2023-03-30, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tmth
Domen:

https://anonfiles.com/U6q3P6hezc/Nedre_HR_B_211_23_Dom_2023_03_30_pdf
Horribelt
Citera
2023-03-30, 11:41
Medlem
Konstigt uttalanden av åklagaren.

Skulle vilja läsa obduktionsprotokollet. Låter osannolikt att man inte skulle kunna skilja på en traumatisk hjärnblödning och en läkemedelsorsakad syrebrist.
Citera
2023-03-30, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frakta99
Konstigt uttalanden av åklagaren.

Skulle vilja läsa obduktionsprotokollet. Låter osannolikt att man inte skulle kunna skilja på en traumatisk hjärnblödning och en läkemedelsorsakad syrebrist.

Håller med! De svåra skador hon hade fått av misshandeln måste vara mer troliga som dödsorsak än läkemedelsförgiftning om hon inte hade väldigt mycket läkemedel, konstiga blandningar i sig och som du skriver sker inte döden på samma sätt i de två olika scenarierna!
Hade också velat läsa detta för att se om jag skulle tvivla.
Citera
2023-03-30, 12:17
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dellenbygden
7 år i hovrätten! Ute om 4 ungefär.

Helt sjukt. Fyfan vad jag blir ledsen och arg.
Citera
2023-03-30, 12:17
Medlem
Fyfan vad dåligt.

Jag lider med döttrarna idag.

Kan man överklaga ett hovrättsbeslut?

Utgår man bara från en rättsläkares uttalande när man gör den här slutsatsen?

Frågan man istället bör fråga sig är: hade Jeanette varit död idag om inte Mikael varit med i bilden?

Solklart mord.

Överklaga, begär nya eller fler rättsläkare, för att få till ett beslut som fler rättsläkare står bakom.
Citera
2023-03-30, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Helt sjukt. Fyfan vad jag blir ledsen och arg.

Om ja räknar rätt är han ute i januari 2027 ungefär…
Citera
2023-03-30, 12:25
Medlem
Fy fan, hon skulle hamnat i koma eller dött är rättsläkarens slutsats av hjärnskadorna, bara hjärnskadorna, men att hon avled kan ändå få anses vara en orsak av grava hjärnskador, skador på ryggmärg, revben och lungor samt alkohol och antidepressiva. Eftersom de antidepressiva finns med i bilden kan hon ha dött av dem, eller skulle ha överlevt utan dem, och därför har inte aset mördat henne, trots att det finns människor med hennes koncentration antidepressiva som inte avlidit.

Man har verkligen ansträngt sig för att hitta tvivel, om det är rimligt är en annan femma!
Citera
2023-03-30, 12:31
Medlem
Är det någon som orkar räkna ut hur många Fluoxetin 20mg hon ska ha tagit, eller hur tätt, för att få dessa koncentrationer? Är på jobbet och får räkna ut det hemma sen om ingen annan gör det, för det tycker jag är intressant och det saknas i argumentationen! Man kan inte bara säga att man hittat en tom pillerkarta och på det viset insinuera att hon ätit en hel del tabletter på en gång. Varför skulle hon ha gjort det och sen gått och lagt sig?
Citera
2023-03-30, 12:39
Medlem
Åklagaren meddelar Hudiksvalls Tidning att hon är besviken på hovrättens domslut. Samt att hon inte kommer att överklaga till högsta domstolen, för att hon anser sig att inte kunna få prövningstillstånd.

https://www.ht.se/2023-03-30/aklagaren-jag-ar-besviken?shareSource=sharebutton
Citera
2023-03-30, 12:46
Medlem
Vilka jävla signaler sänder det här ut????? ALLA mördare ska ha livstid!!! Det finns väldigt få förmildrande omständigheter att ta någons liv!!! Är alla domare och åklagare mördare, våldtäktsmän och pedofiler under ytan???? Rättsystemet är som gjord för att såna as ska komma undan för billigt!!! Stackars anhöriga!!!!!
Citera
2023-03-30, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyF18
Är det någon som orkar räkna ut hur många Fluoxetin 20mg hon ska ha tagit, eller hur tätt, för att få dessa koncentrationer? Är på jobbet och får räkna ut det hemma sen om ingen annan gör det, för det tycker jag är intressant och det saknas i argumentationen! Man kan inte bara säga att man hittat en tom pillerkarta och på det viset insinuera att hon ätit en hel del tabletter på en gång. Varför skulle hon ha gjort det och sen gått och lagt sig?

520 mg SSRI är en dos som är dödlig,hur många tabletter det är beror ju på styrkan 520 mg delat på 20 mg är 26 stycken i antal i det här fallet då. Har hon överdoserat eller missbrukat innan dödsfallet???
Senast redigerad av Obmud 2023-03-30 kl. 12:56.
Citera
2023-03-30, 13:12
Medlem
Fy fan , jag kräks! Han må skratta nu skitMicke, hoppas innerligt nån slår ihjäl fanskapet. Jeanette är inte den första kvinnan Han dänger på eller hoppar på halsen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in