2023-03-30, 06:40
Medlem
ThordOlavssons avatar
Pudelfrillan vill få det till att jag slåss med näbbar och klor för att skydda MiKj.

Men var och en med ett IQ +100 inser att om jag vill skydda MiKj så skulle jag ha älskat Skvaggs teori om BW och HeJu. Ännu mer skulle jag ha älskat teorierna om PeVa. Genom sina beskyllningar demonstrerar Pudelfrillan hur illa det står till med hennes logiska förmåga.
Citera
2023-03-30, 07:02
Medlem
Vad löjlig du är. Ingen har pratat om mail. Sluta sprida felaktigheter. Det var muntligt. Han har inte pekat ut någon din dumma kossa, förklarade precis.
Citat:
Ursprungligen postat av ThordOlavsson
Alla med ett IQ +100 inser att GW inte skickar mail som pekar ut någon (BW) som mördare till någon han inte känner (Skvagg). Det vore ett brott mot tystnadsplikten.

Alla som tror att Skvagg är bundis med GW och löst GW:s gåta räcker upp en hand! De som inte tror det måste dra slutsatsen att Skvagg är en lögnare.
Citera
2023-03-30, 07:30
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skvagg
Du hade redan skrivit detta och jag sa inte att det var på telefon. Ditt iq värde är för lågt för att mätas. Jordnöt!

Du började rätt bra i denna tråd, sedan fick du för dig att du löst GW:s gåta och när ingen trodde dig så började du insinuera att GW stött dig och nu säger du det med all önskvärd tydlighet. Jag förstår att vissa som är övertygade om att de har rätt kan ta till en liten nödlögn "för rättvisans" skull.

Vettiga personer inser att Ekuddenvägen inte är GW:s "stora väg". Vettiga personer inser att om man kommer till båten efter att ha kommit ut på stora vägen (som GW beskriver det) så kan hamnen vid Bäcken inte vara aktuell eftersom hamnen ligger innan man kommer ut på Ekuddenvägen. Din "lösning" på GW:s gåta är helt enkelt ointelligent.

Du har nu kört huvudet i väggen och förlorat din trovärdighet. Du får gärna svara en gång till på mitt inlägg, men jag kommer inte att svara dig. Det rätta sättet att behandla personer som ljuger i tråden, InkaInka, Ebeneezer22 och Skvagg, är att inte ge dem någon uppmärksamhet.

Alla som tror att Skvagg är bundis med GW och löst GW:s gåta räcker upp en hand! De som inte tror det måste dra slutsatsen att Skvagg är en lögnare.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2023-03-30 kl. 07:37.
Citera
2023-03-30, 07:45
Medlem
Bra att du inte svarar mig mer. Skriv inget mer i tråden heller. I bästa fall har du missförstått allt.
Citat:
Du började rätt bra i denna tråd, sedan fick du för dig att du löst GW:s gåta och när ingen trodde dig så började du insinuera att GW stött dig och nu säger du det med all önskvärd tydlighet. Jag förstår att vissa som är övertygade om att de har rätt kan ta till en liten nödlögn "för rättvisans" skull.

Vettiga personer inser att Ekuddenvägen inte är GW:s "stora väg". Vettiga personer inser att om man kommer till båten efter att ha kommit ut på stora vägen (som GW beskriver det) så kan hamnen vid Bäcken inte vara aktuell eftersom hamnen ligger innan man kommer ut på Ekuddenvägen. Din "lösning" på GW:s gåta är helt enkelt ointelligent.

Du har nu kört huvudet i väggen och förlorat din trovärdighet. Du får gärna svara en gång till på mitt inlägg, men jag kommer inte att svara dig. Det rätta sättet att behandla personer som ljuger i tråden, InkaInka, Ebeneezer22 och Skvagg, är att inte ge dem någon uppmärksamhet.

Citera
2023-03-30, 08:17
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Dessutom finns det ingen i tråden som tror att Skvaggs "lösning" på GW:s gåta är korrekt, något som GW direkt skulle kunna förklara för Skvagg utan att bryta mot tystnadsplikten.

Jösses! Vem tror du att du är som inbillar dig att du kan tala för alla andra i tråden? 😂

Citat:
Alla som tror att Skvagg är bundis med GW och löst GW:s gåta räcker upp en hand!

Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-03-30 kl. 08:39.
Citera
2023-03-30, 08:29
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Jösses! Vem tror du att du är som inbillar dig att du kan tala för alla andra i tråden? 😂

Det är givetvis en utmaning från min sida. Om du vill säga att du tror att Skvagg löst GW:s gåta och fått det bekräftat av honom så är du välkommen att berätta det. På samma sätt får IB03 gärna göra det. Men jag är övertygad om att åtminstone IB03 är tveksam. IB03 kommer knappast att sätta på pränt att han tror på Skvagg för då låser han sig för all framtid i tråden till att en av gärningsmännen är antingen BW eller HeJu.

Att du skulle stödja Skvagg håller jag inte för otroligt. Du har ju triumferat ett antal gånger över hur du hittat gärningsmän. Du bryr dig inte om att folk roat läser dina slutsatser, men IB03 talar mycket om social status. Han är en person som är mycket nervös över hur han uppfattas, förmodligen på grund av ett mindervärdighetskomplex. Han lär hålla tyst. Han vill helt enkelt kunna fortsätta sitta i tråden och spekulera och förklara för alla hur det gått till. När han förklarat färdigt så riskerar han att hamna ur strålkastarljuset. Då kommer han på att han kanske bör fundera på en annan gärningsman, kastar sina tidigare spekulationer i soptunnan och börjar om.

Senast redigerad av ThordOlavsson 2023-03-30 kl. 08:33.
Citera
2023-03-30, 08:32
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Pudelfrillan vill få det till att jag slåss med näbbar och klor för att skydda MiKj.

Men var och en med ett IQ +100 inser att om jag vill skydda MiKj så skulle jag ha älskat Skvaggs teori om BW och HeJu. Ännu mer skulle jag ha älskat teorierna om PeVa. Genom sina beskyllningar demonstrerar Pudelfrillan hur illa det står till med hennes logiska förmåga.

Fel! Hade du haft för avsikt att skydda MK så hade du blivit jävligt orolig över Skvagg's teori om BW och HMJ eftersom det börjar brännas rejält. Det är snarare den oron du uppvisar men du klär det i andra ord. Slug som du är.
Citera
2023-03-30, 08:35
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Fel! Hade du haft för avsikt att skydda MK så hade du blivit jävligt orolig över Skvagg's teori om BW och HMJ eftersom det börjar brännas rejält. Det är snarare den oron du uppvisar men du klär det i andra ord. Slug som du är.

OK Men du undviker att förklara varför jag gick emot InkaInka. Om jag verkligen vill försvara MiKj (eller BW av rädsla för att misstankar mot BW skall falla över MiKj) så borde jag ju älskat InkaInka.

Som vanligt plockar du ut bara en del av vad som sägs och svarar på det. Jag tror inte att du gör det med flit. Det är nog snarare så att du lider av bristande logisk förmåga.
Citera
2023-03-30, 08:53
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
OK Men du undviker att förklara varför jag gick emot InkaInka. Om jag verkligen vill försvara MiKj (eller BW av rädsla för att misstankar mot BW skall falla över MiKj) så borde jag ju älskat InkaInka.

Det är inte jämförbart. Du skrev inte spaltmeter efter spaltmeter i en aggressiv, fientlig och hotfull ton riktad mot InkaInka och det finns givetvis en anledning till varför du inte gjorde det.

Kan bara konstatera att du inte är kapabel att själv inse att du har gjort bort dig totalt.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2023-03-30 kl. 08:57.
Citera
2023-03-30, 09:18
Medlem
ThordOlavssons avatar
Jag har kommit att fundera över vad GW säger i en intervju:

Citat:
Det är starka band som förenar gärningsmän, skall du veta. Och dom här har klarat sig. Dom har aldrig... Det är den stora missen... Gärningsmannen, gärningsmännen, för det måste man inse redan tidigt, dom tillhör en mycket begränsad krets, va. Och i det läget, då när man blir klar att här har hänt någonting illavarslande --- Då skall man hålla kontrollförhör med dom, va. Bara för att på papper få veta på papper vad dom säger om att dom gjorde den här kvällen. Det görs aldrig, va. Och sen kommer du tillbaks kanske efter månader och i några fall efter ett helt år och då säger dom "Nej jag har ingen susning om vad jag gjorde då". Redan där så missar man kraftigt.
https://www.youtube.com/watch?v=gq4l1r0NQ2k&t=384s

Jag har fetmarkerat ordet "dom". Om vi antar att det GW säger är utan syftningsfel så har polisen inte dokumenterat vad gärningsmännen gjorde på natten och de säger sig inte ha en susning.

Givetvis kan man tänka sig att GW gör sig skyldig till syftningsfel så att "dom" plötsligt syftar på hela den lite större vänkretsen. Dvs det skall finnas ett antal personer i den större vänkretsen som inte har en aning om vad de gjort. Vissa personer i tråden antar att alla måste minnas allt som hände denna natten, annars ljuger de, men minnet fungerar inte så. Att det finns oskyldiga nära vänner till Helena som inte kan redogöra för hela natten är helt naturligt om de inte blir kontrollförhörda ett par dagar efter brottet.

Men om polisen missat att förhöra "oskyldige Britta" så gör det inte så mycket. Att missa ett kontrollförhör med de oskyldiga är inte bra ur rättegångssynpunkt, men så länge de misstänkta gärningsmännen inte påstår sig ha varit hos "oskyldiga Britta" så är det ingen katastrof att hon inte förhörts korrekt.

Dvs om GW uttrycker sig slarvigt så att vi måste räkna med syftningsfel så bör det innebära att en eller ett par av gärningsmännen åberopat alibi hos en oskyldig som inte minns. T.ex. att BW påstår sig ha varit hos CrEr som inget minns. I det exemplet saknar BW alibi men han kan inte heller beslås med lögn.

Några kan säkert gilla tanken att det förhåller sig som jag skrev i föregående stycke. Men den tolkningen hänger helt på att GW gör sig skyldig till syftningsfel och det måste i så fall vara två syftningsfel. Dvs stycket utan syftningsfel borde bli:

Citat:
Det är starka band som förenar gärningsmän, skall du veta. Och dom här har klarat sig. Polisen har aldrig... Det är den stora missen... Gärningsmannen, gärningsmännen, för det måste man inse redan tidigt, dom tillhör en mycket begränsad krets, va. Och i det läget, då när man blir klar att här har hänt någonting illavarslande --- Då skall man hålla kontrollförhör med alla vännerna, va. Bara för att på papper få veta på papper vad alla vännerna säger om att dom gjorde den här kvällen. Det görs aldrig, va. Och sen kommer du tillbaks kanske efter månader och i några fall efter ett helt år och då säger dom "Nej jag har ingen susning om vad jag gjorde då". Redan där så missar man kraftigt.

Det går inte att utesluta att GW gör sig skyldig till två syftningsfel, men jag tycker att sannolikheten snarare tyder på att GW misstänker två personer i vänkretsen som förhörts sent och inte minns vad de gjort. Att GW i boken dessutom säger att han gärna lämnar "namn och nummer" på dem som han misstänker tycker jag också tyder på att minst en av hans misstänkta inte finns med i materialet.

Notera att GW på slutet talar om förhör som gjorts efter ett par månader och "i några fall efter ett helt år". Det skulle bli tre personer minst, men GW misstänker bara två. Jag tror dock att GW mot slutet uttalar sig om alla förhör där några är gjorda ett helt år senare.

Som jag ser det känns det som sagt som om GW:s killar eller åtminstone en av dem förhörts mycket sent och inte minns något.
Citera
2023-03-30, 09:25
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Om du vill säga att du tror att Skvagg löst GW:s gåta och fått det bekräftat av honom så är du välkommen att berätta det.

Skvagg har löst GW's gåta, hur han har fått det bekräftat kan jag tyvärr inte gå in på.

Jag kommer inte att svara på mer frågor om detta vilket du får respektera.

Tycker det är på sin plats att du ber Skvagg om ursäkt nu här i tråden efter all skit du har kastat på honom.
Citera
2023-03-30, 09:29
Medlem
ThordOlavssons avatar
Citat:
Det är inte jämförbart. Du skrev inte spaltmeter efter spaltmeter i en aggressiv, fientlig och hotfull ton riktad mot InkaInka och det finns givetvis en anledning till varför du inte gjorde det.

Kan bara konstatera att du inte är kapabel att själv inse att du har gjort bort dig totalt.

Visst är jag mer aggressiv nu, det erkänner jag.

Men var och en med ett IQ +100 inser att om mitt mål är att skydda MiKj eller för den delen BW så skulle jag aldrig engagerat mig mot utpekandet av ClLe + bror eller mot utpekandet av PeVa. Men du misstänkte ju mig för att skydda ClLe bror också när det begav sig. Det enda du inte misstänker är att du själv har ett begränsat förstånd, men det misstänker desto fler andra.
Senast redigerad av ThordOlavsson 2023-03-30 kl. 09:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in