Citat:
Ursprungligen postat av
Skvagg
Bra att du tar upp detta Prinzezzan. Tre tankar när jag läser dessa uttalanden av BW:
1. Helena var knappast på bästa humör efter vad som hände inne på Stadt. Att Rober*t Ekh*olm inte hade samma känslor för henne, som hon hade för honom var anledningen till det.
2. Uttalandet om att hon ville få luft är märkligt. Det är alltså 2.00 på natten och Ulrika väntar på Helena för att få snacka om kvällen. Om Helena har sagt till BW att Ulrika rekommenderat henne att ta taxi, då är det naturliga att han erbjuder henne skjuts. Det är en uppenbar hint som tjejer kan ge.
3. BW uttrycker ingen som helst ånger i stil med, hade jag bara erbjudit henne skjuts så hade inget hänt henne. Det skulle vara min första tanke skulle min kompis råkat ut för något sådant och jag var den sista att träffa henne. Alltså om jag hade tillgång till bil och hon bodde knappt fem minuters bilresa därifrån.
För mig är det uppenbart att BW vill få det till att Helena gick hem, vilket hon inte gjorde. Jag är övertygad om att BW på alla möjliga sätt har försökt tuta i allt och alla att Helena har gått hem.
Kommentarer till dina tankar.
1. En postare ställde den frågan direkt till RoEk (på önskan från mig) och RoEk ska ha sagt att han dansat och haft roligt med Helena, att han gillade Helena mycket, men
inte på samma sätt som hon tyckte om honom. (Han ska också ha berättat vem han var intresserad av, men det behåller jag själv i min minnesbank.) Så han tyckte att det var troligt att det var orsaken till att Helena inte var på bästa humör.
2. Ja, troligen hade han (utan att jag vet, men tror) erbjudit Helena skjuts, om hon berättade att hon inte hade plånboken med sig (läs: var utan pengar).
OM det nu inte var så att hon verkligen ville få luft och därför valde att gå hem. Hon ska dock ha setts gå ensam vid bankomaten.
3. Alla skulle kanske inte uttrycka sig utåt på det viset, även om många säkert skulle
tänka så, "Om...". "Varför..?" Vill man se det från ett annat håll än att det var konstigt att han inte uttryckte det verbalt i media, så skulle det ju kunna ha varit hans sätt att mildra sina eventuella skuldkänslor, att - enligt flera - så "överdrivet" försöka hjälpa till och styra upp.