Citat:
Ursprungligen postat av
HysteriskRonneby
Inte fan hade jag åkt till Donken i alla fall 🤣
Något måste du ju säga när ni konverserar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Aureus
Jo, jag tror ju också det handlar om någon form av misshandel där JJ får agera ut sina aggressioner som hon har fått hålla inne i många månader medans MH hjälper till lite lätt med att hålla nere Toves händer tex. Har annars lite svårt att få ihop hur JJ inte har så mycket som en skråma på sig när polisen fotar dom om nu inte Tove var för full för att göra ens lite motstånd (som att klösa JJ någonstans tex). Men det är ju inte så att hon ragglar ut från krogen direkt.
Var mest intresserad om dom uppgett någon anledning i rätten, eller om dom ens blivit tillfrågade för det kändes inte logiskt när jag läste förhören minns jag.
Det är ju mycket frågetecken man hade velat få svar på.
Ska vi tro på JJ:s historia tar Tove strypgrepp på JJ först. Det
måste inte stämma, men
om det gör det är det ju trots allt svårt att liksom knöka in dom under sina ben och sen strypa tillbaka själv. Sätter hon sig över armarna först är det en annan historia, men sett till den biten är det inte helt otroligt att MH medverkar. Hur pass långa naglar hade Tove? För lite mer klösmärken borde ha uppstått lite här och var känns det ju som. Är dunsarna däremot från att huvudet blir dunkat kan det mycket väl vara så att Tove förlorat medvetandet och då är det ju enklare att strypa, kan jag tänka mig iallafall. Det där med att hon tar upp att Tove stryper först osv kan ju vara för att göra sin roll lite mer legitim (iallafall i sina egna ögon).