte uppmärksammat någonting.
Att 20-åringen skulle ha hunnit flytta på Toves kropp innan hon åkte till McDonalds, och att 18-åringen därför inte skulle sett Toves döda kropp när hon var på toaletten, stämmer inte heller, anser åklagaren.
- Det saknar allt stöd och all rimlighet, och det finns inget tidsmässig utrymme för att göra det heller."

Rullman: "Om hon nu sovit och gått på toa, exempelvis när rörelseregistreringen visar, har hon antingen gått rakt in i den pågående gärningen, eller rakt in i Toves döda kropp som låg på badrummet.

Att 20-åringen skulle flytta på kroppen ensam saknar stöd och all rimlighet. Det finns inget tidsutrymme att göra det heller."
Citera
2023-03-30, 14:56
Medlem
trngws avatar
Det jag möjligen kan sakna i den här soppan, är att MH's försvarare inte kallat in någon form av expert, förmodligen läkare, som kunde lysa lite sken över hur man kan gå in i och ut ur sömn/medvetenhet när man är på fyllan.

Rullman menar nu att det är motbevisat att MH sov. Men det är det inte. Det är bara bevisat att hon vid vissa tidpunkter inte sov. Det är inte bevisat att hon inte sov i övrigt. Många är vi som varit fulla, sovit, vaknat, somnat om, osv. Det är inget konstigt med det. Det tycker jag att MH's försvarare borde ha framhävt.
Citera
Medlem
Rullman yrkar på:
JJ - ” 20-åringen bör få livstids fängelse anser åklagaren.
- I det här fallet finns inga förmildrande omständigheter, bara försvårande.
- Tove har upplevt en kraftig dödsångest och det efterföljande agerandet präglas av stor förslagenhet.
- Det samlade straffvärdet motsvarar fängelse på livstid.”

MH - ” Åklagaren menar att det kan finnas utrymme för att ge 18-åringen ett tidsbegränsat straff på 18 års fängelse.”
Citera
Medlem
Från liverapporteringen: För 20-åringen finns ingen annan påföljd än livstids fängelse som straff.

Vad gäller 18-åringen får tingsrätten avgöra om det ska vara fängelse 18 år i stället eller om det även för henne ska vara livstid.
Citera
Medlem
Rullman yrkar på livstid för JJ
18 år eller livstid för MH
Grovt gravfridsbrott 4 år

Senast redigerad av Tezz-l 2023-03-30 kl. 15:01.
Citera
Medlem
Nu vet inte jag om personen som sköter rapporteringen inte hänger med, men Rullman vill alltså att Johanna ska dömas för mord och gravfridsbrott, och Maja för mord och grovt gravfridsbrott. De är väl ändå Johanna som ska dömas mer kan man tycka, de är hon som varit mest aktiv.

Som jag skrivit tidigare de kommer aldrig att gå, men grovt gravfridsbrott för Maja kan jag tycka inte låter helt orimligt, och då snackar vi 4 år bakom lås och bom, och de är ju bättre än 6 månader
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2023-03-30 kl. 15:00.
Citera
Medlem
Go Rullman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här